500 mb

25-10-2012 14:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf vanmorgen 10.00 uur een nieuwe telefoon met een abbo.

Ik heb 500 mb per maand alleen heb ik geen idee of dit veel is.

Als ik inlog op mijn vodafone staat er dat ik al 122 verbruikt heb.

Dit kan toch nooit kloppen na 5 uur internet? Ik heb niet eens veel gedaan, paar keer whatsapp en twitter meer niet.

En is 500 mb veel? Red je het daarmee als je 24/7 ongeveer whatsapp doet? Ik zit nooit op youtube en gebruik geen andere apps of iets.
Heb je thuis wifi? Dan moet je het makkelijk redden met die 500 mb buitenshuis.
Staat er 122 mb of 122 kb? Tja, voor mij is 100 mb genoeg, maar ik Whatsapp bijna nooit en zit bijna altijd op wifi.
500 MB is meer dan genoeg als je geen youtube aan hebt staan of andere video's aan het streamen bent. Bel je ook via internet?
Waarom vroeg je je dit niet af VOOR je het abonnement afsloot?
Ik heb gevraagd in de winkel of dit goed was, ze zei dat dit het gemiddelde was.
Nee ik bel niet via internet.
Verder heeft mijn broertje een "data counter widget" voor mij geinstalleerd, kan ik altijd zien hoeveel MB's ik heb verbruikt sinds het begin van elke maand.
Heb je al gekeken of het niet 122 kB is?
quote:itsssme schreef op 25 oktober 2012 @ 14:53:

Ik heb gevraagd in de winkel of dit goed was, ze zei dat dit het gemiddelde was.Je moet het ook makkelijk kunnen redden met bijna alleen whatsapp, als je maar niet 50 fotos per dag verstuurt of ontvangt.
Ik internet heeel veel op mijn telefoon (voornamelijk vivaforum, facebook, WhatsApp, dat soort dingen, dus geen YouTube ofzo) en ik heb aan 500 mb per maand genoeg. Ik heb 1 gb, maar kom altijd maar aan 400 mb in een maand zo'n beetje.
Yep genoeg. Er staat vast KB. Goed kijken en wen goede app installeren voor data verbruik
Ik heb nog één keer goed gekeken en er staat echt MB.

Ik heb vandaag ongeveer 50 foto's ontvagen via een groepsapp waar ik ook constant word gepraat, daar ben ik maar uitgestapt. Ik kan steeds het wifi wachtwoord van hier thuis niet vinden.

In het menu staat youtube wel en die kun je niet verwijderen, maar als ik daar gewoon niet op druk dan verbruikt dat toch ook niet?
Ik heb ook wel gesprekken op whatsapp waar iedere seconde wel iets gezegd wordt. Maar alsnog gaat het aantal MB's niet zo drastisch omhoog als hier. Ik denk toch echt dat er iets anders aan de hand is. Als je youtube niet gebruikt, dan verbruik je naar mijn weten niets (is bij mij ook niet het geval). Bij welke provider zit je? Ik zou anders even bellen naar de Klantenservice, mijn zus heeft ook een keer een telefoonrekening gehad van ik dacht 270 euro ofzo, ze hadden een foutje gemaakt...
T zal door al die foto's komen. Je kan in je whatsapp ook uitzetten dat hij die foto's gelijkt download. Je kan dan zelf kiezen of je ze wel of niet aanklikt. (of bijv. pas als je wifi hebt)
Ik zit bij vodafone.

Dit staat er precies, in kopieer het wel even:

Extra's

Web 500 MB tegoed:

Groene balk -> 112,90 MB
Waren het heel grote foto's/foto's van zeer goede kwaliteit?

Kan het me gewoon echt niet voorstellen.
Extra's

Web 500 MB tegoed:

281,88 MB

Hallo Itsssme,

Zoals je ziet heb ik 500 mb

Het is nu de 25e en heb nog niet eens de helft verbruikt.

Terwijl ik haske veel doe op mijn smartfoon.

Dus volgens mij, kun je er echt wel heel veel mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
50 foto's van gemiddeld 2MB en je zit al op 100MB, dat kan dan idd erg snel gaan.
Je kunt VF bellen, op 1201 kosten 45 ct per gesprek.

Kun je even navragen, wat er aan de hand is.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De foto's waren wel goede kwaliteit.. maar als ik het nu gewoon in de gaten hou de komende dagen.

En boven op de telefoon komt ook soms te staan; 3G.

Snap ik ook niet.

Heeft myvodafone het niet gewoon fout?
Foto's kunnen grote bestanden zijn, afhankelijk van de afmetingen. Je hebt 50 foto's gedownload, 122 mb verbruik is dan niet verbazingwekkend.

Ga eens in de instellingen kijken van de telefoon en van de apps, om wat zuiniger aan te doen met je megabytes.
True, daarom vraag ik me af of alle foto's zo groot zijn. Het moeten dan in ieder geval geen simpele mobiele telefoon fotootjes betreffen...quote:Onrustig schreef op 25 oktober 2012 @ 15:14:

50 foto's van gemiddeld 2MB en je zit al op 100MB, dat kan dan idd erg snel gaan.
Wat snap je niet aan 3G? Het is een sneller netwerk, dus sneller mobiel internet als je binnen de 3G dekking bent.
Oh I see, dan zou dat wel de verklaring ervoor zijn. Goed opletten dan. (In principe hoeven foto's geen probleem te zijn als ze van een mobieltje gemaakt zijn, zelfs de meest scherpe foto's van de nieuwste Samsung komen bij mij niet hoger dan de 120 kB, hoewel dit uiteraard geen garantie is voor alle foto's I guess)quote:itsssme schreef op 25 oktober 2012 @ 15:15:

De foto's waren wel goede kwaliteit.. maar als ik het nu gewoon in de gaten hou de komende dagen.

En boven op de telefoon komt ook soms te staan; 3G.

Snap ik ook niet.

Heeft myvodafone het niet gewoon fout?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven