Efexor ervaringen
zondag 21 oktober 2012 om 15:12
zondag 21 oktober 2012 om 16:15
hoi ik heb geen ervaring met dat ad, maar bijwerkingen horen er bijna altijd bij, mijn advies heel rustig opbouwen en iets kalmerends erbij voor als je angstig bent,
Huisartsen of pysch willen altijd te snel mijn ervaring is dat het beter te behappen is als je het rustig aan doet,
En je kunt met ons meeschrijven op de prozac overspannen en depressief allemaal bezig met opbouwen en of verhogen!
Succes
Huisartsen of pysch willen altijd te snel mijn ervaring is dat het beter te behappen is als je het rustig aan doet,
En je kunt met ons meeschrijven op de prozac overspannen en depressief allemaal bezig met opbouwen en of verhogen!
Succes
zondag 21 oktober 2012 om 17:50
quote:prinses1970 schreef op zondag 21 oktober 2012 16:15 hoi ik heb geen ervaring met dat ad, maar bijwerkingen horen er bijna altijd bij, mijn advies heel rustig opbouwen en iets kalmerends erbij voor als je angstig bent,
Succes
Ik heb er wel alprazolam bij gelukkig.
Dankjewel voor de tip! Ga zo gelijk even een kijkje nemen.
Succes
Ik heb er wel alprazolam bij gelukkig.
Dankjewel voor de tip! Ga zo gelijk even een kijkje nemen.
zondag 21 oktober 2012 om 17:53
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op zondag 21 oktober 2012 16:43 Ik heb jaren efexor geslikt. Ik had wel wat last van bijwerkingen maar dat had ik wel over voor de werking van het medicijn zelf. Helaas werkte het na een paar jaar niet meer voldoende en ben ik nortrilen gaan slikken.
Krijg je goede begeleiding bij het opstarten?
Had je veel bijwerkingen in het het begin?
Wel vervelend dat het na een paar jaar niet meer voldoende werkte..
Ik ben in behandeling bij een psycholoog en psychiater.
Krijg je goede begeleiding bij het opstarten?
Had je veel bijwerkingen in het het begin?
Wel vervelend dat het na een paar jaar niet meer voldoende werkte..
Ik ben in behandeling bij een psycholoog en psychiater.
zondag 21 oktober 2012 om 17:55
quote:Yvonne77 schreef op zondag 21 oktober 2012 17:09 Ik slik het nu al een jaar of 5 en heb er veel baat bij. Heb ook andere AD geprobeerd, maar dat werkt bij mij niet. Heel persoonlijk dus.
Sterkte met opbouwen!
Gelukkig! Fijn om ook positieve reacties te lezen! Had je veel bijwerkingen in het begin? Na hoelang merkte je 'resultaat'?
Dankjewel!
Sterkte met opbouwen!
Gelukkig! Fijn om ook positieve reacties te lezen! Had je veel bijwerkingen in het begin? Na hoelang merkte je 'resultaat'?
Dankjewel!
zondag 21 oktober 2012 om 19:53
Hoi! Ik heb ook 4 jaar paroxetine geslikt, en ben sinds halverwege september over op venlafaxine ( efexor). De eerste 3 weken waren te doen, kreeg 37,5 mg. Na die 3 weken over op 75 mg. Eerst een week om en om en toen volledig over op 75 mg. Ben daar nu 1,5 week mee bezig en heb inderdaad hierbij flinke bijwerkingen. Maar ik heb er oxa bij gekregen.
Sterkte ermee!! Het is echt even doorzetten!!!
Liefs
Liefs
zondag 21 oktober 2012 om 19:54
Hoi Peertje
Ik slik sinds 3 jaar Exefor, helaas wel bijwerkingen in het begin.
Nu niets meer, ook niet dikker geworden ofzo.
Wat ik wel heel vervelend vind, is dat ik de pillen elke dag echt rond hetzelfde tijdstip in moet nemen, want als ik dit vergeet al is het maar een aantal uur dan word ik gelijk ziek.
Misschien dat niet iedereen dit heeft hoor.
Bij het starten met de medicatie had ik vooral last van moeheid, toename angstklachten, zeer prikkelbaar, moeite met plassen.
Ze zijn na een aantal weken allemaal weggebleven dus dat is positief en mijn angsten zijn ook (deels) weg.
Veel succes/sterkte en die lorazepam bij de hand houden;)
Wat ik wel heel vervelend vind, is dat ik de pillen elke dag echt rond hetzelfde tijdstip in moet nemen, want als ik dit vergeet al is het maar een aantal uur dan word ik gelijk ziek.
Bij het starten met de medicatie had ik vooral last van moeheid, toename angstklachten, zeer prikkelbaar, moeite met plassen.
Ze zijn na een aantal weken allemaal weggebleven dus dat is positief en mijn angsten zijn ook (deels) weg.
zondag 21 oktober 2012 om 20:35
zondag 21 oktober 2012 om 20:36
quote:jannaj123 schreef op 21 oktober 2012 @ 19:54:
Heb ik ook. Ik neem ze in voor ik naar bed ga. Als ik het vergeten ben merk ik dat de volgende middag, dan word ik ontzettend misselijk.
Heb ik ook. Ik neem ze in voor ik naar bed ga. Als ik het vergeten ben merk ik dat de volgende middag, dan word ik ontzettend misselijk.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:09
quote:margriet1982 schreef op 21 oktober 2012 @ 19:53:
Hoi! Ik heb ook 4 jaar paroxetine geslikt, en ben sinds halverwege september over op venlafaxine ( efexor). De eerste 3 weken waren te doen, kreeg 37,5 mg. Na die 3 weken over op 75 mg. Eerst een week om en om en toen volledig over op 75 mg. Ben daar nu 1,5 week mee bezig en heb inderdaad hierbij flinke bijwerkingen. Maar ik heb er oxa bij gekregen.
Liefs
Ik ben nu ook begonnen met 37,5 mg. Ik zal ook gaan ophogen de komende periode. Ik zal dezelfde weg gaan bewandelen als jou
Jij ook sterkte!
Liefs
Ik ben nu ook begonnen met 37,5 mg. Ik zal ook gaan ophogen de komende periode. Ik zal dezelfde weg gaan bewandelen als jou
Jij ook sterkte!
woensdag 24 oktober 2012 om 09:14
quote:jannaj123 schreef op 21 oktober 2012 @ 19:54:
Hoi Peertje
Ik moet ze savonds innemen. Ik doe dit dan maar na het avond eten. Wanneer neem jij het in?
Jeetje.. Moeite met plassen...
Wel fijn dat je nu geen last meer van die vreselijke bijwerkingen hebt!
Dankjewel!
Bedankt voor je reactie.
Hoi Peertje
Ik moet ze savonds innemen. Ik doe dit dan maar na het avond eten. Wanneer neem jij het in?
Jeetje.. Moeite met plassen...
Wel fijn dat je nu geen last meer van die vreselijke bijwerkingen hebt!
Dankjewel!
Bedankt voor je reactie.
woensdag 24 oktober 2012 om 18:34
Ik gebruik sinds eind mei Venlafaxine (Efexor). In het begin wel last gehad van bijwerkingen als toename van angsten, zweten, slapeloosheid, buikpijn, hoofdpijn. Maar dat ging na ruim een week over. Ik ben begonnen met 37,5 mg en zit nu alweer een tijdje op 225 mg. Ben heel tevreden over de werking, ik heb mijn leven weer terug! Het enige nadeel is dat ik er enorme haaruitval van heb gekregen. Daar hoor ik verder bijna nooit iemand over?
Ik neem de medicijnen overigens 's ochtends in. Waarom moet jij ze 's avonds innemen, Peertje?
Succes in ieder geval!
Ik neem de medicijnen overigens 's ochtends in. Waarom moet jij ze 's avonds innemen, Peertje?
Succes in ieder geval!
vrijdag 26 oktober 2012 om 12:26
quote:moesie schreef op woensdag 24 oktober 2012 18:34 Ik gebruik sinds eind mei Venlafaxine (Efexor). In het begin wel last gehad van bijwerkingen als toename van angsten, zweten, slapeloosheid, buikpijn, hoofdpijn. Maar dat ging na ruim een week over. Ik ben begonnen met 37,5 mg en zit nu alweer een tijdje op 225 mg. Ben heel tevreden over de werking, ik heb mijn leven weer terug! Het enige nadeel is dat ik er enorme haaruitval van heb gekregen. Daar hoor ik verder bijna nooit iemand over?
Succes in ieder geval!
Wat fijn! Dat je je leven weer terug hebt!
Waren de bijwerkingen vast en zeker dubbel dwars waard..
Haaruitval.. Nee, heb ik idd nog niet eerder gehoord.. Misschien vitamine ervoor slikken.. Dat dat misschien een beetje helpt?
Op het etiket stond: savonds innemen na de maaltijd.. Heb het net nog eens nagvraagd aan m'n psych en die zei ook dat ik het savonds moet innemen...
Succes in ieder geval!
Wat fijn! Dat je je leven weer terug hebt!
Waren de bijwerkingen vast en zeker dubbel dwars waard..
Haaruitval.. Nee, heb ik idd nog niet eerder gehoord.. Misschien vitamine ervoor slikken.. Dat dat misschien een beetje helpt?
Op het etiket stond: savonds innemen na de maaltijd.. Heb het net nog eens nagvraagd aan m'n psych en die zei ook dat ik het savonds moet innemen...
vrijdag 26 oktober 2012 om 12:32
quote:moesie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 11:22 Peertje, hoe gaat het nu?
Wat lief dat je het vraagt moesie!
De bijwerkingen vallen tot nu toe mee.
Ga er wel erg van gapen en slapen lukt me haast niet meer, ben ook een beetje trillerig..
Ga maandag beginnen met 75 mg dan zal ik vast wel een stuk meer bijwerkingen derbij krijgen.
Ik hoop dat ik net als jou ook weer m'n leven enigzins terug krijg..
Of teminste weer een beetje op orde krijg.
Wat lief dat je het vraagt moesie!
De bijwerkingen vallen tot nu toe mee.
Ga er wel erg van gapen en slapen lukt me haast niet meer, ben ook een beetje trillerig..
Ga maandag beginnen met 75 mg dan zal ik vast wel een stuk meer bijwerkingen derbij krijgen.
Ik hoop dat ik net als jou ook weer m'n leven enigzins terug krijg..
Of teminste weer een beetje op orde krijg.
vrijdag 26 oktober 2012 om 14:17
Mag ik vragen waarom je met de parox bent gestopt?
Spannend maandag naar de 75 mg! Deze ophoging gaf mij vele bijwerkingen.... Maar je kunt het! Waarvoor slik je het?
Angststoornis? ik in iedergeval wel. de parox hielp bij mij niet meer. En ik moet nog even afwachten of de venlafaxine (efexor) zijn werk gaat doen.... de bijwerkingen zijn gelukkig in ieder geval over....!
Succes!
Spannend maandag naar de 75 mg! Deze ophoging gaf mij vele bijwerkingen.... Maar je kunt het! Waarvoor slik je het?
Angststoornis? ik in iedergeval wel. de parox hielp bij mij niet meer. En ik moet nog even afwachten of de venlafaxine (efexor) zijn werk gaat doen.... de bijwerkingen zijn gelukkig in ieder geval over....!
Succes!
vrijdag 26 oktober 2012 om 14:44
quote:margriet1982 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 14:17 Mag ik vragen waarom je met de parox bent gestopt?
Succes!
De paroxetine hielp niet meer en van ophogen kreeg ik bijwerkingen die maar niet weggingen..
Ohh jeetje!
Ahhh ja ik zal gewoon even moeten doorzetten..
Ik slik het voornamelijk voor m'n depressie.. Ben al 10 jaar depressief maar m'n moeder is 3 maanden geleden overleden na 1,5 jaar ziekbed en dat heeft er nogal ingehakt...
Heb ook een angststoornis helaas..
Hoop dat de efexor goed zn werk gaat doen bij je!
Liefs
Succes!
De paroxetine hielp niet meer en van ophogen kreeg ik bijwerkingen die maar niet weggingen..
Ohh jeetje!
Ahhh ja ik zal gewoon even moeten doorzetten..
Ik slik het voornamelijk voor m'n depressie.. Ben al 10 jaar depressief maar m'n moeder is 3 maanden geleden overleden na 1,5 jaar ziekbed en dat heeft er nogal ingehakt...
Heb ook een angststoornis helaas..
Hoop dat de efexor goed zn werk gaat doen bij je!
Liefs
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:53
Ik slik sinds 4 weken ook efexor en voordat ik begon las ik op internet allerlei vreselijke verhalen over bijwerkingen en gelukkig heb ik nergens last van, merk zeker verschil, voel mij niet zo somber meer. Voordat ik begon voelde ik mij vaak zo wanhopig en dat voel ik nu niet meer. Het enige nadeel is dat ik bijv met alcohol bijna geen remmingen meer heb, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar de rem is weg, weet niet of iemand dit herkent?
zaterdag 27 oktober 2012 om 07:09
Posi, ik drink zelf geen alcohol, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik gebruik het ook tegen een angststoornis.
De werking van Efexor (of Venlafaxine) begint pas bij 75 mg. De 37,5 mg is puur voor het opbouwen. Bij het verhogen van een dosis had ik geen bijwerkingen. Het was bij mij echt die eerste week op 37,5 mg, dat ik me heel slecht voelde.
Ik merkte na ongeveer 6 weken dat het werkte. Het is geen wonderpil, maar het maakt het leven voor mij net iets makkelijker. Op een gegeven moment durfde ik namelijk niets meer, ik was overal bang voor. Ik wilde nooit meer antidepressiva, maar ik had voor mijn gevoel geen keuze meer.
Ik gebruik 225 mg. De huisarts stelde laatst voor om naar de 300 mg te gaan, maar ik vind het wel goed zo.
Zijn er hier naast Peertje nog meer mensen die de Efexor
's avonds in moeten nemen? Ik mocht het zelf weten.
Fijn weekend allemaal!
De werking van Efexor (of Venlafaxine) begint pas bij 75 mg. De 37,5 mg is puur voor het opbouwen. Bij het verhogen van een dosis had ik geen bijwerkingen. Het was bij mij echt die eerste week op 37,5 mg, dat ik me heel slecht voelde.
Ik merkte na ongeveer 6 weken dat het werkte. Het is geen wonderpil, maar het maakt het leven voor mij net iets makkelijker. Op een gegeven moment durfde ik namelijk niets meer, ik was overal bang voor. Ik wilde nooit meer antidepressiva, maar ik had voor mijn gevoel geen keuze meer.
Ik gebruik 225 mg. De huisarts stelde laatst voor om naar de 300 mg te gaan, maar ik vind het wel goed zo.
Zijn er hier naast Peertje nog meer mensen die de Efexor
's avonds in moeten nemen? Ik mocht het zelf weten.
Fijn weekend allemaal!
zaterdag 27 oktober 2012 om 07:53
Bijna 2 jaar heb ik efexor geslikt, 300 mg. Ik slikte het voor een zwarte depressie.
Ik heb zowel bij het opbouwen als bij het afbouwen heel veel last van bijwerkingen gehad.
In het begin voelde het alsof ik heel veel drugs had gebruikt en het maar niet uitgewerkt raakte. Mijn hoofd sloeg op hol, van hypervrolijk naar vreselijke huilbuien en weer terug. Mijn lichaam sloeg ook op hol, snelle hartslag, alles in een hoog tempo, zelfs mijn lopen werd meer een soort snelwandelen.
Toen het stabiel was geworden heb ik er wel veel aan gehad.
Ik ben er wel veel door aangekomen, zo'n 25 kilo. Dat vond ik heel erg, maar ik mocht destijds van de psychiater ook niets doen om het er weer af te krijgen. Waar ik verder de hele periode last van heb gehad was een droge mond, altijd dorst.
Ik nam het 's ochtends in. Ben ook begonnen met 's avonds maar ik kon daardoor niet meer slapen dus raadde de psychiater aan het dan 's ochtends te nemen en dat hielp.
Het was heel belangrijk om het rond hetzelfde tijdstip in te nemen, ik kreeg er meteen last van als ik het later of niet innam. Het voelde dan net of mijn hoofd onder stroom stond, kreeg echt een soort van schokken (en ook trillende handen), voelde me net een junk dan (en de hele periode met afbouwen ook).
In combinatie met alcohol vielen bij mij ook alle grenzen weg. Ik was me er zelf niet van bewust, ik merkte zelf niet eens dat ik dronken werd maar ik werd het wel. Ik werd daar hyperdehyper van en ongelooflijk vrolijk, dat wel. En een spraakwaterval, ging dan gewoon tegen iedereen staan kletsen. Als ik nu op feestjes kom zijn er nog steeds mensen die mij kennen (uit die periode) terwijl ik geen idee heb wie zij zijn.
Maar ondanks de vervelende kantjes van efexor ben ik blij dat ik het een tijd gebruikt heb. Het heeft me wel geholpen om door een hele zware periode heen te komen en mijn verleden aan te gaan en aan te pakken. Ik weet niet of me dat zonder efexor gelukt was.
Inmiddels ben ik er zelf weer 2 jaar vanaf en gelukkig is de 25 kg er nu ook net weer af.
TO, wens je veel succes en hoop voor je dat het aanslaat.
Ik heb zowel bij het opbouwen als bij het afbouwen heel veel last van bijwerkingen gehad.
In het begin voelde het alsof ik heel veel drugs had gebruikt en het maar niet uitgewerkt raakte. Mijn hoofd sloeg op hol, van hypervrolijk naar vreselijke huilbuien en weer terug. Mijn lichaam sloeg ook op hol, snelle hartslag, alles in een hoog tempo, zelfs mijn lopen werd meer een soort snelwandelen.
Toen het stabiel was geworden heb ik er wel veel aan gehad.
Ik ben er wel veel door aangekomen, zo'n 25 kilo. Dat vond ik heel erg, maar ik mocht destijds van de psychiater ook niets doen om het er weer af te krijgen. Waar ik verder de hele periode last van heb gehad was een droge mond, altijd dorst.
Ik nam het 's ochtends in. Ben ook begonnen met 's avonds maar ik kon daardoor niet meer slapen dus raadde de psychiater aan het dan 's ochtends te nemen en dat hielp.
Het was heel belangrijk om het rond hetzelfde tijdstip in te nemen, ik kreeg er meteen last van als ik het later of niet innam. Het voelde dan net of mijn hoofd onder stroom stond, kreeg echt een soort van schokken (en ook trillende handen), voelde me net een junk dan (en de hele periode met afbouwen ook).
In combinatie met alcohol vielen bij mij ook alle grenzen weg. Ik was me er zelf niet van bewust, ik merkte zelf niet eens dat ik dronken werd maar ik werd het wel. Ik werd daar hyperdehyper van en ongelooflijk vrolijk, dat wel. En een spraakwaterval, ging dan gewoon tegen iedereen staan kletsen. Als ik nu op feestjes kom zijn er nog steeds mensen die mij kennen (uit die periode) terwijl ik geen idee heb wie zij zijn.
Maar ondanks de vervelende kantjes van efexor ben ik blij dat ik het een tijd gebruikt heb. Het heeft me wel geholpen om door een hele zware periode heen te komen en mijn verleden aan te gaan en aan te pakken. Ik weet niet of me dat zonder efexor gelukt was.
Inmiddels ben ik er zelf weer 2 jaar vanaf en gelukkig is de 25 kg er nu ook net weer af.
TO, wens je veel succes en hoop voor je dat het aanslaat.
zaterdag 27 oktober 2012 om 08:12
Voor mijn gevoel ben ik niet anders gaan eten dan daarvoor. Ik ben altijd dun geweest (volgens sommige mensen zelfs mager) en heb altijd alles gegeten wat ik lekker vond zonder daarvan aan te komen. Maar met efexor kwam ik dus ineens wel aan. Misschien heb ik wel meer gegeten zonder dat ik me dat bewust was hoor, kan best.
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:24
Hoi Peertje,
Sorry ik heb t topic ff niet gevolgd..
Maar ik lees dat het al iets beter gaat qua bijwerkingen?
Voornamelijk gapen en moe maar niet kunnen slapen/trillen?
Ik neem de pillen tussen de middag in tijdens het eten.
Maar in principe maakt het niet zoveel uit of je ze 's ochtends of 's avonds in zou nemen, omdat het een vertraagde afgifte medicijn is.
Beste is wel tijdens of na het eten omdat dit beter is voor je maag, en elke keer rond hetzelfde tijdstip.
Heb Efexor ook gekregen voor een angststoornis, die overging in een depressie.
Voor angst vind ik het heel goed helpen.
Ik heb een hele tijd 37,5mg geslikt en mijn angsten gingen er van weg, nu zit ik op 75 mg omdat het weer wat terugkwam.
Maar werkt gelukkig nog steeds.
Want dat lijkt mij vreselijk, als je medicijn zijn werk niet meer doet en je op zoek moet naar iets anders!
Groetjes Janna
Sorry ik heb t topic ff niet gevolgd..
Maar ik lees dat het al iets beter gaat qua bijwerkingen?
Voornamelijk gapen en moe maar niet kunnen slapen/trillen?
Ik neem de pillen tussen de middag in tijdens het eten.
Maar in principe maakt het niet zoveel uit of je ze 's ochtends of 's avonds in zou nemen, omdat het een vertraagde afgifte medicijn is.
Beste is wel tijdens of na het eten omdat dit beter is voor je maag, en elke keer rond hetzelfde tijdstip.
Heb Efexor ook gekregen voor een angststoornis, die overging in een depressie.
Voor angst vind ik het heel goed helpen.
Ik heb een hele tijd 37,5mg geslikt en mijn angsten gingen er van weg, nu zit ik op 75 mg omdat het weer wat terugkwam.
Maar werkt gelukkig nog steeds.
Want dat lijkt mij vreselijk, als je medicijn zijn werk niet meer doet en je op zoek moet naar iets anders!
Groetjes Janna