Vriend in de war

27-10-2012 13:30 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden heb ik een relatie met een man die vier maanden gescheiden is, hij is 14 jaar bij zn ex vrouw geweest, en ik ben de eerste waar hij de lakens mee deelt na zijn huwelijk, maar het loopt ontzettend stroef...

We drijven uit elkaar..

Ik merk dat hij in veel andere dingen ook nog niet los is van zn ex.

Wat is nu wijsheid, ik ben echt gek op hem...Maar het is wel heel erg ingewikkeld zo.
Wat een raar verhaal. Hij hoeft toch niet constant in stijve toestand te zijn?
Ik vind het weinig ingewikkeld wanneer mijn vriend nog niet los zou zijn van zijn ex.

Die liet ik mooi lopen namelijk.
Bedoel: Als hij lekker met jou bezig is hoef je toch niet te zorgen dat hij stijf blijft? Of doe ik het nu al jaren verkeerd hahaha.
Jullie hebben twee maanden een relatie, de seks is als ik het goed lees zo-zo en je merkt dat hij nog niet echt los is van zijn ex. Ik zou denken: neem een beetje afstand. Want dit klinkt niet als een Grote Liefde.
Wat eten we vanavond?
Ik ben wel gewend dat de mannen waar ik mee vrij dan ook opgewonden zijn..maar dat geld niet voor iedereen blijkbaar?

Kier ik merk gaandeweg steeds meer hoeveel impact zij nog heeft in zijn doen en laten, maar je impliceert dat ik er een punt achter moet zetten?
Je zit in een "overleef-je-vorige-relatie relatie", maw; hij heeft je alleen nodig om los te komen van zijn ex. Dat heeft maar weinig kans van slagen.
Volgens mij loopt TO sneller dan zijn benen (van haar vriend) hem kunnen dragen. Waarom niet even een beetje geduld opbrengen en niet meteen zo'n vaart willen lopen? Het is net 2 maanden aan en je bent hem nu al een minderwaardigheidscomplex aan het aanpraten.
makreel; We zitten er al met huid en haar in; elkaars vrienden en ouders ontmoet, kerstdagen bij wijze van al verdeeld, we zijn flink hard van stapel gelopen, en de roze wolk begint behoorlijk grijs te worden helaas.
Een man die niet volledig los is van zijn ex, is er niet helemaal voor mij.

Vind ik meer dan vervelend, ja.

Je kunt natuurlijk nog verbonden zijn met je ex op vele vlakken, maar als mijn vriend emotioneel nog niet los zou zijn omdat hij háár mist, bij háár zou willen zijn oid. Dan ben ik er klaar mee, inderdaad.

Is hij nog niet los om praktische redenen dan zou ik me afvragen of het voor hem allemaal niet te snel gaat en jij en hem wat te vroeg is gekomen.

Anders leren vrijen, kun je veelal leren.
quote:efthimia schreef op 27 oktober 2012 @ 13:48:

makreel; We zitten er al met huid en haar in; elkaars vrienden en ouders ontmoet, kerstdagen bij wijze van al verdeeld, we zijn flink hard van stapel gelopen, en de roze wolk begint behoorlijk grijs te worden helaas.

en omdat je al die afspraken hebt, blijf je hier mee doorgaan op deze manier.

omdat je nou eenmaal die afspraken hebt en wat mensen hebt ontmoet....

Je hebt het nu al over een bijna grijze wolk....

Afstand nemen dan maar en het veel rustiger aan doen
Het feit dat deze man eigenlijk alleen seks wil hebben zoals in zijn huwelijk en in paniek raakt als het anders gaat, zegt mij dat hij nog wel het ea heeft te verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kier hij mist zijn ex niet, integendeel, was al jaren bezig afstand te nemen, het is meer dat hij merkt hoe dingen doorwerken in de dingen die je samen doet, en dat ik een andere vrouw ben daarin.
Amber hij wil het wel anders, maar weet niet goed hoe, raakt in verwarring na jaren op dezefde manier van vrijen, en ja zn vrienden zeggen ook dat ze hem wel wat meer tijd hadden gegund om tot zichzelf te komen en dingen te verwerken voordat hij een nieuwe relatie instapt.

Het wordt hem ook wel eens wat teveel merk ik.
Een erectie tijdens het voorspel hoeft niet altijd of continue. Maak daar nou geen probleem van. Gewoon allebei lekker genieten, die erectie komt dan meestal wel.
Dankje Raldy, het gaat ook niet alleen om de erectie, hij weet ook gewoon niet wat hij moet doen als voorspel, en dat verbaasd me ook.
quote:efthimia schreef op 27 oktober 2012 @ 13:52:

Kier hij mist zijn ex niet, integendeel, was al jaren bezig afstand te nemen, het is meer dat hij merkt hoe dingen doorwerken in de dingen die je samen doet, en dat ik een andere vrouw ben daarin, hoe gecondioneerd hij is op het gebied van sex, communicatie en omgang met elkaar.

Het gaat voor hem veel te snel dus. Contrast is te groot.

Wat afstand nemen lijkt mij het beste.

Op deze manier haal je waarschijnlijk de afspraken met kerst, met je nieuwe kennissen niet.

Zou jammer zijn.
2 maanden pas. Kerst al gepland? Tjonge. Dat staat niet gelijk voor een eeuwigdurend verbond.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En een beetje afstand nemen vind ik wel erg lastig als alles- of niets persoon, maar ik zal het proberen...
Met rustiger aan doen, heb je toch ook al alles...
quote:efthimia schreef op 27 oktober 2012 @ 13:58:

En een beetje afstand nemen vind ik wel erg lastig als alles- of niets persoon, maar ik zal het proberen...Zo werkt het natuurlijk niet altijd in het leven, alles of niets. Zelf ben ik overtuigd dat rustig opbouwen beter is dan veel te snel willen. Dat wil nog wel eens fout uitpakken.
Afgezien van wat er tussen de lakens gebeurd schud je 14 jaar gewoon niet zo makkelijk van je af. Al hield je niet meer van elkaar, ook al was er ruzie. De band is niet zo snel verbroken, al heb je niets meer met elkaar. Daar gaat echt een hele tijd overheen.
quote:efthimia schreef op 27 oktober 2012 @ 13:58:

En een beetje afstand nemen vind ik wel erg lastig als alles- of niets persoon, maar ik zal het proberen...Als alles of niets persoon heb je in jouw wensen pakketje dus helemaal niets. Want alles is er niet.
Nee dat weet ik reizende, maar in relaties is dat toch wel een lastige valkuil voor me. Hopelijk kan ik daar nu ook wat evenwichtiger mee om gaan.
@ rozenstruikje daar hebben we dus beide te lichtzinnig over gedacht... in de roes van verliefdheid voelde het zo goed allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven