vibrator schoonmaken
zaterdag 17 november 2007 om 21:56
Ik heb een tijdje geleden als geintje een vibrator gekregen. Een jelly paarse, niets bijzonders, maar ik wist dus niet dat je hem voor gebruik moest schoonmaken. Na gebruik heb ik hem met water afgespoeld en met een handdoek afgedroogd. Kan het kwaad dat ik hem niet voor gebruik heb schoongemaakt? En ik las ergens dat je hem niet direct op je clitoris mag gebruiken..
woensdag 16 april 2008 om 22:39
Help, ik heb dus ook nooit meegekregen dat je een vibrator grondig moest reinigen, ik heb hem ook gewoon afgespoeld met water en afgeveegd met een handdoek en alleen gebruikt voor mijn clitoris. WAt ik nu merk is dat ik jeuk heb, dat mijn binneste schaamlippen van binnen wat roder zijn dan normaal en ik extra witte afscheiding rond mijn clitoris en schaamlippen heb.
Wat kan het zijn en hoe los ik dit op?
groetjes
groetjes
donderdag 17 april 2008 om 11:47
quote:leentjuh_000 schreef op 18 november 2007 @ 09:31:
Hij zat gewoon in de verpakking toen ik hem kreeg. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus dacht ik laat ik het hier maar even vragen. Het beste is dus gewoon een goed schoonmaakmiddel?
Ik maak hem steeds schoon met heel heet water eventjes onder de kraan en daarna met lauw water en gewone zeep of douchegel.
Ik gebruik hem steeds met een rubbervrij condoom rond( avanti van durex) , zo heb ik zeker geen allergie of bacterie-overdracht( jaja, ook safe sex met mijn dildo...
)
Hij zat gewoon in de verpakking toen ik hem kreeg. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus dacht ik laat ik het hier maar even vragen. Het beste is dus gewoon een goed schoonmaakmiddel?
Ik maak hem steeds schoon met heel heet water eventjes onder de kraan en daarna met lauw water en gewone zeep of douchegel.
Ik gebruik hem steeds met een rubbervrij condoom rond( avanti van durex) , zo heb ik zeker geen allergie of bacterie-overdracht( jaja, ook safe sex met mijn dildo...
)
donderdag 17 april 2008 om 11:48
quote:mejan88 schreef op 16 april 2008 @ 22:39:
Help, ik heb dus ook nooit meegekregen dat je een vibrator grondig moest reinigen, ik heb hem ook gewoon afgespoeld met water en afgeveegd met een handdoek en alleen gebruikt voor mijn clitoris. WAt ik nu merk is dat ik jeuk heb, dat mijn binneste schaamlippen van binnen wat roder zijn dan normaal en ik extra witte afscheiding rond mijn clitoris en schaamlippen heb.
groetjes
dit kan rubberallergie zijn en dat kan je dus oplossen zoals ik hierboven beschreef( er zijn veel mensen allergisch aan rubber zonder dat ze het weten, het is een fel opkomende allergie tegenwoordig...)
Trouwens ook: nooit je vibrator in je kontje en je kutje in dezelfde sessie gebruiken hoor!daar kan je ontstekingen van krijgen.
groetjes
dit kan rubberallergie zijn en dat kan je dus oplossen zoals ik hierboven beschreef( er zijn veel mensen allergisch aan rubber zonder dat ze het weten, het is een fel opkomende allergie tegenwoordig...)
Trouwens ook: nooit je vibrator in je kontje en je kutje in dezelfde sessie gebruiken hoor!daar kan je ontstekingen van krijgen.
donderdag 24 april 2008 om 13:50
Ik heb 2 vibo van Fun Factor en 1 vibo van emotionelbliss.
Ik vind Fun Factor heel super!!!
Heel makkelijk schoonmaken en geurvrij.
En ze zijn ook erg mooi.
Maar wel erg duur.
Als ik ongesteld ben dan doe ik tampons in en gebruik dan emotionelbliss.
Heerlijk!!
Ik heb ook Ice Breaker....dat valt mij heel vies tegen!!
Het stinkt naar Jelly...dus ik koop nooit meer van Jelly.
Ik vind Fun Factor en emotionelbliss meest vrouwvriendelijk en ook erg mooi...en betrouwbaar..en meest hygiene!!
Ik vind Fun Factor heel super!!!
Heel makkelijk schoonmaken en geurvrij.
En ze zijn ook erg mooi.
Maar wel erg duur.
Als ik ongesteld ben dan doe ik tampons in en gebruik dan emotionelbliss.
Heerlijk!!
Ik heb ook Ice Breaker....dat valt mij heel vies tegen!!
Het stinkt naar Jelly...dus ik koop nooit meer van Jelly.
Ik vind Fun Factor en emotionelbliss meest vrouwvriendelijk en ook erg mooi...en betrouwbaar..en meest hygiene!!
zondag 27 april 2008 om 16:11
Waarom maken jullie je vibs niet gewoon schoon met het spul dat ervoor bedoeld is? Dan weet je zeker dat het goed is.
Naar het advies dat ik kreeg in de seksshop, maak ik ze schoon met water en handzeep, en dan spray ik ze nog een keer in met speeltjesspray en veeg ze af met een tissue.
Dan weet je zeker dat je geen schimmels, gisten of weet-ik-wat krijgt.
Zeker omdat ik er eentje bij heb zitten (p-spot/g-spot) die zowel anaal als vaginaal gebruikt wordt, is het zaak om ze goed schoon te maken. Alles wat je anaal gebruikt moet je sowieso ontsmetten, en speeltjesspray kan voor alle materialen (ook jelly, latex etc.), ik maak er zelfs pvc kleding mee schoon.
Die spray is te koop in seksshops (ook online)
Naar het advies dat ik kreeg in de seksshop, maak ik ze schoon met water en handzeep, en dan spray ik ze nog een keer in met speeltjesspray en veeg ze af met een tissue.
Dan weet je zeker dat je geen schimmels, gisten of weet-ik-wat krijgt.
Zeker omdat ik er eentje bij heb zitten (p-spot/g-spot) die zowel anaal als vaginaal gebruikt wordt, is het zaak om ze goed schoon te maken. Alles wat je anaal gebruikt moet je sowieso ontsmetten, en speeltjesspray kan voor alle materialen (ook jelly, latex etc.), ik maak er zelfs pvc kleding mee schoon.
Die spray is te koop in seksshops (ook online)
dinsdag 29 januari 2013 om 22:16
Er is gewoon spul voor, google maar eens op toycleaner. Kan je ook gewoon online kopen bij elke sexshop of Wehkamp etc. Zo'n jelly vibrator is trouwens niet heel goed voor lichaam, zitten veel weekmakers in die voor irritatie kunnen zorgen. Vibrators van goede kwaliteit, die meestal ook wat duurder zijn, zijn beter en veiliger voor je lichaam. Staat wel aangegeven, 'vrij van weekmakers'.