Vrienden

01-11-2012 14:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag...hoe gaan jullie ermee om?

Wij hebben een stel vrienden, waar ik liever niet mee afspreek, er is gewoon geen klik. Hun vinden het schijnbaar wel, want elke keer vragen ze wanneer we weer een keer willen afspreken. Als we er eenmaal zijn of hun zijn bij ons. Is het best gezellig, maar ik voel mij gewoon niet prettig bij hun. Mijn man heeft er geen moeite mee, die vind alles gezellig.

Normaal zou ik steeds minder afspreken en bloeit het vanzelf wel dood, maar we zien ze elke week, want onze kinderen zitten op hetzelfde clubje dus je komt elkaar wekelijks weer tegen.

Eerlijk zijn vind ik dus moeilijk in deze situatie, want je krijgt dan meteen zo'n nare situatie elke week heb je weer met elkaar te maken.
Ik lees je OT maar lees daarover niks terug in je OP.
Ik zou mensen waar ik niet graag mee afspreek geen vrienden noemen.
Tja, is moeilijk inderdaad.. maar jij gaat toch geen contact houden als je dit niet wil? Waarom voel je je niet prettig bij hun, is er ooit iets gebeurd? Heb je er een reden toe?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Waarom noem je mensen waar je niks mee hebt vrienden?
Ik heb ook een keer zoiets gehad en hoe moeilijk het ook is: toch zeggen. Liever kort en pijnlijk en er dan vanaf zijn, dan zo door blijven modderen en iets doen waar je je slecht bij voelt. Een tussenweg is er volgens mij echt niet.

Of wat verwacht je dat mensen hier gaan antwoorden?
Lastig hoor.
Om te beginnen kun je wat meer tijd plannen tussen de afspraken (oh volgende week familieweekend.. de week daarna Sinterklaas.. daarna weekendje weg.. kerst komt eraan.. wat dacht je van 15 januari?)

Het klinkt overigens verder niet als een straf, als jullie samenzijn is het best gezellig en je man vindt het ook leuk schrijf je.
Ik zou voor de kinderen zeker de goede vrede bewaren. Doe het een beetje subtiel, door aan te geven dat je het nu erg druk hebt maar over een paar maanden wel wilt afspreken. En dat moet je dan maar gewoon voor man en kinderen over hebben. Ik vind ook niet alle vrienden van mijn partner even aardig, maar dat ga ik ook niet tegen ze zeggen omdat ik de vriendschap tussen mijn partner en zijn vrienden niet wil verpesten.
Is het nou wel of niet gezellig? Zie je tegen het afspreken op, maar valt het elke keer weer mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven