Appels eten

01-11-2012 12:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als een collega naast je appels eet? Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Mijn collega eet enorm veel fruit op een dag. Hij eet dus appels, mandarijnen en bananen en legt de schillen vervolgens op zijn bureau (zonder iets eronder te leggen). Voor de afvalbak moet je namelijk even opstaan en lopen, we hebben niet veel afvalbakken. Vooral het geluid van het appeleten (kraken, smakken) vind ik irritant en ook onsmakelijk, en die schillen/klokhuizen vind ik ook vies. Ik ruik het ook. Serieus, in de tijd dat ik dit typ heeft hij 1 appel afgerond en is aan de tweede begonnen. Ik eet zelf ook fruit, maar doe dat boven in de kantine. Ben ik nou zo overgevoelig?
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden. Kan absoluut niet tegen smakgeluiden. Blegh. Kan je de radio niet aanzetten ofzo?

Ik heb hier al heel lang mijn eigen kamer (normaal waar ik werk), heel luxe. Zou echt wennen zijn als ik dat niet meer had.
Goh ik heb een collega die af en toe sardientjes op toast eet. Zit ik opeens naar van die vissenkopjes te staren. Ach, drie happen en het is weg en dan ruik je ze ook niet meer

Vind het vervelender als er weer nieuwe haring is dat ze dan met een grote schaal over de afdeling komen. Die lucht blijft enorm hangen hahaha ach is ook maar een dag per jaar hè.
quote:Truffelmaffia schreef op 01 november 2012 @ 15:31:

[...]

Nee, mij boeit het geen reet of iemand 1, 2 of tig appels eet tijdens werk. Of dat iemand een broodje pindakaas eet. Of soep slurpt.

Het boeit mij zelfs niet eens als iemand tig keer zijn neus ophaalt. Allemaal zinloos geërger.Je hebt helemaal gelijk, maar hoe zet je dat dan 'uit', dat je het niet meer hoort?
quote:Truffelmaffia schreef op 01 november 2012 @ 15:31:

[...]

Nee, mij boeit het geen reet of iemand 1, 2 of tig appels eet tijdens werk. Of dat iemand een broodje pindakaas eet. Of soep slurpt.

Het boeit mij zelfs niet eens als iemand tig keer zijn neus ophaalt. Allemaal zinloos geërger.

Tja..misschien inderdaad zinloos geërger. Maar ik kan er toch echt niet tegen.

Kan jij het dan op een of andere manier uitzetten?
Nou TO, ik begrijp je wel dat je die eet/smakgeluiden vies vindt. Ik kan zelf ook niet tegen het geluid van etende mensen, ik word er helemaal kriegel van. Maar er zo'n probleem van maken? Neuh...En voor dat afval: straks voor Sint of Kerst een klein prullenbakje en het probleem is opgelost, of vraag je facilitaire afdeling om een prullenbak.

Maar goed, ik heb dan ook weinig te klagen met m'n eigen kantoor.
I would rather shit in my hands and clap
Ik vind dat ook heel vies klinken, ook als mijn man het doet. Smakkende mensen kan ik ook niet tegen. Ga ik gewoon ergens anders zitten. Ik realiseer me wel, dat het echt mijn eigen overgevoeligheid is. Mensen eten nu eenmaal wel eens een appel...

Heb trouwens ooit eens tijdens een dovenconferentie ergens gedineerd. Je hoorde geen gepraat, maar wel een 'oorverdovend' gesmak. Na een uurtje heb ik het opgegeven, nadat ik de hele tijd tegen mezelf had gezegd dat ik er niet op moest letten.

Geef je collega zoals al gesuggereerd een afvalbakje, en jezelf een paar oordoppen.
quote:Melpomene schreef op 01 november 2012 @ 16:26:

Geef je collega zoals al gesuggereerd een afvalbakje, en jezelf een paar oordoppen.Ik gok dat ze op een callcenter werkt doordat ze het had over flexibele werkplekken en dat ze als ze zou willen elders kan gaan zitten als hij een appel gaat eten. Dan zou oordoppen op niet heel handig zijn , als dat het geval is he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
of begin gewoon een gezellig praatje! Als je zelf stil bent hoor je het veel meer. Als je lol hebt heb je vanzelf minder ergernis. En als hij terugpraat smakt hij niet (of je krijgt stukjes appel over je heen, maar zo'n sukkel zal het vast niet zijn)

Of gewoon glimlachen, denk aan iets leuks/grappigs op het moment dat je je weer gruwelijk zit te ergeren, dan gaat de ergernis ook over
Als ik mijn banaan de pruim in duw klinkt er ook altijd een hoop herrie.
quote:willem1959 schreef op 01 november 2012 @ 18:02:

Als ik mijn banaan de pruim in duw klinkt er ook altijd een hoop herrie.Doe je dat in de pauze of onder werktijd?
quote:willem1959 schreef op donderdag 01 november 2012 18:02 Als ik mijn banaan de pruim in duw klinkt er ook altijd een hoop herrie.Peert, Willem. Je banaan de pruim in péért.
Nou dan ben ik dus niet de enige!! Ik kan ook niet tegen dat geluid! Vreselijk dat geknaag en geknauw langs je als je probeert te werken.... Maar ja, wat doe je eraan:) ik probeer het geluid meestal te negeren of ga dan even koffie halen of zo.
quote:theblackcat schreef op donderdag 01 november 2012 21:02 Nou dan ben ik dus niet de enige!! Ik kan ook niet tegen dat geluid! Vreselijk dat geknaag en geknauw langs je als je probeert te werken.... Maar ja, wat doe je eraan:) ik probeer het geluid meestal te negeren of ga dan even koffie halen of zo.Nog erger: die collega van mij zit haaks aan mijn bureau dus ik zie hem vanaf de zijkant (en hij denkt dat mij dat allemaal niet opvalt, maar áls hij eens niet zit te eten en te knagen (het een na het ander...) zit ie wel in zijn neus of oren te pulken en dat aan zijn broek te vegen, of op zijn nagels te bijten (lekker ook die combinatie) GATVER

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven