Oppasoma

01-11-2012 22:07 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas sinds mei op mijn kleinzoon om de week een weekend bij haar thuis. Ga op vrijdagavond heen na mijn werk om 20.00 uur. Is een uur rijden. S,morgens moet ze om 7.00 uur beginnen dus beter dat ik vrijdagsavond heen ga. Zondagavond om 21.00 uur rij ik weer uur terug. Ik ben alleenstaand en mn dochter ook Ze is 28 en is in de zwangerschap in de steek gelaten door vriend. Ze heeft t niet makkelijk dus vandaar dat ik in het weekend oppas. Door de weeks gaat t overdag naar kinderdagverblijf en s,avonds gaat t naar een vriendin. Financieel heeft ze t niet breed maar ik ook niet. Dus is mijn vraag , is het raar als ik mijn dochter om een financiele bijdrage vraag want mn auto rijd niet op water. Ik geef per maand al 200 euro uit voor benzine voor mijn werk. Waar ik maar 57 euro voor krijg. En nu dat oppassen. Vind het leuk maar kost ook weer benzine. Ieder de helft is dat raar???Of hoor ik mijn dochter dat niet te vragen?
Ik betaal mijn ouders ook kleine vergoeding als ze hier met de auto komen oppassen (half uur rijden). Vind ik heel normaal hoor.
Nou ja, dat oppassen doe je ook al gratis en voor niks, dus raar? Nee. Verhuizen is ook zo wat he?
Hufter van een vent trouwens om je dochter zo in de steek te laten maar dat terzijde.
Misschien het kind uit huis laten plaatsen?

-door de week naar het kdc

-s avonds naar een vriendin

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:13:

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?Gaat ie lekker??
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Normaal hoor. Jij spaart voor je dochter al de kosten uit van (semi)professionele opvang. En het voorstel 50/50 is heel netjes.

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?Ze zal toch niet alle dagen, avonden en weekenden werken? Zullen wel wisselende diensten zijn.
quote:lemoos schreef op 01 november 2012 @ 22:16:

Normaal hoor. Jij spaart voor je dochter al de kosten uit van (semi)professionele opvang. En het voorstel 50/50 is heel netjes hoor.Eens.

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?Wat is dit nu weer voor reactie? Moeder werkt waarschijnlijk keihard omdat ze het goed wil doen voor haar kind en haar kind dingen wil kunnen (mee)geven
quote:saaaaar81 schreef op 01 november 2012 @ 22:15:

[...]

Gaat ie lekker??

Ja hoor,

ik vind het alleen heel raar dat het kind schijnbaar nooit bij de moeder is.

Maar goed, ik zal weer on/topic gaan,

ik vind het raar omdat te vragen, mijn moeder krijgt geen benzinegeld (enkele reis 160km) als ze bij ons komt oppassen, wil ze ook niet, maar als ze het financieel slecht zou hebben zou ik haar wel wat geven.

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?Hee, een Elninjoo kloon!
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:18:

[...]

Ja hoor,

ik vind het alleen heel raar dat het kind schijnbaar nooit bij de moeder is.

Moeder is alleenstaand en moet werken. Of had je liever gehad dat ze van jouw geld bijstand trok?
Ze zal toch voor haar en de kleine moeten werken. Wat moet ze anders? Ze werkt 28 uur in de zorg. Als ze overdag werkt naar kinderdagverblijf en als ze avonddienst heeft idd naar vriendin. En als ze weekenddienst heeft (verplicht 2x in de maand ) dan ben ik er. Dus beetje domme opmerking UIT HUIS PLAATSEN vind je niet? Wat moet ze anders? Bijstand?
Ik vind het meer dan redelijk om bezinekosten te betalen (en dan wel gewoon 100%). Jouw dochter mag jou wel heel dankbaar zijn dat je wil oppassen op een regelmatige basi, grais en voor niets. Onkosten vergoeden zijn het minste.
@Teuntje:

'Iets' in de OP vertelt mij dat de dochter de situatie ook liever anders had gezien. Verder ging ik er automatisch van uit dat de dochter idd te maken heeft met wisselende diensten.
Ik weet niet hoeveel die dochter van TO dan werkt dat ze 24/7 opvang nodig heeft.......
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:22:

Ik weet niet hoeveel die dochter van TO dan werkt dat ze 24/7 opvang nodig heeft.......Ik ken geen enkele baan waarbij je 24/7 7 dagen per week moet werken
Kinderdagverblijf is dicht in het weekend, dus afhankelijk van familie vrienden.
Als ze echt wisselende diensten heeft kan ze denk ik veel beter om kijken naar een flexibele gastouder

(ik ben nl. geen elninjoo kloon en heb gewoon zelf een kind dat ook een tijd lang gebruik heeft gemaakt van een uiterst flexibele gastouder waar ze ook kon overnachten).

Ik weet niet hoeveel die dochter van TO dan werkt dat ze 24/7 opvang nodig heeft.......De zoveelste keer dat ik je zie blaten.
Er is wel een verschil tussen incidenteel een weekendje oppassen (gezellig!) of (zowat) elk weekend je kleinkind opvangen. In dat tweede geval is het absoluut niet vreemd om te vragen om jouw kosten te vergoeden. Vraag me eerder af waarom de moeder er niet uit zichzelf over is begonnen - desnoods 'mam, ik kan niet alles vergoden, maar kan ik wat bijdragen?'

Ik weet niet hoeveel die dochter van TO dan werkt dat ze 24/7 opvang nodig heeft.......
quote:saaaaar81 schreef op 01 november 2012 @ 22:23:

[...]

De zoveelste keer dat ik je zie blaten.Gelukkig blaat jij gelukkig nooit he? (jammer dat bepaalde bans ongedaan zijn gemaakt)
Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven