Oppasoma

01-11-2012 22:07 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas sinds mei op mijn kleinzoon om de week een weekend bij haar thuis. Ga op vrijdagavond heen na mijn werk om 20.00 uur. Is een uur rijden. S,morgens moet ze om 7.00 uur beginnen dus beter dat ik vrijdagsavond heen ga. Zondagavond om 21.00 uur rij ik weer uur terug. Ik ben alleenstaand en mn dochter ook Ze is 28 en is in de zwangerschap in de steek gelaten door vriend. Ze heeft t niet makkelijk dus vandaar dat ik in het weekend oppas. Door de weeks gaat t overdag naar kinderdagverblijf en s,avonds gaat t naar een vriendin. Financieel heeft ze t niet breed maar ik ook niet. Dus is mijn vraag , is het raar als ik mijn dochter om een financiele bijdrage vraag want mn auto rijd niet op water. Ik geef per maand al 200 euro uit voor benzine voor mijn werk. Waar ik maar 57 euro voor krijg. En nu dat oppassen. Vind het leuk maar kost ook weer benzine. Ieder de helft is dat raar???Of hoor ik mijn dochter dat niet te vragen?
Nou zo moeilijk is dat toch niet ,natuurlijk werkt ze niet 24/7 ene week werkt ze op maandag bijvoorbeeld van 7:30-15-00 andere week van 15:00 tot 23:00 tjonge tjonge nadenken is ook een vak.

Ik zou het gewoon vragen. Lief dat je je dochter zo wilt helpen.
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:28:

[...]

Gelukkig blaat jij gelukkig nooit he? (jammer dat bepaalde bans ongedaan zijn gemaakt)Moet ik jou er ook een aansmeren dan?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:twijfelaar1965 schreef op 01 november 2012 @ 22:28:

Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Fijn dat ze het zo heeft kunnen regelen!
Maar waarom heeft ze dan geen go? Dan zijn de doordeweekse diensten gewoon afgedekt en kan haar kindje in het weekend mss ook eens een keer naar die vriendin
quote:twijfelaar1965 schreef op 01 november 2012 @ 22:28:

Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Aparte aanduiding voor kleinzoon.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:saaaaar81 schreef op 01 november 2012 @ 22:30:

[...]

Moet ik jou er ook een aansmeren dan?Neu, je bent hard op weg naar een nwe voor jezelf
Je past 1 x per 2 weken op en dan rij je een uur heen en uur terug (dat je ook kilometers maakt voor je werk heeft hier niks mee te maken)? Nee, dan zou ik mijn dochter niet vragen om een bijdrage.
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:32:

[...]

Neu, je bent hard op weg naar een nwe voor jezelfHahahaha echt niet
Twijfelaar, niet gaan verdedigen! Belachelijke insinuatie van teuntje, je kan dat commentaar beter negeren.

Ik zou het met je dochter overleggen. Blijkbaar hebben jullie een goede band. En als het regelmatig is, zou ik mijn moeder wel willen betalen voor de onkosten die ze maakt.
Kan je geen Gastouder worden? Dat is voor jullie beide financieel gezien het gunstigste. Jij zal dan een niveau 2 opleiding moeten doen, EHBO-certificaat moeten behalen.
Oh wacht, het is om de week? Niet eens elke week dus.

2 keer in de maand, zou je dat normaal gesproken dan ook niet doen?

Zolang dochter voor je zorgt qua eten ed zou ik in dat geval niet ook nog voor een vergoeding vragen.
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:13:

Misschien het kind uit huis laten plaatsen?

-door de week naar het kdc

-s avonds naar een vriendin

-weekend oma?

Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?

Iedereen met een klein beetje gezond verstand snapt toch zelf wel dat deze moeder niet 7 dagen per week, 24 uur per dag werkt? Bovendien staat dat er ook helemaal niet. Dat maak jij er van.

TO: een vergoeding voor de brandstofkosten lijkt mij niet meer dan normaal. Op www.anwb.nl kun je bij de routebeschrijving allebei de adressen invullen en dan zie je daar een schatting van het brandstofverbruik over die afstand/route (voor de verschillende soorten brandstof benzine, gas en diesel).
Vergoeding kan je rustig vragen hoor. Aan de andere kant: als je daar in huis bent gebruik je daar de douche en hoef je je huis niet te verwarmen. En als je ook nog mee eet staat dat denk ik wel gelijk aan de kosten van het rijden.
quote:-kaetje- schreef op 01 november 2012 @ 22:55:

Vergoeding kan je rustig vragen hoor. Aan de andere kant: als je daar in huis bent gebruik je daar de douche en hoef je je huis niet te verwarmen. En als je ook nog mee eet staat dat denk ik wel gelijk aan de kosten van het rijden.Dat ook, maar het hoeft toch allemaal niet op de weegschaal? Ik ga er vanuit dat dochter het niet breed heeft, dan had ik liever dat ze dat geld voor haar kindje gebruikte dan dat ze het aan mij gaf voor mijn benzine....
Oma kan die 2 dagen dat ze oppast niet doen wat ze zelf wil. En TO zou veel meer geld kwijt zijn wanneer ze iemand voor het hele weekend oppassen zou moeten inhuren. Ik vind het raar dat het maar gratis moet.
Ligt er ook aan hoe veel je zelf te besteden hebt denk ik. Als je je laatste tank benzine in de maand amper kan betalen dan kan ik me voorstellen dat je wat benzinegeld vraagt.
Er valt van beide kanten wel wat voor te zeggen inderdaad.
Kijk hoe de kosten van verblijf (eten, drinken, verwarming) uitvallen tov de benzinekosten en kijk of het voor je dochter op te brengen is om (een deel) te betalen.

Je dochter heeft het goed geregeld, mag je trots op zijn
Ik zou dat geld niet willen. Niet mijn idee van hulp. Tenzij je er door in de problemen komt. Maar dat lijkt me sterk.
Als jij het kunt missen en zij het niet kan missen zou ik er persoonlijk geen bijdrage voor vragen.

Als jij het hard nodig hebt en zij kan het missen dan zou ik het wel vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven