Oppasoma
donderdag 1 november 2012 om 22:07
Pas sinds mei op mijn kleinzoon om de week een weekend bij haar thuis. Ga op vrijdagavond heen na mijn werk om 20.00 uur. Is een uur rijden. S,morgens moet ze om 7.00 uur beginnen dus beter dat ik vrijdagsavond heen ga. Zondagavond om 21.00 uur rij ik weer uur terug. Ik ben alleenstaand en mn dochter ook Ze is 28 en is in de zwangerschap in de steek gelaten door vriend. Ze heeft t niet makkelijk dus vandaar dat ik in het weekend oppas. Door de weeks gaat t overdag naar kinderdagverblijf en s,avonds gaat t naar een vriendin. Financieel heeft ze t niet breed maar ik ook niet. Dus is mijn vraag , is het raar als ik mijn dochter om een financiele bijdrage vraag want mn auto rijd niet op water. Ik geef per maand al 200 euro uit voor benzine voor mijn werk. Waar ik maar 57 euro voor krijg. En nu dat oppassen. Vind het leuk maar kost ook weer benzine. Ieder de helft is dat raar???Of hoor ik mijn dochter dat niet te vragen?
donderdag 1 november 2012 om 22:29
donderdag 1 november 2012 om 22:31
quote:twijfelaar1965 schreef op 01 november 2012 @ 22:28:
Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Fijn dat ze het zo heeft kunnen regelen!
Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Fijn dat ze het zo heeft kunnen regelen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 1 november 2012 om 22:32
quote:twijfelaar1965 schreef op 01 november 2012 @ 22:28:
Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Aparte aanduiding voor kleinzoon.
Dat heb ik dus niet gezegt dat ze 24 uur p dag en 7 dagen in de week opvang heeft. Natuurlijk alleen als ze werkt. En dat is 28 uur p week. Als ze avond dienst heeft is ze natuurlijk hele dag thuis bij de kleine. En als ze 3 dagdiensten heeft gaat t 3 dagen van 7 tot 4 naar kinderopvang. En tuurlijk heeft ze wel eens een dag vrij en is ze gewoon gezellig thuis bij de kleine.Aparte aanduiding voor kleinzoon.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 1 november 2012 om 22:34
donderdag 1 november 2012 om 22:36
donderdag 1 november 2012 om 22:46
quote:-teuntje- schreef op 01 november 2012 @ 22:13:
Misschien het kind uit huis laten plaatsen?
-door de week naar het kdc
-s avonds naar een vriendin
-weekend oma?
Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?
Iedereen met een klein beetje gezond verstand snapt toch zelf wel dat deze moeder niet 7 dagen per week, 24 uur per dag werkt? Bovendien staat dat er ook helemaal niet. Dat maak jij er van.
TO: een vergoeding voor de brandstofkosten lijkt mij niet meer dan normaal. Op www.anwb.nl kun je bij de routebeschrijving allebei de adressen invullen en dan zie je daar een schatting van het brandstofverbruik over die afstand/route (voor de verschillende soorten brandstof benzine, gas en diesel).
Misschien het kind uit huis laten plaatsen?
-door de week naar het kdc
-s avonds naar een vriendin
-weekend oma?
Dat kind heeft zo toch echt niets aan haar moeder?
Iedereen met een klein beetje gezond verstand snapt toch zelf wel dat deze moeder niet 7 dagen per week, 24 uur per dag werkt? Bovendien staat dat er ook helemaal niet. Dat maak jij er van.
TO: een vergoeding voor de brandstofkosten lijkt mij niet meer dan normaal. Op www.anwb.nl kun je bij de routebeschrijving allebei de adressen invullen en dan zie je daar een schatting van het brandstofverbruik over die afstand/route (voor de verschillende soorten brandstof benzine, gas en diesel).
donderdag 1 november 2012 om 22:59
quote:-kaetje- schreef op 01 november 2012 @ 22:55:
Vergoeding kan je rustig vragen hoor. Aan de andere kant: als je daar in huis bent gebruik je daar de douche en hoef je je huis niet te verwarmen. En als je ook nog mee eet staat dat denk ik wel gelijk aan de kosten van het rijden.Dat ook, maar het hoeft toch allemaal niet op de weegschaal? Ik ga er vanuit dat dochter het niet breed heeft, dan had ik liever dat ze dat geld voor haar kindje gebruikte dan dat ze het aan mij gaf voor mijn benzine....
Vergoeding kan je rustig vragen hoor. Aan de andere kant: als je daar in huis bent gebruik je daar de douche en hoef je je huis niet te verwarmen. En als je ook nog mee eet staat dat denk ik wel gelijk aan de kosten van het rijden.Dat ook, maar het hoeft toch allemaal niet op de weegschaal? Ik ga er vanuit dat dochter het niet breed heeft, dan had ik liever dat ze dat geld voor haar kindje gebruikte dan dat ze het aan mij gaf voor mijn benzine....