hoe kan het dat je droomt?
zaterdag 3 november 2012 om 14:26
Meestal als ik droom dan droom ik over de mensen die ik goed ken, zoals vriendinnen, ouders, of gewoon mensen die ik ken van gezicht.
Soms ontwikkelt een droom zich heel erg, dat het bijna echt lijkt.
Ik ben vaak boos op een persoon en veel meningsverschillen met hem, ik droom haast elke week er over dat wij met elkaar praten en dan zie ik alles precies voor me.
In welke fase ben je als je droomt? En hoe ontwikkelt zich iets?
En hoe kun je opeens iets engs dromen, wie verzint dat in de hersenen?
Soms ontwikkelt een droom zich heel erg, dat het bijna echt lijkt.
Ik ben vaak boos op een persoon en veel meningsverschillen met hem, ik droom haast elke week er over dat wij met elkaar praten en dan zie ik alles precies voor me.
In welke fase ben je als je droomt? En hoe ontwikkelt zich iets?
En hoe kun je opeens iets engs dromen, wie verzint dat in de hersenen?
zaterdag 3 november 2012 om 14:54
Zo heeft mijn dochter afgelopen week gedroomd dat ze zag hoe ik werd vermoord door mijn ex. Ze onthoud nooit dromen, maar werd huilend wakker en toen duurde het even voor ze uit de drom los kwam. Ik leef nog, maar wij weten saampjes wel hoe het komt dat ze zo droomt. Ervaringen uit het verleden. Kindjes stoppen die weg in laadjes en dan komt het er in dromen uit. Iets met verwerking enzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 3 november 2012 om 14:58
quote:neves schreef op 03 november 2012 @ 14:56:
Je kunt er lacherig over doen, maar ik vraag me ook wel eens in alle ernst af hoe dat nou zit. Dan droom ik zulke bizarre gebeurtenissen, dat ik denk; verzin ik dat nou allemaal zelf? Wat een fantasie heb ik eigenlijk, ik zou schrijfster moeten worden ofzo...
Eens, ik snap ook nooit waarom je bepaalde dingen droomt. En waarom ik het de ene keer nog wel weet en de andere keer niet.
Waarom droom ik soms over mensen die ik al jaren niet meer gesproken heb of zelfs maar aan gedacht heb.
Ik vind dromen een boeiend iets.
Je kunt er lacherig over doen, maar ik vraag me ook wel eens in alle ernst af hoe dat nou zit. Dan droom ik zulke bizarre gebeurtenissen, dat ik denk; verzin ik dat nou allemaal zelf? Wat een fantasie heb ik eigenlijk, ik zou schrijfster moeten worden ofzo...
Eens, ik snap ook nooit waarom je bepaalde dingen droomt. En waarom ik het de ene keer nog wel weet en de andere keer niet.
Waarom droom ik soms over mensen die ik al jaren niet meer gesproken heb of zelfs maar aan gedacht heb.
Ik vind dromen een boeiend iets.
zaterdag 3 november 2012 om 15:48
Het ergste, is trouwens volgens mij, als je droomt van geliefde mensen, die niet meer leven.
Echter in je droom zijn ze wel levend, en zo werkelijk.
Dat is wel kl*ten wakker worden.
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 3 november 2012 om 16:01
zaterdag 3 november 2012 om 16:24
quote:Eindeloos schreef op 03 november 2012 @ 15:48:
Het ergste, is trouwens volgens mij, als je droomt van geliefde mensen, die niet meer leven.
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.Ik droom nog regelmatig van mijn oma die al ruim 22 jaar dood is. En elke keer vind ik het weer de gewoonste zaak van de wereld als ik bij haar op bezoek ben. Goh, zeg ik dan tegen haar, ik dacht dat je dood was. Dit zijn geen leuke dromen, mis haar nog elke dag.
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.Ik droom nog regelmatig van mijn oma die al ruim 22 jaar dood is. En elke keer vind ik het weer de gewoonste zaak van de wereld als ik bij haar op bezoek ben. Goh, zeg ik dan tegen haar, ik dacht dat je dood was. Dit zijn geen leuke dromen, mis haar nog elke dag.
zaterdag 3 november 2012 om 16:43
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.Gisteren is er iemand overleden die ik goed kende, deze nacht geen oog dichtgedaan... Telkens ik in slaap viel zag ik dat gezicht terug en die bulderende lach. Bah bah. Dat zijn inderdaad de ergste dromen.
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.Gisteren is er iemand overleden die ik goed kende, deze nacht geen oog dichtgedaan... Telkens ik in slaap viel zag ik dat gezicht terug en die bulderende lach. Bah bah. Dat zijn inderdaad de ergste dromen.
zaterdag 3 november 2012 om 19:34
Wat chi zegt over dromen over vreemden vraag ik me ook af. Soms droom ik ook van mensen die ik wel ken, alleen lijken ze dan totaal niet op zichzelf. Ook zo raar.
Dat verwerken van dingen van overdag zal best, maar ik begrijp nooit zo goed waarom ik daar de meest rare dingen en mensen en engigheden bij moet halen
Dat verwerken van dingen van overdag zal best, maar ik begrijp nooit zo goed waarom ik daar de meest rare dingen en mensen en engigheden bij moet halen
zaterdag 3 november 2012 om 22:59
Ik droom soms van m'n moeder die 16,5 jaar geleden is overleden. Ik vind dat helemaal niet vervelend maar juist heel fijn. Het voelt dan zo echt dat ik het echt als een cadeautje zie; ik heb weer even lekker tijd met m'n moeder door kunnen brengen. Ik vind het juist jammer dat ik niet vaker van haar droom.
Vannacht trouwens wel weer een rare droom gehad: ik had m'n ene kat geleerd dat ie door met z'n pootje op m'n been te tikken kon vertellen wat ie wilde eten. Afgelopen nacht hard gekookte eieren (2 tikken)
Ik droom soms van m'n moeder die 16,5 jaar geleden is overleden. Ik vind dat helemaal niet vervelend maar juist heel fijn. Het voelt dan zo echt dat ik het echt als een cadeautje zie; ik heb weer even lekker tijd met m'n moeder door kunnen brengen. Ik vind het juist jammer dat ik niet vaker van haar droom.
Vannacht trouwens wel weer een rare droom gehad: ik had m'n ene kat geleerd dat ie door met z'n pootje op m'n been te tikken kon vertellen wat ie wilde eten. Afgelopen nacht hard gekookte eieren (2 tikken)
zaterdag 3 november 2012 om 23:00
Soms droom ik over dingen die ik in tijden niet heb meegemaakt/niks mee te maken/of iets anders mee had. Uit het niets lijkt wel. Vraag me af of je dan iets verwerkt wat in een verder verleden is of dat je een gebeurtenis omzet ofzo naar iets anders.
Bv; ik droomde laatst dat heel Amsterdam onder water liep alsof er een tsunami kwam. Maar heb al heeeel lang niks over tsunami's gehoord/gelezen/in aanraking gekomen
Bv; ik droomde laatst dat heel Amsterdam onder water liep alsof er een tsunami kwam. Maar heb al heeeel lang niks over tsunami's gehoord/gelezen/in aanraking gekomen
zaterdag 3 november 2012 om 23:03
Er bestaan ook verklaringen voor waarom je bepaalde gebeurtenissen/gevoelens droomt. Wat dat dan betekent. Als je bv over bepaalde dieren droomt ofzo kan dat verwijzen naar een bepaald iets wat je aan het verwerken bent. Laatst las ik ergens dat als je droomt dat je partner vreemdgaat, dat niet betekent dat hij vreemdgaat bv, maar dat iemand die dichtbij je staat je heeft gekwetst/bedrogen
zaterdag 3 november 2012 om 23:04
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.heel herkenbaar. Het besef dat het helemaal niet waar was en de het leven juist je nachtmerrie is vind ik een afschuwelijk gevoel.
Ik moet dan echt even, tot mezelf komen.heel herkenbaar. Het besef dat het helemaal niet waar was en de het leven juist je nachtmerrie is vind ik een afschuwelijk gevoel.