mini countryman

04-11-2012 21:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar dat zal ik dan vast snel horen;)

We willen een andere auto kopen en hebben gekeken naar een mini cooper countryman. De kofferbak van deze auto is niet zo heel groot (350 liter). Maar ik kan me eigenlijk niet zo goed een voorstelling maken hoeveel ruimte dat is. Het gaat me dan vooral erom hoe dat moet als we op vakantie gaan. En ik vond het ook wat om met 3 ingepakte weekendtassen naar de garage te gaan en dan te kijken of het er ook in zou passen, ze zien me aankomen....

Zijn er hier mensen die zo'n auto hebben en mij hier meer over kunnen vertellen?
En waarom eigenlijk niet? Vrienden van mij hadden de kinderwagen mee bij het uitzoeken van de nieuwe auto
Ja misschien moet ik het ook gewoon maar doen. Maar ja, zo'n kinderwagen heb je idd vaak bij je. Vind ik toch nog anders als 3 weekendtassen. Beetje stom, dat schaamtegevoel van mij. Ik weet het...

Daarom hoop ik ook eigenlijk op ervaringsverhalen hier.
als je 1 tas mee neemt, kun je dan geen inschatting maken van of het zou passen als het er drie zouden zijn? zo zou ik het aanpakken denk ik....
Kan je idd gewoon doen hoor! Mijn man werkt in een autoshowroom en er komen mensen met raardere dingen binnen.. Is bepaald geen halfje wit wat je koopt dus een beetje onderzoek mag best! En als de verkoper je uitlacht weet je dat je in de verkeerde winkel zit Succes
Dat is ook wel een idee, 1 tas meenemen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Het gaat me inderdaad om teveel geld om dit even snel te beslissen en dan achteraf spijt te hebben. En we vinden de auto zo supermooi, ik hoop dus dat het gaat passen!!
Proefrit aanvragen, langs huis gaan, passen, (niet) kopen...
Oh chips.....weer zo'n goed idee. We hebben wel al een proefrit gemaakt, maar hebben alleen op de snelweg en in de stad rond gereden.
Vond het een leuke auto, maar na de proefrit al helemaal om. Was van binnen te klein en oncomfortabel. Bagageruim maakte me dan weer niet uit. Je kunt iig meer meenemen dan in vliegtuig ;)
te duur, te onhandig van binnen, te slecht zicht, onhandig/onoverzichtelijk dashboard
@nieuwhier: kun je wat specifieker aangeven wat jij precies zo onhandig vond?

Kosten valt wat ons betreft wel mee.
Wij hebben een Mini Cooper (geen countryman). In de kofferbak, die dus kleiner is dan die van de countryman, past een koffer en daarnaast een rugtas. De rest gaat bij ons op de achterbank. Binnenkort ons eerste kindje, dus dan wordt het krap :-)
Wij zijn met Mini Cooper cabriolet op vakantie geweest. Met tent. Wel met zijn 2-en maar het lukte wel

Maar serieus: Mini's zijn over het algemeen niet echt gemaakt voor autovakanties is mijn ervaring, de stoelen zitten niet enorm comfortabel en weinig ruimte voor spullen..
Wij hebben een gezien met Chili uitrusting. Dat houdt in dat er sportstoelen voorin zitten. Dat zal misschien wel beter zitten.

Ik denk dat we gewoon nog maar een keer heen moeten gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven