Boos!
maandag 5 november 2012 om 12:11
Spreek ik net een vriend/kennis via facebook, vraagt `ie hoe het gaat, dus ik zeg nou ja het gaat wel. Vraagt `ie gewoon wat er aan de hand is! Heb hem kort na Flores stille geboorte nog gesproken, ging vanzelfsprekend ook daarover, en nu een week of 6,7 later, weet hij gewoon niet meer hoe het zit?! Heeft lekker veel indruk gemaakt dan. Kijk, ik snap dat de wereld niet stilstaat, het leven gaat door. Maar als je ook maar een beetje meeleeft met iemand, vergeet je zoiets toch niet?! Sorry, moest het even ergens kwijt.
Bij ons gaat het redelijk. Het is leeg, zo zonder kindje in je buik, zonder voorbereidingen op de komst van je kindje. Ik heb een lege buik, een leeg kamertje.. Dat hadden we een paar maanden geleden absoluut niet kunnen denken. Wat kan het leven toch anders lopen dan je in gedachten had!
Ik droom veel over Flore. In mijn dromen zie ik haar voor me. Hoe het had kunnen (moeten!) zijn. Ik vond dit gedichtje op internet:
In onze droom zijn wij weer samen
In onze droom zijn wij blij
In onze droom zijn er geen tranen
Want in onze droom ben jij erbij...
Ik mis je lief meisje van me!!
Bij ons gaat het redelijk. Het is leeg, zo zonder kindje in je buik, zonder voorbereidingen op de komst van je kindje. Ik heb een lege buik, een leeg kamertje.. Dat hadden we een paar maanden geleden absoluut niet kunnen denken. Wat kan het leven toch anders lopen dan je in gedachten had!
Ik droom veel over Flore. In mijn dromen zie ik haar voor me. Hoe het had kunnen (moeten!) zijn. Ik vond dit gedichtje op internet:
In onze droom zijn wij weer samen
In onze droom zijn wij blij
In onze droom zijn er geen tranen
Want in onze droom ben jij erbij...
Ik mis je lief meisje van me!!
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
maandag 5 november 2012 om 12:17
Voor jou is het iets waar je dagelijks mee bezig bent.
Voor vrienden en kennissen is dit iets wat jou 2 maanden terug overkomen is.
Na dat ze jou getroost hebben zijn ze er niet meer mee in aanraking geweest.
Ze komen geen leeg kamertje binnen, ze vinden niet nog een verdwaald cadeatje wat hun hart doet verscheuren.
Als mensen vragen wat er is als jij "gaat wel" zegt. Zeg dan wat er is en verwacht niet dat de pijn voor hun ook zo diep zit als bij jou.
Ze komen geen leeg kamertje binnen, ze vinden niet nog een verdwaald cadeatje wat hun hart doet verscheuren.
Als mensen vragen wat er is als jij "gaat wel" zegt. Zeg dan wat er is en verwacht niet dat de pijn voor hun ook zo diep zit als bij jou.
maandag 5 november 2012 om 12:28
maandag 5 november 2012 om 12:38
Je had toch ook gewoon kunnen zeggen dat je nog steeds met het verlies bezig bent? Het was een oprechte vraag. Er zijn zat mensen die het niet willen weten als er na de standaard "hoe gaat het?"-vraag wordt geantwoord met "niet zo goed".
Je zegt al zelf dat het een kennis is, die is dus inderdaad niet dagelijks of wekelijks in contact met jou, en denkt ook niet aan jou.
Ik begrijp dat het hard overkomt, zijn "wat is er aan de hand?", maar je speelt geen (grote) rol in zijn dagelijks leven, en daarom zijn jouw verwachtingen van hem te hoog.
Je zegt al zelf dat het een kennis is, die is dus inderdaad niet dagelijks of wekelijks in contact met jou, en denkt ook niet aan jou.
Ik begrijp dat het hard overkomt, zijn "wat is er aan de hand?", maar je speelt geen (grote) rol in zijn dagelijks leven, en daarom zijn jouw verwachtingen van hem te hoog.
maandag 5 november 2012 om 12:41
Ik snap het ook wel. We spreken elkaar ook niet zo gek veel. Maar het is toch niet zo moeilijk om te snappen waar het door komt dat het niet zo goed met me gaat, of ben ik dan gek. Als hij iets dieper had nagedacht..
Maar goed
Maar goed
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
maandag 5 november 2012 om 12:50
Kan het ook zijn dat die vriend/kennis gewoon niet wist hoe hij de vraag moest/ kon formuleren en het er zo vervelender uit kwam dan de bedoeling was?
Als hij echt niet meer wist van het ingrijpende emotionele gebeuren, dat jullie is overkomen, dan vind ik het een hork.
Zelfs als zoiets een kennis overkomt vergeet je dat toch niet (of hij wel?)
Als hij echt niet meer wist van het ingrijpende emotionele gebeuren, dat jullie is overkomen, dan vind ik het een hork.
Zelfs als zoiets een kennis overkomt vergeet je dat toch niet (of hij wel?)
maandag 5 november 2012 om 12:55
Allereerst: veel sterkte met jullie verlies.
Verder: reken hem er niet te hard op af. Hij had misschien zelf kunnen bedenken waarom het niet goed met je gaat, maar hij kon het niet zeker weten. Misschien spelen er nog andere, recentere, grote problemen. Als hij de conclusie had getrokken dat het met jullie kind te maken had gehad, terwijl je man gister zijn baan had verloren, was het ook niet goed geweest. Hij vraagt er naar, omdat hij oprecht geïnteresseerd is. Dat is belangrijk om te onthouden.
Verder: reken hem er niet te hard op af. Hij had misschien zelf kunnen bedenken waarom het niet goed met je gaat, maar hij kon het niet zeker weten. Misschien spelen er nog andere, recentere, grote problemen. Als hij de conclusie had getrokken dat het met jullie kind te maken had gehad, terwijl je man gister zijn baan had verloren, was het ook niet goed geweest. Hij vraagt er naar, omdat hij oprecht geïnteresseerd is. Dat is belangrijk om te onthouden.
maandag 5 november 2012 om 12:56
Hij WIST het wel, we hadden het er kort na het gebeurde over gehad. En nu nog geen 2 maanden later, wist hij het dus echt niet meer. Ik vertelde dus 'wat er aan de hand was' en toen begon het wel weer te dagen bij meneer. Lekker belangstellend. Maar gelukkig betekent hij niet heel veel voor me. En er zijn erger dingen, I`ll get over it. Kan m`n energie beter gebruiken om m`n leven weer op te pakken.
maandag 5 november 2012 om 12:58
quote:pinkie_pie schreef op 05 november 2012 @ 12:55:
Verder: reken hem er niet te hard op af. Hij had misschien zelf kunnen bedenken waarom het niet goed met je gaat, maar hij kon het niet zeker weten. Misschien spelen er nog andere, recentere, grote problemen. Als hij de conclusie had getrokken dat het met jullie kind te maken had gehad, terwijl je man gister zijn baan had verloren, was het ook niet goed geweest. Hij vraagt er naar, omdat hij oprecht geïnteresseerd is. Dat is belangrijk om te onthouden.Agreed
Verder: reken hem er niet te hard op af. Hij had misschien zelf kunnen bedenken waarom het niet goed met je gaat, maar hij kon het niet zeker weten. Misschien spelen er nog andere, recentere, grote problemen. Als hij de conclusie had getrokken dat het met jullie kind te maken had gehad, terwijl je man gister zijn baan had verloren, was het ook niet goed geweest. Hij vraagt er naar, omdat hij oprecht geïnteresseerd is. Dat is belangrijk om te onthouden.Agreed
maandag 5 november 2012 om 13:06
Voor jullie is het nog maar 2 maanden. Voor andere mensen al 2 maanden. Hard maar waar. Andere mensen zijn hier niet dagelijks mee bezig, gaan verder met hun leven. Hebben misschien ze zelf ook problemen, weet jij veel. Ik vind dat je erg overdreven en emotioneel reageert. Val hem niet te veel er op aan. Ik heb deze fout ook gemaakt, oma van vriendin overleed. 2 weken later vraag ik hoe gaat het? Zij zegt oh gaat wel. Dus ik vraag wat er is. Ging dus over oma. Tja sorry dacht ik echt even niet aan. Dat is dan niet express maar ik ben er gewoon niet zo mee bezig als zij dat is. Nu is een oma of een kind heel wat anders, mar even als voorbeeld.
Je kunt gewoon niet verwachten dat anderen er net zo mee bezig zijn als jij.
Heb je hulp? Iemand waarmee je kan praten en je emotionele gevoelens en boosheid eruit kan gooien?
Je kunt gewoon niet verwachten dat anderen er net zo mee bezig zijn als jij.
Heb je hulp? Iemand waarmee je kan praten en je emotionele gevoelens en boosheid eruit kan gooien?
maandag 5 november 2012 om 13:15
quote:r2306 schreef op 05 november 2012 @ 12:56:
Hij WIST het wel, we hadden het er kort na het gebeurde over gehad. En nu nog geen 2 maanden later, wist hij het dus echt niet meer. Ik vertelde dus 'wat er aan de hand was' en toen begon het wel weer te dagen bij meneer. Lekker belangstellend. Maar gelukkig betekent hij niet heel veel voor me. En er zijn erger dingen, I`ll get over it. Kan m`n energie beter gebruiken om m`n leven weer op te pakken.
Jij misschien ook niet voor hem vandaar dat hij niet dagelijks bezig is met jouw verlies.
Dat is hard maar waar.
Iedereen heeft zijn eigen sores waardoor ze dat van andere heel makkelijk vergeten. Dat wil niet zeggen dat jouw sores minder erg is. Maar het is wel iets wat minder actief in het leven van je vrienden speelt dan in jouw leven.
Jij misschien ook niet voor hem vandaar dat hij niet dagelijks bezig is met jouw verlies.
Dat is hard maar waar.
Iedereen heeft zijn eigen sores waardoor ze dat van andere heel makkelijk vergeten. Dat wil niet zeggen dat jouw sores minder erg is. Maar het is wel iets wat minder actief in het leven van je vrienden speelt dan in jouw leven.
maandag 5 november 2012 om 13:15
quote:r2306 schreef op 05 november 2012 @ 12:56:
En dat is dus waarschijnlijk wederzijds. Hoe rot ook: jouw verdriet is jouw verdriet en er zullen veel mensen zijn die daar écht bij stil staan. Maar ik weet, uit ervaring, dat er ook mensen zijn die totaal in een andere wereld leven en (gelukkig!!!) niet beseffen dat pijn en verdriet niet zomaar overwaait.....
Hoe ellendig ook: niet iedereen is altijd met jouw verdriet bezig, voor hen gaat het leven 'gewoon' door.
En dat is dus waarschijnlijk wederzijds. Hoe rot ook: jouw verdriet is jouw verdriet en er zullen veel mensen zijn die daar écht bij stil staan. Maar ik weet, uit ervaring, dat er ook mensen zijn die totaal in een andere wereld leven en (gelukkig!!!) niet beseffen dat pijn en verdriet niet zomaar overwaait.....
Hoe ellendig ook: niet iedereen is altijd met jouw verdriet bezig, voor hen gaat het leven 'gewoon' door.
maandag 5 november 2012 om 13:37
Het zou voor mij ook lomp overkomen. Van de andere kant kan het heel goed een slechte vraagstelling zijn geweest.. zo van ik snap dat het daarover gaat, maar wat is het nu precies waar je mee zit , een uitnodiging om er meer over te vertellen.
Facebook is misschien ook niet de meest geschikte plek voor zoiets.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nu overgevoelig reageert. Het lijkt me echt een verschrikking wat jij hebt meegemaakt. Heel veel sterkte en kracht gewenst.
Facebook is misschien ook niet de meest geschikte plek voor zoiets.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nu overgevoelig reageert. Het lijkt me echt een verschrikking wat jij hebt meegemaakt. Heel veel sterkte en kracht gewenst.
maandag 5 november 2012 om 13:45
Trouwens dat een vriendin van mij in scheiding lag (niet te vergelijken met jouw verdriet natuurlijk) vroeg ik ook iedere keer als ik haar (online) tegen kwam "hoe gaat het" en als ze "gaat wel" of "nou pffff" antwoordde vroeg ik "wat is er dan"
Je wilt namelijk niet de wond open reten als je gesprekspartner alleen maar "nou pfff" zegt omdat de pindakaas met nootjes op was in de supermarkt.
Je wilt dat je gesprekspartner precies verwoord wat er is zodat jij steun op maat kunt leveren aangezien "O, ik weet hoe erg het voor je is meissie. Slaap je wel een beetje goed?" namelijk een beetje een overdreven reactie is als het om pindakaas met nootjes gaat vind je niet.
Je wilt namelijk niet de wond open reten als je gesprekspartner alleen maar "nou pfff" zegt omdat de pindakaas met nootjes op was in de supermarkt.
Je wilt dat je gesprekspartner precies verwoord wat er is zodat jij steun op maat kunt leveren aangezien "O, ik weet hoe erg het voor je is meissie. Slaap je wel een beetje goed?" namelijk een beetje een overdreven reactie is als het om pindakaas met nootjes gaat vind je niet.
maandag 5 november 2012 om 14:10
maandag 5 november 2012 om 14:30
Ik ben daar ook tegenaan gelopen/loop er regelmatig tegenaan. Ik trek het me alleen niet aan. Ik ben blij voor ze dat ze niet voelen wat ik voel. Ik wens dit gevoel aan niemand toe en vind het heel erg om te lezen dat jij dit ook hebt mee moeten maken en dit gemis je verdere leven met je mee moet dragen.
Het wordt wel dragelijker hoor. Maar die afgrond, die blijft altijd. Ook als je, net als wij, daarna toch 2 gezonde kinderen die wel mogen blijven, krijgt. Dan krijg je weer met reacties te maken die pijn kunnen doen. 'is het jullie eerste', 'fijn dat het nu weer goed met jullie gaat' enz enz. Maar ja, dan denk ik maar: gelukkig dat jullie niet weten hoe lomp je opmerking is. Want nee, Broco zal altijd mijn eerste zijn en nee, ik ben blij met mn andere kindjes, maar ze zijn geen vervanging en het gemis dat blijft en doet soms nog schreeuwend zeer.
Het wordt wel dragelijker hoor. Maar die afgrond, die blijft altijd. Ook als je, net als wij, daarna toch 2 gezonde kinderen die wel mogen blijven, krijgt. Dan krijg je weer met reacties te maken die pijn kunnen doen. 'is het jullie eerste', 'fijn dat het nu weer goed met jullie gaat' enz enz. Maar ja, dan denk ik maar: gelukkig dat jullie niet weten hoe lomp je opmerking is. Want nee, Broco zal altijd mijn eerste zijn en nee, ik ben blij met mn andere kindjes, maar ze zijn geen vervanging en het gemis dat blijft en doet soms nog schreeuwend zeer.
maandag 5 november 2012 om 14:32
maandag 5 november 2012 om 14:32
quote:Missundastood schreef op 05 november 2012 @ 12:17:
Mooi uitgelegd.
TO, neemt niet weg dat dit een verdrietige tijd voor je is, sterkte!
Mooi uitgelegd.
TO, neemt niet weg dat dit een verdrietige tijd voor je is, sterkte!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu