website bouwen

05-11-2012 21:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeer dringend advies nodig!

Ik wil graag een website maken om mensen te helpen met afvallen. Op de website wil ik graag een aantal paginas met wat informatie over mezelf, de werkwijze en dat soort dingen. Ik heb al de grote lijnen uitgetypt en wil graag beginnen met het bouwen van de website.

Maar, ik heb dus echt GEEN IDEE hoe! Ik heb al gezocht bij van die websites als yourhosting.nl, webklik.nl yourwebhosting.nl maar ik weet niet goed wat en hoe ik het moet aanpakken.

Zou iemand mij dit kunnen uitleggen in Jip en Janneke taal?

Ben er heel enthousiast over en wil graag beginnen maar weet dus niet hoe :(
Ik denk dat je met Wordpress kan maken wat je nu voor ogen hebt. Dat is een simpel content management systeem en de grote webhosting bedrijven hebben installatietooltjes die je het technische verhaal van installeren voor je overnemen.
C
Ik zou ook wordpress gebruiken. Joomla werkt ook fijn, vind ik persoonlijk. Ik zou in elk geval voor een CMS gaan en niet gaan bouwen in Dreamweaver o.i.d. Heb je ooit iets met websites bouwen gedaan? Zo nee, dan raad ik aan om een basis-boek te lezen of een online cursus te bekijken. Dat geeft je net iets meer houvast bij een aantal zaken. (Anders ziet het er al snel knullig uit, of ben je heel moeilijk aan het doen om iets makkelijks voor elkaar te krijgen)
Nog eenvoudiger is gewoon een Facebook-pagina aanmaken speciaal voor dit doel. Kost niks en werkt eenvoudig
En wordpress moet je eerst downloaden begrijp ik? Sorry hoor, ben echt een nitwit :(
En zal idd nog meer googlelen. Eerst maar ff leren websites scannen, zie een hoop reclame namelijk. Iemand een idee voor een pagina waar het goed uitgelegd staat?
Uhh je hebt de te downloaden versie en de niet-download versie voor beginners. Toch?

.org was toch voor beginners? Of .com? Even vergeten.., help?
http://nl.wordpress.com/

Hier is ie volgens mij, toch de .com..

Probeer het gewoon, ga een beetje lopen prutsen.. Het is veel trial and error..
De org-versie ziet eruit alsof het voor beginners is, alhoewel ik er nog steeds weinig van begrijp.

En er staat heel groot: download the...
Ik heb een website bij hosting2go. Het is allemaal super makkelijk, je hoeft er geen ingewikkelde dingen voor te installeren, het is in Nederlands en je kunt een site maken met verschillende pagina's en je hebt de keuze uit vele layouts. Voor iets van 35,- ben je klaar voor een jaar, incl. domeinnaam.

Als je met Word oid kunt werken, dan kun je ook een site maken.

De helpdesk is trouwens erg snel, ook in het weekend/'s avonds.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.basvanderlans. ... -gebruiken-wordpress-org/
Dank je Himalaya, daar ga ik ook maar even kijken..

Want het volgende probleem is: ik had bij webklik een gratis website om uit te proberen en daar begint de ellende al, ik weet niet hoe ik dingen moet vormgeven. Ik wil bv een foto als achtergrond nemen. En een aantal paginas met tekstvakken. Dat moet voor mij dus ook niet al te ingewikkeld zijn.
ok, wordpress 3.4.2 is gedownload!

Dit is net statistiek zeg, pfff. Gelukkig kwam ik er met statistiek uiteindelijk ook uit :p
100 euro. Doe ik het voor je.
Haha muloza... Dat installeren van wordpress vond ik al best lastig... Maar het gebrek aan domeinnaam een ruimte maakt het moeilijker

Vanessa, kijk eerst even naar de .com/.org discussie.

Als je kiest voor .org zou ik eerst een domeinnaam registreren.

En voor al deze diensten geldt: eerst een dag prutsen, daarna wordt het steeds makkelijker.
Ik zou het bijna doen muloza hahahaha.

Bedankt voor de link nettel! Ga gelijk kijken!
quote:nettel schreef op 05 november 2012 @ 22:22:

Maar het gebrek aan domeinnaam een ruimte maakt het moeilijker

Tientje per maand! Regel ik dat ook. Inclusief domein.
Aantrekkelijk aantrekkelijk. Ben alleen z ernstig blut (lang verhaal) dus ik kan nu geen 120 euro missen, ik heb het niet eens :(.
Wat heb je nu al zelf gedaan? Fix ik het wel even voor je als je zelf niet wil gaan prutsen.

*Veel te goed voor de wereld.*
Het is echt net statistiek het begin is frustrerend en uizichtloos...

Lief van je muloza
Voor jou ook nog iets fixen nettel? Tot 00:00 is het nog gratis.
Ik heb het inmiddels zelf uitgevonden
Je bent zeker te goed voor deze wereld muloza! Ik heb alleen nog niets :p was nog aan t googlelen....
Die link werkt trouwens niet op mijn computer Nettel, t is een ouweke en hij doet raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven