formule in excell

06-11-2012 08:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik moet een kolom in excell vermeningvuldigen met een bepaald getal en daarna weer delen door een ander getal. Nu is mijn excell kennis net groot genoeg om getallen op te tellen en lukt dit niet. wie weet hoe dat moet? Alvast erg bedankt!
Heel makkelijk. Een keer de goede formule invullen (Als je plus kan dan kan je ook vermenigvuldigen en delen) en die dan naar beneden trekken voor de hele kolom.
@borderwalk, het optellen heb ik via autosom gedaan. formule in tekstvak bovenin typen? Beginnen met = teken en dan naam kolom?
* voor vermenigvuldigen

en / om te delen.
Hai Rosie,

Gewoon typen in de cel waar je het antwoord wilt hebben, voorbeeld:

=(A1*12)/6

Waarbij de * dan het vermenigvuldigen is en de / het delen, maar dat begreep je wellicht al. En dan verder inderdaad de formule naar beneden trekken of kopieren in de andere cellen.

Succes!
Nee, de naam van de cel, dus bijvoorbeeld: =3*(A1*B1)/C1 maar als je basiskennis van excel echt zo beperkt is, dan kun het makkelijkst even de help functie raadplegen. Daar staan ook voorbeeldjes in hoe je dit moet doen.
stel je hebt een reeks getallen in kolom A en je wilt deze getallen allemaal vermenigvuldigen met het getal 6 dat in cel C2 staat. Dan kun je het volgende doen.

* je gaat in kolom B (B1) staan naast het eerste getal in kolom A (bijv A1)

* =A1*$C$2 (excel vermenigvuldigd dan A1 met C2

* kopieer deze formule naar de cellen daaronder (bijv B2)

* excel vermenigvuldigd dan A2 met C2, want C2 is gefixeerd door de $-tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven