Mysterie
donderdag 8 november 2012 om 07:31
Maandag ben ik jarig en moet word ik uiteraard gefeliciteerd door mijn collega's en andere mensen. De vraag die nu al weken door mijn hoofd spookt: als jewordt gefeliciteerd door mensen op de handen-schudden-drie-kussen-manier... Moet je dan terugzoenen? Ik vind dit altijd zo'n awkward moment...
Wat zegt de etiquette van dit ingewikkelde vraagstuk?
Wat zegt de etiquette van dit ingewikkelde vraagstuk?
donderdag 8 november 2012 om 08:41
Volgens mij zegt de etiquette dat een hand geven net zo goed is
Over het algemeen, als je je iets afwerend opstelt (klein beetje weggedraaid van degene die op je afkomt) en zelfverzekerd je hand uitsteekt zullen de meeste mensen automatisch je hand aanpakken.
Willen ze toch zoenen, dan hou je gewoon je hoofd iets opzij zodat ze in de lucht hangen.
Over het algemeen, als je je iets afwerend opstelt (klein beetje weggedraaid van degene die op je afkomt) en zelfverzekerd je hand uitsteekt zullen de meeste mensen automatisch je hand aanpakken.
Willen ze toch zoenen, dan hou je gewoon je hoofd iets opzij zodat ze in de lucht hangen.
donderdag 8 november 2012 om 09:36
Bij collega's steek ik altijd mijn hand erg ver uit, volgens mij heeft er maar 1 het tot kussen geredt. Ik snap je drama, het is het grootste nadeel van jarig zijn. Al dat lichamelijke contact, bah. Bij familie zoen ik wel altijd, maar ik zie eigenlijk alleen familie die ik sowieso wel zoen op mijn verjaardag.