Mysterie

08-11-2012 07:31 23 berichten
Maandag ben ik jarig en moet word ik uiteraard gefeliciteerd door mijn collega's en andere mensen. De vraag die nu al weken door mijn hoofd spookt: als jewordt gefeliciteerd door mensen op de handen-schudden-drie-kussen-manier... Moet je dan terugzoenen? Ik vind dit altijd zo'n awkward moment...

Wat zegt de etiquette van dit ingewikkelde vraagstuk?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wel. Anders is het *kus*kus*kus* en jij doet niks?
Ja.

Maar meestal zijn t luchtkussen.
Als je dat kussen niks vindt kun je dat vantevoren toch gewoon zeggen?? niks mis hoor met een welgemeende handdruk..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Luchtkussen?
Brr ook een hekel aan de meeste zie je maar een paar keer per jaar.
Een paar keer per jaar? Hoe vaak ga jij naar je werk dan? ik zie mijn collega's 3 keer per week hoor

En luchtkussen idd, gewoon een zoen teruggeven en vaak raak je de wang niet eens en zoen je dus in de lucht. Het is meer een wang tegen wang-gebeuren
En het mysterie is?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hahaha dan ga ik de luchtkussen of welgemeende handdrukken uotdelen maandag.
quote:wordtel, 7 minuten geleden

Luchtkussen?

Ja. Jullie wangen raken elkaar, maar de kussen komen niet op elkaars wang terecht maar ergens in de lucht. En dan heel snel.

"Mwuuhaaah, hmwuuhah, mwah!"
Naja, wat ik vaak deed bij mensen die ik liever niet kuste is zeggen dat ik verkouden ben.
Ik probeer mijn bureau tussen mij een de feliciteerder in te houden. Steek mijn hand uit over het bureau.Hele brutale kussers trekken je dan over het bureau, dat wel.
Kun je geen neppuist op je bovenlip plakken?
verba volant, scripta manent.
Alvast Gefeliciteerd! 🎉

En volgens mij doe ik meestal wang tegen wang en dan mwah * mwah * mwah
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Koortslip!
Hahaha een koortslip!! Jaaaaa, das een goede!
Je mag de mijne wel lenen!! en mijn druipneus ook,als je wilt.. geheid dat niemand je wil kussen.. (al heb je er natuurlijk altijd "die-hards" tussen zitten!!)
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Volgens mij zegt de etiquette dat een hand geven net zo goed is

Over het algemeen, als je je iets afwerend opstelt (klein beetje weggedraaid van degene die op je afkomt) en zelfverzekerd je hand uitsteekt zullen de meeste mensen automatisch je hand aanpakken.

Willen ze toch zoenen, dan hou je gewoon je hoofd iets opzij zodat ze in de lucht hangen.
quote:norma_jeane schreef op 08 november 2012 @ 07:46:

En het mysterie is?

Oh, dat je een week later met flinke griep op bed ligt.

Desbetreffende collega's hadden net griep gehad.
Bij collega's steek ik altijd mijn hand erg ver uit, volgens mij heeft er maar 1 het tot kussen geredt. Ik snap je drama, het is het grootste nadeel van jarig zijn. Al dat lichamelijke contact, bah. Bij familie zoen ik wel altijd, maar ik zie eigenlijk alleen familie die ik sowieso wel zoen op mijn verjaardag.
Ik zou die maandag heel hard gaan hoesten, jongens ik ben hartstikke verkouden, we houden het wel bij handjes schudden.

Ik heb een pesthekel aan zoenen.( bleh, de drie kus kus kus)
Van handjes schudden kun je meer baccillen oplopen dan van kussen trouwens, maar dat terzijde
Gewoon de eerste een hand geven en (met een glimlach) roepen: jongens ik ga niet zoenen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven