Schimmel op behang?

08-11-2012 16:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ongeveer een jaar terug heb waterschade gehad in mijn badkamer. Het water bleek naar de onderburen door te lekken.Een gedeelte bij de douche is toen betegelt en het is toen opgelost.

Maar een jaar later heb ik aangrenzend in de slaapkamer geen wit maar licht geel behang met gele kringen. Ik heb een stukje van het behang met zo’n kring weggehaald en zie wat zwarte lichte vlekjes. Zou dit schimmel zijn? Ik huur bij een makelaar. Wat zou het beste zijn, dit aangeven bij de makelaar en misschien dat zij dit kunnen verhelpen. Of zou men dan de schade op mij gaan verhalen. Zou ik dan mijn WA verzekering kunnen aanspreken? Of kan dit ook heel makkelijk zelf opgelost worden de (waarschijnlijk) schimmel. Door bijvoorbeeld schimmelspray en opnieuw behangen.
Als de lekkage niet door jou schuld is geweest dan valt alles onder je huurcontract.
@waterplant de lekkage toen is wel betaalt via mij WA verzekering. Toch kon ik hier niks aan doen omdat de douche zeer oud was en niet betegelt was etc. Dat is toen later door hen ook verholpen (betegelen en douchecabine erin)
Ik zou het wel eerst melden. De kans is groot dat er vocht in de muren zit. Het kan zijn dat de douche-aansluiting(en) niet goed zijn afgedicht. Je kunt er dan wel schimmelspray tegenaan gooien, maar dat lost het probleem niet op.
Raar dat een lekkage is vergoed door je aansprakelijkheidsverzekering... Dat is namelijk voor schade die jij toebrengt aan anderen. De schade van de lekkage hadden onder de opstalverzekering van het huis moeten vallen. Ik zou nu de makelaar gewoon even bellen.
Bedankt voor de reacties. Ik ga inderdaad de makelaar maar bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven