iets tegen vislucht?

11-11-2012 10:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!! Mijn vriend heeft gister vis gemaakt. Zelf lus ik dat absoluut niet dus hij maakt dat als ik een dagje weg ben. Echt zo'n hele makreel met kop en alles er aan!! Nu hangt er echter sinds gister een enorme vislucht in de keuken. Heeft iemand een tip hoe je dit op een natuurlijke manier weg krijgt?
Koffie zetten!
En bij erge meur: pannetje met klein beetje wasverzachter en water opzetten, even zachtjes laten koken zodat de damp door je huis verspreidt. Werkt ook goed alleen niet zo natuurlijk.
Schaaltje citroen of wijnazijn neerzetten. Of even verwarmen in de oven. Is die ook meteen gereinigd .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wierook.
Raam open zetten?
Schaaltje azijn
Thanks! Raam stond al open, ga nu azijn neerzetten!
@ waterplant: heb ik ook eens gedaan, maar toen werd het vis met azijn lucht.

Ik hou wel van vis, maar niet van de lucht erna. Veel ramen openzetten werkt voor mij het beste.
Waar zit de any-key?
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 november 2012 @ 10:31:

Schaaltje citroen of wijnazijn neerzetten. Of even verwarmen in de oven. Is die ook meteen gereinigd .klopt! watre met azijn koen werkt ook meestal doe ik azijn in de waterkoker en in de oven dan is alles gelijk gereinigd!
Beetje parfum op de verwarming spuiten.
Is dat zo, oven reinigen met een schaaltje wijnazijn?? Dat klinkt echt goed. Gewoon 'n laagje in een ovenschaal en een half uur op 180 graden of zo?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Lijkt me dat je eerst de bron van de vislucht moet zien te vinden. Als de geur uit de oven komt, moet je die schoonmaken. Maar misschien zit er nog een spoortje van vis op het aanrecht (waar de vis gelegen heeft) of in de wasbak, dan moet je die schoonmaken. Of misschien zit de geur aan het fornuis.
En vergeet vooral de afvalbak niet.

Ook als je waterkoker ontkalkt met azijn dan kan je daarmee ook het toilet meteen doen. Ook het water van het nakoken daarmee kan je goed schoonmaken.

Ik vind die azijnlucht dan toch frisser dan vislucht.

Niet spuiten met lekkere geurtjes, want dat is erger dan zonder. Ik vind het net als bij mensen. Komt er zo'n stinkdoos langs die verschrikkelijk meurt en ook nog een misselijk makende walm parfumlucht verspreid. Dat ruikt echt niet fijn.
Als dit vis gebakken is, ook je afzuigkap schoonmaken!
Azijn tijdens en na het koken naast de pan zetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven