Anders dan op de afbeelding

11-11-2012 15:02 33 berichten
Net even naar de cake gekeken die in de oven staat.

Wauw, hij puilt uit de bakvorm, het lijkt wel of die op het punt van ontploffen staat.

Hij moet nog zeker 20 minuten, dat we wachten af.

Maaaaaaaaar waarom lijkt wat ik maak nu nooit op de afbeelding van de verpakking?

Ben ik de enige die dit heeft, of hebben jullie dat ook regelmatig?

Voorbeelden die niet aan eten gerelateerd zijn mogen ook
Hier ook altijd. Volgens mij gebruiken ze photoshop om het er mooi uit te laten zien
Eten wordt op afbeeldingen altijd mooier gemaakt dan in werkelijkheid. Neemt niet weg dat het ook heerlijk smaakt als het er niet zo mooi uit ziet - in de meeste gevallen dan.
Alle reacties Link kopieren
Cake, kwarktaart (altijd scheef en nooit zo hoog als op het plaatje) . En niet eten gerelateerd : haarverf.
Cupcakes en muffins worden bij mij altijd heel anders dan op het plaatje! Maarrr ze smaken, ondanks dat ze er anders uit zien, heerlijk!
@sjors, haarverf vertel vertel.

Ik beken dat ik geen keukenprinces ben, maar op de afbeelding van het merk K......s, staat duidelijk een rechthoekige cake van normaal formaat en die van mij ziet eruit als een XXL rond brood
quote:limelight schreef op 11 november 2012 @ 15:12:

@sjors, haarverf vertel vertel.

Ik beken dat ik geen keukenprinces ben, maar op de afbeelding van het merk K......s, staat duidelijk een rechthoekige cake van normaal formaat en die van mij ziet eruit als een XXL rond brood

Haarverf. Zwarte verf met een blauwe gloed (!) bij een vriendin gezien, was mooi geworden. Bij mijzelf sloeg het blauw uit was ook met geen enkele andere zwarte verf te bestrijden, het knalde er finaal doorheen

En van die cake, dat ligt niet aan jou, ik had het vorig weekend
Ik ben nu uiensoep aan het maken... ziet er niet uit al het plaatje. Ook mijn broodjes zijn mislukt...
Bij mij zien mannen die ik in de kroeg heb leren kennen er op de 1e date altijd anders uit dan ik in mijn hoofd had. Telt dat ook?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Heel herkenbaar, zelfs m'n kinderen merken het op. Vorige week koekjes gebakken en toen merkten ze ook fijntjes op 'het ziet er wel een beetje anders uit dan op het plaatje, hè'.....

Ik heb het met veel gerechten. Neem nu bv lasagne. Op plaatjes is het een mooie compacte massa, bijna een taart war je stukken van kunt snijden. Bij mij ziet het er heerlijk uit als het uit de oven komt, bij het opscheppen dondert de hele zooi in elkaar. Dan heeft iedereen dus een ondefinieerbare hoop op z'n bord. Smaakt altijd prima, maar ziet er zeker niet uit als op het plaatje!
Gerechten voor foto's worden vooral gemaakt met veel gelatine en andere stoffen om ze er mooi uit telaten zien op die foto. Is zelfs een apart beroep.

Alles wat met styling temaken heeft klopt vaak niet met de werkelijkheid. Mijn fruitschaal is nooit zoals op de interieurfoto in de libelle, er ligt bij mij altijd troep, en nooit fruit in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@Ivetje, dat kan bijna niet anders.

@Uncharted en @lolalien, net een warm stuk gehad en de smaak is prima.

@sjors, heb je weken in bijpassende blauwe kleding gelopen?

@Sorcha, hoe de uiensoep er ook uit ziet, de uitwerking zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Kan je die mislukte broodjes niet als een soort van stokbrood snijden en bovenin de soepkom doen. Ooit eens ergens uiensoep besteld en kregen het toen zo. Je kreeg je lepel niet tussen het brood en de rand van de kom, dat dat ging lekker onhandig met het opeten.

@tinkerbell, een vriendin van mij had in een kroeg een leukerd ontmoet. Hij werd uitvoerig beschreven, je kent het wel. Toen was het ineens, "je gaat volgende week toch wel mee hè, want misschien herken ik hem wel niet".

@flint, dus dat ligt helemaal niet aan mij

@nlies, zo gebruik ik de groentela in de koelkast ook niet voor de groente.
Kleding staat op mij ook nooit zo leuk als op een paspop,dat ligt uiteraard aan de kleding en niet aan mijn lijf

Verder lijken hotelkamers in het echt ook haast nooit op de foto's uit de brochure of van de site maar dat vind ik nooit een ramp.
quote:-tinkerbell- schreef op 11 november 2012 @ 15:27:

Bij mij zien mannen die ik in de kroeg heb leren kennen er op de 1e date altijd anders uit dan ik in mijn hoofd had. Telt dat ook? Whahaha,dan ben ik gelukkig niet de enige die dat heeft ....
quote:dolfje schreef op 11 november 2012 @ 15:46:

Kleding staat op mij ook nooit zo leuk als op een paspop,dat ligt uiteraard aan de kleding en niet aan mijn lijf

Ik was ooit op een bakkersbeurs,stonden allemaal prachtige taarten.

Ik denk:even een lik slagroom proeven.

Bleek het scheerschuim te zijn,dat bleef mooier onder de lampen.

Gatverdamme........... smerig!

Verder lijken hotelkamers in het echt ook haast nooit op de foto's uit de brochure of van de site maar dat vind ik nooit een ramp.Het strand is ook altijd voller, en bij de attracties in de parken staan ook altijd grotere rijen dan in de folder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Plaatjes in de VT-wonen zien er ook nooit zo uit als bij mij thuis.

Kleding staat op mij ook nooit zo leuk als op een paspop,dat ligt uiteraard aan de kleding en niet aan mijn lijf Oh bij mij ook. En ook met van die modellen die kleding showen in een catalogus oid. Ik denk dan altijd maar dat het mij ook zo mooi zou staan als ik de hele dag in die houding bleef staan (met zacht wapperende haren en m'n lichaam in zo'n rare S-houding en zo).
quote:Iskra schreef op 11 november 2012 @ 15:59:

[...]

Oh bij mij ook. En ook met van die modellen die kleding showen in een catalogus oid. Ik denk dan altijd maar dat het mij ook zo mooi zou staan als ik de hele dag in die houding bleef staan (met zacht wapperende haren en m'n lichaam in zo'n rare S-houding en zo).

Haha. En met 2 uur make-up bijstand, 6 kappers om je heen die elk haartje precies op z´n plek houden, de lichtinval exact op je mooiste kant enzovoorts.

Maar ja, ik zie er in de spiegel ook altijd beter uit dan op foto´s.
quote:ladytruckster schreef op 11 november 2012 @ 15:53:

Ik was ooit op een bakkersbeurs,stonden allemaal prachtige taarten.

Ik denk:even een lik slagroom proeven.

Bleek het scheerschuim te zijn,dat bleef mooier onder de lampen.

Gatverdamme........... smerig!

Heb je die camara ook gezien, die dan die vies kijkende gezichten op beeld vastlegde

@nlies, de zon schijnt ook altijd in die folders.

@Exces, nooit een krant op tafel of een kopje dampende koffie.
quote:limelight schreef op 11 november 2012 @ 15:44:

@Sorcha, hoe de uiensoep er ook uit ziet, de uitwerking zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Kan je die mislukte broodjes niet als een soort van stokbrood snijden en bovenin de soepkom doen. Ooit eens ergens uiensoep besteld en kregen het toen zo. Je kreeg je lepel niet tussen het brood en de rand van de kom, dat dat ging lekker onhandig met het opeten.

Het was gelukkig wel ok, ondanks de uien die niet bruinden. Vriend beweert de broodjes wel lekker te vinden, de slijmbal .
Mijn curry zou volgens een curryboek knalrood moeten zijn, maar in het recept gaan er tomaten en pepers met kokosmelk doorheen- dat is en blijft een oranje resultaat!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Sorcha_ schreef op 11 november 2012 @ 17:21:

[...]

Het was gelukkig wel ok, ondanks de uien die niet bruinden. Vriend beweert de broodjes wel lekker te vinden, de slijmbal .Misschien zijn ze ook wel lekker
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:piratorarT schreef op 11 november 2012 @ 17:30:

[...]

Misschien zijn ze ook wel lekker

Neuh, had niet genoeg gist toegevoegd dus ze hadden niet goed gerezen.

Mijn eerste poging tot het maken van brood. Heb gisteren een nieuwe keukenmachine gekocht dus dit was een goed excuus .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven