Hoeveel boerenkool?

13-11-2012 17:21 10 berichten
Vanavond eten we stamppot boerenkool. Normaal deed ik altijd maar wat maar vanmiddag in de winkel vroeg ik me af hoeveel gram je eigenlijk nodig hebt.

We eten met z'n drietjes, 1 niet zo'n grote eter, 1 gemiddelde eter en een puberzoon van 19....

Ik heb aardappelen geschild (iets meer dan normaal) en heb 400 gram boerenkool. Heb nog een zakje van 100 gram apart er bij gekocht.

Is dit voldoende of is het straks zoeken naar iets groens?
Hoeveel aardappelen heb je geschild? Ik neem ongeveer 2x zoveel aardappelen als boerenkool.

Dus 1 kg aardappelen, 500 gr boerenkool (en spekjes en een rookworst natuurlijk!)
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaflamenco schreef op 13 november 2012 @ 17:36:

Hoeveel aardappelen heb je geschild? Ik neem ongeveer 2x zoveel aardappelen als boerenkool.

Dus 1 kg aardappelen, 500 gr boerenkool (en spekjes en een rookworst natuurlijk!)Hier exact hetzelfde recept!
Hier met z'n tweeën, 600 gram aardappelen en 300 gram boerenkool
3 pers: 1250 gram aardappels, 500 boerenkool
Ik reken minimaal 2 ons groenten per persoon in stamppot. Vaak iets meer. Aardappelen zo'n 225 gram pp.
Ah, zo te lezen heb ik het goed gedaan. Hoeveel aardappelen ik geschild heb weet ik niet maar het is goed uitgepakt iig. Het is lekker groen en met jus, spekkies en een rookworst. Errug lekker!
quote:Ratteke schreef op 13 november 2012 @ 17:50:

Ah, zo te lezen heb ik het goed gedaan. Hoeveel aardappelen ik geschild heb weet ik niet maar het is goed uitgepakt iig. Het is lekker groen en met jus, spekkies en een rookworst. Errug lekker!Geen spekvet
Kilo boerenkool en twee kilo aardappelen, verse rookworst, lekkere jus.. Jum.
quote:Maylea schreef op 13 november 2012 @ 18:44:

[...]

Geen spekvet Er komt toch vet uit de spekjes? Die heb ik er bij gedaan. En goede jus, nog van gisteren van de gehaktballen. Of bedoel jij van dat witte vet? Zo'n wit blok? Dat had mijn oma vroeger. Nooit gegeten, zag er altijd zo ranzig uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven