Wat is jouw droom?

16-11-2012 12:47 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd ben ik steeds meer over de titel van dit topic aan het nadenken. Deze week alleen al, heb ik 3 inspirerende leeftijdgenoten ontmoet: de ene maakt zijn droom waar als ondernemer, de ander is 24u per dag bezig en droomt van een eigen restaurant, de derde heeft net op eigen kosten een LP (!) laten uit laten brengen voor haar bandje, in de hoop door te breken. Stuk voor stuk prachtige verhalen, maar allemaal niet mijn ding. Het heeft me echter wel aan het denken gezet: ik ben nu zeker niet tevreden met mijn leven maar wat wil ik dan eigenlijk bereiken, wat is mijn droom? En daarom ben ik benieuwd: hebben jullie een droom, een ultiem doel in het leven? En is dat iets wat je "altijd" al hebt gehad of op een later moment hebt ontdekt?
Dat mijn zoon (nu 17, autistisch, psychotisch en manisch) een rustig en gelukkig leven zal hebben. Waardoor dat ook weer doorwerkt naar mij en mijn dochter (hoop ik).

En dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om geld.

En een leuke vriend die een blijvertje is.
Ik heb een romantische niet haalbare droom:

Een oud huis, door ons gerenoveerd, afgelegen en landelijk met honden en paarden. Stuk of drie kinderen, ik als schrijfster en een blijvend heel gelukkig en passievol huwelijk met mijn man. Dat laatste hoop ik echt te verwezenlijken. Met de kinderwens lukt het niet zo en het bovenste is denk ik veel te romantisch.

Haalbare doelen die ik zelf in de hand had als master behalen c.um l.aude en carrière maken, is gelukt. Ook ben ik getrouwd, dat wilde ik ook heel erg graag.

Niet alle dromen zullen uitkomen, maar gelukkig een aantal wel.

Om antwoord te geven op je vraag. Ik heb altijd heel goed geweten wat ik wil, ik ben ook heel goed in dromen, maar weet (zeker nu kinderen krijgen maar niet wil lukken), dat niet alles maakbaar is.
Ik sluit me ook aan bij nummer zoveel. Als ik terug kijk naar mijn eigen ontwikkeling dan is dat nooit precies geweest waar ik van droomde. Daarom geloof ik ook niet in een statische droom. In je leven krijg je bepaalde kansen en die spreken aan of niet, dus die neem je of niet.

Natuurlijk wel een bepaalde richting die je belangrijk vind (of leuk, of...), maar dat is voor mij absoluut niet statisch.
Droom: mijn kinderen terugzien.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als ik sommige dromen hier lees, realiseer ik me weer heel goed wat een bofkont ik ben Heel veel sterkte voor allen die worstelen met grote dingen en simpelweg dromen dat het allemaal goed gaat komen.
Huisje in Amerika kopen. En genoeg geld om zonder te sparen af en toe een ticket te kunnen kopen en een autootje te huren daar...Een home away from home dus.

Een kind krijgen en hem/haar de wereld laten zien

Dat ik nog lekkerder/beter 'in mezelluf zit' dan nu al het geval is.

Maar goed, dit alles is geen heilig moeten, ben zoals het nu is ook wel heul gelukkig eigenlijk
Dat het me gegeven is samen met mijn man in alle gezondheid onze kinderen te zien opgroeien tot fijne mensen, die ook gezond zijn en blijven, geen financiele zorgen en geen emotionele diepe dalen meer voor ons gezin. Liefst in een vrijstaan huis met een tuin met veel wilde bloemen en een meertje met een treurwilg en een bankje wat lekker zit en dan mijn bucketlist bekijken die bijna helemaal afgevinkt is en samen met de mensen waar ik van houd nieuwe dingen voor op de lijst bedenken en doen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Mijn droom is om verlost te worden van mijn herniapijn waar ik al bijna 2 jaar mee worstel en daarna weer een fijne baan te vinden.

En dat mijn man definitief een wia-uitkering krijgt en daarmee de rust en ruimte om zijn geestelijke stabiliteit te behouden.

Dan kunnen mijn man en ik weer ongehinderd uitstapjes maken en weer een keer naar de zon.
quote:Elmervrouw schreef op 16 november 2012 @ 14:09:

Droom: mijn kinderen terugzien. Ik hoop dat jouw droom snel uit gaat komen, Elmervrouw.
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 november 2012 @ 14:15:

Mijn droom is om verlost te worden van mijn herniapijn waar ik al bijna 2 jaar mee worstelt en daarna weer een fijne baan te vinden.

Dan kunnen mijn man en ik weer ongehinderd uitstapjes maken en weer een keer naar de zon.Zoals je weet, deel ik deze droom. Toch heb ik deze eerder niet verwoord, en ik vraag mij nu af waarom. Ik denk omdat ik ergens gewoon weiger om mijn gezondheid roet in het eten te laten gooien, ik hoop dat dit slechts een tijdelijk probleem is, en ik er ergens ook vast van overtuigd ben dat ik zelfs met die hernia-ellende nog wel wat van mijn leven kan maken.
Een 2e huis in IJsland, verder ben ik een gelukkig mens :-)
@Nummerzoveel: Jij hebt gelukkig ook je werk nog. Misschien bepaalt dat voor een deel ook nog hoe je je over je leven voelt.

Het heeft mij mijn grootste hobby afgepakt (lange wandelingen maken). En dat frustreert me ook enorm.
Een stabiel en gelukkig leven.. Genoeg inkomen een lieve vriend..
voor de dames hier die dromen van hun kinderen, iemand die er niet is, gezondheid of geluk.
Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren Nummerzoveel, daarom zei ik ook droom. Alleen maar mijn droom, die van de kinderen niet, vrees ik.
Natuurlijk hoop ik op een goede gezondheid, maar die heb ik al, dus dat vind ik dan niet echt een droom. Heb eigenlijk ookal veel dromen verwezenlijkt, maar dan komt er wel weer wat nieuws.

Waar ik momenteel écht van droom? Een Audi en verre vakanties.

Dus nu werk ik maar hard.
quote:Elmervrouw schreef op 16 november 2012 @ 14:27:

Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren Nummerzoveel, daarom zei ik ook droom. Alleen maar mijn droom, die van de kinderen niet, vrees ik. Triest hoor EV.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Scarlet72 schreef op 16 november 2012 @ 14:01:

Dat mijn zoon (nu 17, autistisch, psychotisch en manisch) een rustig en gelukkig leven zal hebben. Waardoor dat ook weer doorwerkt naar mij en mijn dochter (hoop ik).

En dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om geld.

En een leuke vriend die een blijvertje is.Ik ken je niet maar dat hoop ik ook voor jou en je dochter
Je m"appelle belle
Mijn droom is dat mijn zoontje van 16 maanden gaat genezen van kanker. Hij heeft een uitgezaaide hersentumor en is hierdoor sinds de operatie ( nu 3,5 week geleden) blind geworden.... :(
Geen dromen, wel doelen. En wat Nummerzoveel al zei; bij elke levensfase heb ik andersoortige doelen (gehad).

Overigens de doelen die ik heb gesteld heb ik allemaal gerealiseerd. Elke keer komt er een leuker, groter doel die ik nastreef. En dit maakt me gelukkig.

voor diegenen waardoor het door overmacht niet lukt..
quote:jufcootje schreef op 16 november 2012 @ 14:39:

Mijn droom is dat mijn zoontje van 16 maanden gaat genezen van kanker. Hij heeft een uitgezaaide hersentumor en is hierdoor sinds de operatie ( nu 3,5 week geleden) blind geworden.... :(Wat verdrietig! Heel veel liefde en sterkte gewenst.
Jufcootje, voor jou een speciale heel veel sterkte!

Mijn droom is dat mijn zoontje van 16 maanden gaat genezen van kanker. Hij heeft een uitgezaaide hersentumor en is hierdoor sinds de operatie ( nu 3,5 week geleden) blind geworden.... :(Jemig, de tranen springen me gewoon in de ogen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en ik droom met je mee.
Knuffel voor Elmervrouw en Jufcootje. In vergelijking met jullie lijken mijn dromen ineens zo onbelangrijk!
Huts!

Mijn droom is dat mijn zoontje van 16 maanden gaat genezen van kanker. Hij heeft een uitgezaaide hersentumor en is hierdoor sinds de operatie ( nu 3,5 week geleden) blind geworden.... :(Oei, wat heftig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven