Het Marokkaan-kletstopic

17-11-2012 19:19 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
Leuk, 3wieler! Veel plezier met het topic!

Komen er ook soms recepten langs?
Geen idee missAcy, lijkt me wel lekker!
"Het Marokkaanse geslacht"??
Gehakbalketjes op Marokkaanse wijze voor missAcy:

Neem 500 gram gehakt

Schaaf een ui tot een prutje

Doe er wat zout, peper, saffraan bij

Snij een paar takken koriander fijn en gooi dat er bij.

De gehaktballetjes draaien en bakken maar.

Eet smakelijk als borrelhapje
Waarom zijn morokaanse jongens zo anders?
quote:Twinkle1001 schreef op 17 november 2012 @ 19:24:

"Het Marokkaanse geslacht"??

Dacht, heb ze meteen allebei
quote:meelezen40 schreef op 17 november 2012 @ 19:26:

Waarom zijn morokaanse jongens zo anders?Anders dan wat?

Dankje
Nou daar ga ik dan met een vraag die me al tijdje bezighoudt. Mijn zoon (10) heeft aantal Marokkaanse vriendjes. Zijn beste vriendje is van oorsprong Marokkaans en woont ook nog eens tegenover ons dus ik zie het jochie best vaak.

Wat me opvalt, is dat de Marokkaanse ouders soms wat makkelijker lijken in dingen toestaan. Ik ben continu degene die zegt dat ze om 6 uur thuis moeten zijn, nee ik vind het NIET goed dat jullie zelf bij de snackbar patat gaan halen ipv mijn zelfgekookte boerenkool op te eten, nee op zaterdagavond wil ik NIET dat jullie met oudere broers op straat rondhangen etc etc. Ik voel me soort boeman vergeleken bij de ouders van Marokkaanse vriendjes. Voor de duidelijkheid: het is niet zo dat die mannetjes verwaarloosd worden ofzo, ze hebben goeie ouders en worden goed verzorgd maar het lijkt alsof die ouders zich minder zorgen maken dan ik.

Het kan natuurlijk gewoon aan deze mensen en mij liggen, of is het een cultuurverschil? Het frappeert mij met name omdat ik overal lees en hoor dat Marokkaanse ouders zo streng zijn. Nou, ik denk daar dus heel anders over!
haha, Marokkaanse geslacht...
Nou, mijn brandende vraag dan: hoe doet Baby-Driewieler-Marokkaantje het? Groeit het hummeltje lekker?
quote:3wieler schreef op 17 november 2012 @ 19:19:

"brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".

Leuk, thnx.

Ik hoop dat je topic net zo leuk als het BV-topic moge zijn. Veel plezier.
@3wieler, ben je hier geboren en getogen?
Dora-wee, is jouw zoon de oudste?
Dora-wee, ik ga even generaliseren.

De opvoeding van Marokkanen verschilt op een aantal zaken van de Nederlandse opvoeding. Daar waar Nederlanders consequent zijn, zijn Marokkanen dit niet. Kunnen vaak nee zeggen maar dan ineens weer ja.

Daarnaast zijn inderdaad een aantal zaken toegestaan zoals eten voor het avondeten. Eten is een ding wat zelden aan regels is gehouden. Zolang het halal is mag er veel .

Marokkaanse gezinnen hebben doorgaans meerdere kinderen, die ook soms fungeren als verzorger. Het kleine kind wordt dan in de gaten gehouden, en is ook onder verantwoordelijkheid van de grote broer of zus.
Nou, hier ook een vraag dan maar; heb jij een mooie Marokkaanse naam voor een babymeisje dat ook tegelijkertijd Nederlands klinkt?

Kom niet verder dan Sara...
quote:molly74 schreef op 17 november 2012 @ 19:32:

Nou, mijn brandende vraag dan: hoe doet Baby-Driewieler-Marokkaantje het? Groeit het hummeltje lekker?Heel goed! En hij is super knap. Maar dat komt ook natuurlijk door zijn knappe Hollandse hunk van een vader
quote:Carma schreef op 17 november 2012 @ 19:35:

@3wieler, ben je hier geboren en getogen?Ik ben hier niet geboren, wel getogen.
Brandende vragen
quote:Nina28 schreef op 17 november 2012 @ 19:37:

Nou, hier ook een vraag dan maar; heb jij een mooie Marokkaanse naam voor een babymeisje dat ook tegelijkertijd Nederlands klinkt?

Kom niet verder dan Sara...

Sophia

Romeisa

Mona/Mina
Ben benieuwd trouwens hoelang je topic het volhoudt 3. Alvorens er iemand discriminaaaaaasie ofzo komt blèren zonder gelezen te hebben
quote:Star schreef op 17 november 2012 @ 19:40:

Brandende vragen

Wat nou?
quote:3wieler schreef op 17 november 2012 @ 19:38:

[...]

Heel goed! En hij is super knap. Maar dat komt ook natuurlijk door zijn knappe Hollandse hunk van een vader

Terwijl ik denk: ik wil ook zo'n knap kind, maar dan met de looks van een donkere papa!

Maar fijn dat ie het goed doet!
Nadia

Yasmina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven