Een leegte

17-11-2012 21:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig getrouwd, heb een aantal oppervlakkige contacten en contacten met familie. Maar ik mis gewoon een leuke vriendin. Ik ervaar dit echt als een leegte. Weet niet zo goed hoe ik mensen kan ontmoeten. Heb een kindje en daar ben ik zoet mee, maar zou zo graag met iemand contact willen die in hetzelfde schuitje zit.
Heb je nooit goede vriendinnen gehad waar je het contact weer mee kunt aanhalen?

Misschien afspraken maken met andere moeders met een jong kind?
quote:Hangmat schreef op 17 november 2012 @ 21:57:

Misschien afspraken maken met andere moeders met een jong kind?Via creche, consultatiebureau?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hoe oud is je kindje? Kun je via je kindje niet wat contacten leggen met andere vrouwen? En een vriendschap moet groeien, dus misschien moet je nu even wat 'investeringen' doen en heb je er over een tijdje een goede vriendin bij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Op je zet hier een oproepje op het prikbord!
Ik heb wel oppervlakkige vriendinnen, maar die wonen erg ver weg en spreek ik niet zo vaak. In het verleden heb ik altijd wel een goede vriendin gehad, maar na mijn huwelijk is het contact verbroken. Ik voelde me al een hele tijd niet fijn bij hun. Ik wil wel andere moeders leren kennen, maar zou niet weten hoe. Het hoeven niet perse moeders te zijn. Heb zelfs een oproep geplaatst hier, maar helaas zonder respons.
Tonkje: De kleine gaat nog niet naar de creche. Op het consultatiebureau maak ik vaak oppervlakkige gesprekken met moeders.

Belle73: Mijn kindje is nu 18 maanden. Ik ben op dit moment fulltime thuis en heb alle zorg van haar in handen. Ik wil best investeren in een vriendschap, heb er de laatste tijd echt behoefte aan. Vind dat ik geen verkeerd persoon ben, maar het komt er maar niet van.
Buren?
Hoi tiramisu, ik begrijp precies wat je bedoelt.

Toen ik elf jaar geleden niet werkte had ik overdag veel aanloop, voornamelijk de buurvrouw, wat ook een goede vriendin was.

Zeven jaar geleden verhuist, en partime gaan werken. Had ondertussen een kindje van drie jaar, man werkte veel ´s avonds en ´s nachts, dus als ik van mijn werk kwam was hij weer wakker, en was onze dochter er natuurlijk ook.

Vijf jaar geleden ben ik ziek geworden en sinsdien hele dagen thuis.

Mijn man werkt de laatste vier jaar weer overdag, gaat tussen half zes en zes uur weg en is ´s avonds tussen vijf en half zes weer thuis.

Toen ik net ziek was was er nog best veel aanloop, maar nu zie ik vaak heel de dag niemand. Dochter gaat naar school, is tussen de middag een half uurtje thuis.

De rest werkt nu de kids op school zitten, of hebben het heel druk met ......

Doordat ik ziek ben ben ik erg aan huis gebonden, mag en kan vaak niet autorijden, of man heeft hem mee naar zijn werk.

Sommige weken zijn mijn enige uitjes naar het ziekenhuis of huisarts.

Soms komen de muren op me af en lijken de dagen eindeloos te duren

De vriendinnen die ik had hebben nu geen tijd meer, wonen in mijn vorige woonplaats, en andere goede vriendin heeft nieuwe relatie en woont nu 400 km bij me vandaan. Ook die vriendschap is verwatert.

Tips heb ik eigelijk niet, maar begrijp wat je bedoelt.
Ik wil niet alle mogelijkheden uitsluiten, maar leuke buren heb ik niet helaas. Ik maak ook niet heel snel contacten, als praat ik wel graag en ben best spontaan. Rustige maar geen stille type.
Een (team)sport of sluit je aan bij een (beginners)hardloopgroep.
Ik zat inderdaad ook aan buren te denken. Woont er niemand bij je in de straat met een klein kindje? Ik herken het wel hoor, had toen mijn oudste zo groot was ook weinig contacten buiten de deur. Inmiddels gaat die naar school en nu heb ik zo via via wel aardig wat contacten opgedaan. Werkt je man? Kun je via zijn collega's niet wat contacten leggen? Ik merk ook dat het lastiger is om op latere leeftijd, dus als je niet meer studeert of op school zit, nog nieuwe contacten op te doen. Zeker nu de winter er aan komt, want dan komen mensen minder buiten en kom je minder snel mensen tegen bij de speeltuin ofzo. Hier zie je soms wel briefjes bij het consultatie bureau middagen voor jonge moeders, misschien bij jou ook.
Of gaan werken.
Ja werken is natuurlijk ook een optie, om onder de mensen te komen, maar of je daar nou echt een goede vriendin vindt? Ik houd zelf altijd een professionele afstand tot collega's.
Sushilala: Leuke ideetjes! Alleen zit ik financieel best krap en weet ik niet zo goed waar ik de kleine dan kan laten. Werken wil ik zeker doen, maar wel over een tijdje.

Belle73: Mijn man werkt wel. Ik ken zijn collega's niet en hij heeft geen contact met ze buiten werk om. Hij heeft contacten zat. En die contacten zijn weer grotendeels vrijgezel. Goed dat je nu wat meer contacten hebt buiten de deur, lijkt me toch erg fijn!
Vraag eens op het consultatiebureau of bij het buurthuis of er iets georganiseerd wordt voor jonge kinderen.

Een dreumesspeelochtend ofzo, daar komen in ieder geval andere moeders met jonge kinderen.
Als je gaat werken, zit je weer wat ruimer en je krijgt een tegemoetkoming voor de kinderopvang, weliswaar wordt daar op bezuinigd, maar je kunt op de site van dienst toeslagen (Belastingdienst) kijken hoe veel toeslag je krijgt. Wie weet valt het in jullie geval mee.
Bopine, lijkt me wel leuk! Heb een kijkje genomen op de site. De cursussen, avonden voor de leeftijd van mijn kindje zijn geweest. Lijkt me ook best eng om daarheen te gaan, ken niemand!
Belle73: Ivm herkenning kan ik hierover niet teveel kwijt. Mijn doel is wel werken uiteraard. Goed voor jezelf en je kindje vind ik.
Hier in het buurthuis is gewoon zo'n laagdrempelige speelochtend.

Ik heb laatst nog een "eenzame"buurvrouw een zetje gegeven, het scheelt al zoveel als je andere vrouwen met jonge kinderen leert kennen in de buurt.
Wat leuk Bopine! Leuk voor je buurvrouw ook! Sommige mensen moet je een zetje geven! Ik ben niet heel eenzaam, ben soms weg naar familie, maar mis gewoon een leuke vriendin. Speelochtend heb ik niet kunnen vinden bij mij in de buurt.
Gewoon even de boel de boel laten en even weg, samen naar de markt of alleen een bakje koffie drinken.

Gewoon iemand waar je ook je hart kunt luchten. In goede maar ook in slechte tijden.
Eenzaam stond ook tussen haakjes hoor .
Jojoke77: Precies wat je zegt. Zou leuk zijn, maar als je het niet hebt, heb je het niet.

Bopine: Kan me voorstellen dat die buurvrouw zich soms eenzaam voelde. Doe ik ook genoeg, echt eenzaam soms!
Dat is waar, maar alleen wijzelf kunnen daar iets aan veranderen.

Ik heb niet zoveel moeite met contact leggen, meer in iemand weer echt helemaal te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven