In plaats van Tefal?
zondag 18 november 2012 om 14:53
Goedemiddag, heb even getwijfeld over de pijler, maar verwacht hier de meeste 'professionals' te treffen..
Ondanks het feit dat we in de tefalpan alleen een houten of plastic spatel gebruiken, vind ik dat hij toch te snel aan zijn einde is gekomen, volgens mij is hij nu een jaar of twee.
Hij wordt wekelijks één à twee maal gebruikt.
De bodem is nu aardig beschadigd.
Dus op zoek naar een nieuwe (hapjes-koeken)pan voor op gas.
(Ik zie in de Blokkerfolder een 'dijk' van een pan staan, wéér met een teflonlaag, van ¤ 45,99 voor ¤ 14,99!)
Wie kan mij een pan adviseren die lang mee gaat?
Bij voorbaat dank!
BeterLaat
Ondanks het feit dat we in de tefalpan alleen een houten of plastic spatel gebruiken, vind ik dat hij toch te snel aan zijn einde is gekomen, volgens mij is hij nu een jaar of twee.
Hij wordt wekelijks één à twee maal gebruikt.
De bodem is nu aardig beschadigd.
Dus op zoek naar een nieuwe (hapjes-koeken)pan voor op gas.
(Ik zie in de Blokkerfolder een 'dijk' van een pan staan, wéér met een teflonlaag, van ¤ 45,99 voor ¤ 14,99!)
Wie kan mij een pan adviseren die lang mee gaat?
Bij voorbaat dank!
BeterLaat
zondag 18 november 2012 om 14:59
zondag 18 november 2012 om 15:01
Daarvan is nu trouwens ook een aanbieding bij de blokker:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1079030
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1079030
zondag 18 november 2012 om 15:06
zondag 18 november 2012 om 15:10
quote:steel_schaapje schreef op 18 november 2012 @ 15:07:
Tefalsnikkel?! Dat vind ik wel erg wreed, om hem op het vuur te gooien.
Ik heb tefalpannen, gaan nu zo'n 8 jaar mee. Zijn wel ver op. Ik heb ook BK, maar dat vind ik ellende. Weet natuurlijk niet of dit eventueel met de warmtebron van doen heeft (inductie hier).
Tefalsnikkel?! Dat vind ik wel erg wreed, om hem op het vuur te gooien.
Ik heb tefalpannen, gaan nu zo'n 8 jaar mee. Zijn wel ver op. Ik heb ook BK, maar dat vind ik ellende. Weet natuurlijk niet of dit eventueel met de warmtebron van doen heeft (inductie hier).
zondag 18 november 2012 om 15:12
Wij hebben vorig jaar een wok gekocht van het merk Demeyere. 32cm in doorsnee.
Hij is van RVS met gelaste handvaten en een steel die niet warm worden. Ben er echt zo blij mee!
Er zit geen teflon-laag in dat vroeg of laat een keer los laat en dan tussen mijn eten gaat zitten en ondanks dat, brandt het eten niet aan (en ik gebruik echt geen grote hoeveelheid boter/olie). Ik gebruik 'm om te wokken, te bakken, te frituren, te stomen, echt overal voor!
Omdat ie van RVS is, wordt de gehele pan heet en niet alleen de bodem en je kunt er gewoon met scherpe voorwerpen in. Laatst had ik er bietjes in gestoomd en toen had ik per ongeluk de pan laten droog koken. Heel de pan pikzwart, maar ik heb er van dat spul bij en zonder moeite had ik 'm zo weer schoon. We hebben 'm nu ongeveer een jaar en echt... Hij ziet er nog net zo mooi uit en ik gebruik 'm vrijwel dagelijks.
O ja, er zit ook 30 jaar garantie op.
Hij is van RVS met gelaste handvaten en een steel die niet warm worden. Ben er echt zo blij mee!
Er zit geen teflon-laag in dat vroeg of laat een keer los laat en dan tussen mijn eten gaat zitten en ondanks dat, brandt het eten niet aan (en ik gebruik echt geen grote hoeveelheid boter/olie). Ik gebruik 'm om te wokken, te bakken, te frituren, te stomen, echt overal voor!
Omdat ie van RVS is, wordt de gehele pan heet en niet alleen de bodem en je kunt er gewoon met scherpe voorwerpen in. Laatst had ik er bietjes in gestoomd en toen had ik per ongeluk de pan laten droog koken. Heel de pan pikzwart, maar ik heb er van dat spul bij en zonder moeite had ik 'm zo weer schoon. We hebben 'm nu ongeveer een jaar en echt... Hij ziet er nog net zo mooi uit en ik gebruik 'm vrijwel dagelijks.
O ja, er zit ook 30 jaar garantie op.
zondag 18 november 2012 om 15:29
Geen tefalpannen kopen! Gietijzer of rvs pannen gaan een levenlang mee. Ze zijn in verhouding wel een stuk duurder maar je hebt er daarna geen omkijken meer naar.
Vooral als de tefalpannen gaan slijten zijn ze erg slecht voor je gezondheid. Die kleine deeltjes gaan in je voedsel zitten en zijn erg schadelijk. Niet doen dus!
Vooral als de tefalpannen gaan slijten zijn ze erg slecht voor je gezondheid. Die kleine deeltjes gaan in je voedsel zitten en zijn erg schadelijk. Niet doen dus!
zondag 18 november 2012 om 15:40
zondag 18 november 2012 om 15:50
Waarom moet ie lang meegaan? Ik koop altijd koekenpannen met teflon in de aanbieding en vaak voor rond 10 euro. En als ie dan na 'n jaar 'op' is haal ik weer gewoon 'n andere.
Tefal met zo'n rode stip kostte duurder en ging korter mee. Snij overigens gewoon in de pan als dat zo uitkomt en van houten bestek hou ik al helemaal niet.
Tefal met zo'n rode stip kostte duurder en ging korter mee. Snij overigens gewoon in de pan als dat zo uitkomt en van houten bestek hou ik al helemaal niet.
zondag 18 november 2012 om 16:32