In plaats van Tefal?

18-11-2012 14:53 41 berichten
Goedemiddag, heb even getwijfeld over de pijler, maar verwacht hier de meeste 'professionals' te treffen..

Ondanks het feit dat we in de tefalpan alleen een houten of plastic spatel gebruiken, vind ik dat hij toch te snel aan zijn einde is gekomen, volgens mij is hij nu een jaar of twee.

Hij wordt wekelijks één à twee maal gebruikt.

De bodem is nu aardig beschadigd.

Dus op zoek naar een nieuwe (hapjes-koeken)pan voor op gas.

(Ik zie in de Blokkerfolder een 'dijk' van een pan staan, wéér met een teflonlaag, van ¤ 45,99 voor ¤ 14,99!)

Wie kan mij een pan adviseren die lang mee gaat?

Bij voorbaat dank!

BeterLaat
Alle reacties Link kopieren
Pannen van Greenpan doen het hier erg goed. Heel tevreden mee!!!
quote:Maryni83 schreef op 18 november 2012 @ 15:13:

[...]

Ik snap 'm niet..

Ik wel. Insiders weten ´t. En mensen met een zoekfunctie weten ´t ook.

Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Mijn ikea pannen gaan langer mee dan die van tefal, raar genoeg... maar dat je die teflon laag eigenlijk op eet daar had ik niet zo over na gedacht! Toch eens kijken naar die dure pannen met 30 jaar garantie.
Plaatstaal! Bijvoorbeeld van de Buyer. Gaan (als het goed is) levenslang mee

relance 40 pannen. Je kunt er zelfs met een mes in snijden. Had er eerst een en nu alledrie. Bakt zelfs niet aan als je geen olie/boter gebruikt. Fenomenaal. Kost wat, maar dan heb je ook wat

http://www.meesterslijpers.nl/blog/rela ... nen-serie/
Teflon of Tefal (anti aanbaklaag) is heel schadelijk voor je gezondheid.

Je kunt beter keramische pannen nemen. Die zijn veilig.
Ikea 365+ inderdaad. Hier ook al een jaar of 4 zo'n pan en nog niets op te zien. Heerlijke pan. En buiten die koekenpan gebruik ik eigenlijk alleen gietijzer (grillpan, sauspannen)
quote:tenzij schreef op 18 november 2012 @ 16:26:

Ik zweer bij keramische pannen, ik vind het ideaal, ze worden goed heet, bakken nooit aan, zijn binnen een halve minuut schoon en je hebt geen boter of olie nodig.Welk merk dan? Ik heb er interesse in maar durf nog niet zo goed.
Ik heb ze van bergner!
Ik ben helemaal blij met m'n 3 Herman-pannen Hele fijne pannen, ze bakken niet aan en blijven erg mooi. Nu twee jaar in gebruik. Ik doe ze overigens niet in de vaatwasser, want ik denk dat ze dan minder lang mooi blijven.
quote:sweetcandy schreef op 18 november 2012 @ 16:32:

Ik heb mooie 'zware' pannen gekocht bij Action, verschillende maten en varierend van 6 tot 15 euro geloof ik. Werk met plastic spatel en zien er nog als nieuw uit. Heerlijk! Mocht ie een keer stuk gaan, dan is de prijs voor een nieuwe dan ook prima te overzien

Die heb ik ook, 2 koekepannen en een wokpan met steel

Ideaal, zijn nu een jaar of 3 oud, ik denk dat ik ze nog een half jaartje gebruik en dan de boel weer vernieuw.

Met die goedkope pannen hoef je niet zo supervoorzichtig te zijn.

Niks voor mij dure pannen, ik gebruik wel houten lepels maar net zo makkelijk ook een gewone vork.
quote:HelpBrand schreef op 18 november 2012 @ 22:21:

Ik doe ze overigens niet in de vaatwasser, want ik denk dat ze dan minder lang mooi blijven.Daar heb ik dus helemaal geen zin in, iets met de hand afwassen........
Mijn man doet t dan ook eigenlijk altijd
quote:altijdonderweg schreef op 18 november 2012 @ 16:20:

Ik zweer bij de 365+ serie pannen van Ikea. Heb ze nu drie jaar en gebruik ze bijna dagelijks, geen spoortje van te zien!Die roestvrijstalen pannen? Wordt het handvat niet heet?
quote:Maryni83 schreef op 18 november 2012 @ 15:13:

[...]

Ik snap 'm niet..

Ik zal je even bijpraten. TefalSnikkel is een bijnaam van de meest besproken en meest actief nieuwe topics openende forummers... ik dacht dat dit topic ook weer over hem ging, maar het gaat over iets zinnigs.

Ontopic maar weer...
Bij mij gaan die Tefalpannen juist wel lang mee. En dat terwijl ik ze ook nog eens gewoon in de vaatwasser gooi. Ik heb één goedkopere van Albert Heijn, maar die is nieuwer en ziet er veel slechter uit.

Ik heb nu trouwens een wok van Greenpan, zonder chemische laag (ik heb op tv wel eens gezien dat er vogeltjes doodgingen van de troep in die teflonpannen) en milieuvriendelijker geproduceerd. Ik weet nog niet hoe lang hij meegaat, maar ik ga er denk ik wel meer van kopen als ze weer eens in de aanbieding zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven