Opgejaagd gevoel

25-09-2012 17:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nog maar 21 jaar en heb (net als vorig jaar) last van een opgejaagd gevoel. Ik kan merken dat het ook door het weer komt; ik ga meer piekeren, twijfelen en voel me wat neerslachtig met vlagen. Iemand die dit herkent? Dit is toch niet gezond dat iemand van pas 21 jaar dit heeft!

Groeten
Had ik ook toen ik de pil slikte
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 25 september 2012 @ 17:35:

Had ik ook toen ik de pil slikteIk slik de pil inmiddels ook, maar nog maar vanaf afgelopen februari/maart geloof ik. Vorig jaar heb ik precies hetzelfde gehad. Ik twijfel dan over dingen waar ik het helemaal niet van verwacht dat ik daarover zou gaan twijfelen...
Heb je last van stress?
Dan denk ik dat het met het weer te maken heeft. ik hou ook niet van de herfst, maar daar moeten we gewoon even doorheen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Misschien even meer rust nemen, vroeger naar bed, boeken lezen en vit. D. slikken.
quote:nellaaa schreef op 25 september 2012 @ 17:41:

Heb je last van stress?Ook wel wat ja. Het is net alsof ik door deze periode zo weer in een 'identiteitscrisis' schiet. Dat ik niet weet wat ik wil met mijn opleiding, dat ik niet weet wat ik met mijn relatie wil, dat ik twijfel aan mijn geaardheid, dat ik niet weet wat ik allemaal wil gaan doen en dit ook niet echt voor me zie... Grrrrr!!
Herkenbaar, helaas. Maar ik ben er grotendeels vanaf.

Ga na, als je gejaagd bent, of je daartoe ook een reden hebt? Bovendien, gejaagdheid maakt niet echt iets sneller, alleen meer fouten.

Ik had heel vaak, dat ik automatisch gejaagd was, als ik naar de supermarkt ging. Dat was echt nergens voor nodig. Ik had gewoon de tijd.

Ik was gejaagd als ik in de auto zat, niet alleen naar het werk, maar ook als ik naar huis ging. Maar er was niemand thuis op me aan het wachten, dus het sloeg nergens op.

Inmiddels vind ik stoplichten ook niet meer irritant (wat een verademing )

Ik zat zo in mijn gejaagdheid, dat het mijn alledaagse ding werd. Ik was me daar bijna niet van bewust. Tot ik er bewust van werd. Ik ben gaan kijken hoe ik me voelde als ik gejaagd was, of daar een goede reden voor was, waardoor het kwam en daarna ontspannen, evt met ontspanningsoefeningen. En ook bedenken als je je niet gejaagd voelt, hoe dat voelt, hoe het komt dat je dan niet gejaagd bent.

Ik ben nu niet meer gejaagd als ik boodschappen ga doen, of ga autorijden, of mijn huis schoon maak. Ik vind het heerlijk om daar mijn tijd voor te nemen.
Heel herkenbaar! Ik (23) heb er ook last van maar beschrijf het eerder als een onrustig gevoel waarbij de twijfels met vlagen toeslaan over mezelf als persoonlijkheid, mijn relatie, opleiding enz. Dit heb ik alleen 's winters. Ook ik slik de pil (al weet ik niet of dat uitmaakt). Hou mezelf dan bezig met van alles om afleiding te vinden. Maar dat lijkt niet erg te werken...

Ben benieuwd naar wat jij en anderen hiermee doen .
.
quote:sjoelie schreef op 25 september 2012 @ 19:02:

Heel herkenbaar! Ik (23) heb er ook last van maar beschrijf het eerder als een onrustig gevoel waarbij de twijfels met vlagen toeslaan over mezelf als persoonlijkheid, mijn relatie, opleiding enz. Dit heb ik alleen 's winters. Ook ik slik de pil (al weet ik niet of dat uitmaakt). Hou mezelf dan bezig met van alles om afleiding te vinden. Maar dat lijkt niet erg te werken...

Ben benieuwd naar wat jij en anderen hiermee doen .Wat fijn om te lezen. Ik heb dit inderdaad ook bij vlagen. Het is niet zo dat het me continu bezig houdt, maar ik moet hier wel voor waken. Ik ben net lekker gaan hard lopen en it clears my mind :-) Super fijn om te doen vind ik altijd. Ach ja, zal wel een stukje onrust zijn wat in je zit en misschien omdat ik nog volop aan het ontwikkelen ben (?).
Wat een herkenbare berichten hier! Ben 23 en Voel me af en toe zo opgejaagd, zonder enige reden. Alsof mijn keel wordt dicht geknepen. Het is de eerste keer dat de hefst / winter zo'n effect op mij heeft. Die twijfel over alles. En gewoon niet weten waar dit gevoel vandaan komt, want eigenlijk gaat alles goed qua werk, huis en relatie. Nou moet ik zeggen dat ik dit gevoel niet alle dagen heb, maar als ik denk dat het over is steekt het ineens weer de kop op!

Hoor graag hoe jullie hier mee omgaan, want dit vind ik maar niks . Thanks!
Drink je veel koffie, cola of red bull? Dan zou het kunnen dat je niet goed tegen cafeïne kunt. Dat heb ik namelijk en word dan heel onrustig, opgejaagd en soms angstig....
Opgejaagd gevoel kan ook door een te snel werkende schildklier komen...
Volgens mij is dit volkomen normaal rond die leeftijd hoor. Het is een tijd waarin je behoorlijke keuzes moet maken. Ik dacht toen dat ik de enige was, maar beetje navraag leerde dat echt elk van mijn vrienden exact hetzelfde had.

Verlicht dat enigszins je stress?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven