Welke smartphone ?

18-11-2012 20:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben aan een nieuwe gsm toe. Ik heb nu een Samsung van 2j oud, ik weet niet welk type precies maar ben er wel tevreden over. Dus dacht ik: opnieuw Samsung. Maar toen begon ik rond te kijken.. En nu weet ik het niet meer... Ik keek intussen ook op Htc en Sony. Wat ik zeker wil is Android, makkelijk mijn mails kunnen checken, internet, enz. Budget: max 200 euro.

Maar ik heb dus duidelijk advies nodig, ik zie door het bos de bomen niet meer, of was het de bomen door het bos ..?

Bedankt alvast !
HTC Desire C

Samsung Galaxy Ace

Sony Xperia
Ik heb de xperia Go, kan tegen een stootje, in de regen appen geen probleem, is wel net boven je budget. Ik ben er super tevreden over.
Als je even wacht, dan kan je nieuwe Google telefoon kiezen. Nexus 4 heet die.
Ik heb de LG L5, was 150 euro en werkt perfect! Draait op Android en kan goed tegen een stootje is mijn ervaring.

Het is alleen een ander merk dan waar je naar keek.
Waarom een nieuwe als deze nog goed is? Twee jaar is niet oud. Lekker een goedkoop abonnementje nemen voor een jaar.
Bedankt voor de reacties !

Ik ga kiezen voor de Htc Desire of de Samsung Galaxy. Die passen best bij mijn behoeftes als ik de specificaties lees. Lg en Nokia had ik eerder en was er niet zo heel tevreden over.

Gravinnetje: ik woon in België, snap niet helemaal wat je bedoelt met een abonnement voor een jaar, maar is niet iets dat hier kan in ieder geval en na twee jaar is hij iets trager geworden, krassen op het scherm ook en ik kan niet meer de nieuwste apps downloaden. Vandaar.

Bammetjebam: hoe lang wachten ? Ik krijg hem cadeau van mijn zus voor kerst, dus moet daarvoor zijn. En waarin is die dan beter dan de Htc of Samsung ?
Sweet, als krassen op het scherm en gebrek aan updates een probleem zijn zou ik niet meer voor HTC gaan. Vooral dat laatste was bij mij een reden om van HTC af te stappen, heb nu een Galaxy en ben daar al een half jaar erg tevreden mee. En die hebben ook "gorilla glass" dus om dat te beschadigen moet je ook aardig je best doen.
Detenzij: maar de Htc heeft Android 4.0 terwijl de Galaxy maar 2.3 heeft als ik me goed herinner. Met nieuwe apps loop je toch het risico dat ze op een 'oude' versie niet draaien ?

Wat de krassen betreft: ik ga sowieso van die folies gebruiken deze keer

Ik loop komend weekend eens een winkel binnen. Ik heb ook lange nagels, op sommige touchscreens kan ik moeilijk tikken. De iPhone bvb gaat niet. Dus dat moet ik ook proberen
Sweet, zowel Galaxy S2 als S3 draaien op 4 (ik geloof 4.0.4 en 4.1, respectievelijk). Apps zouden ook op oudere versies moeten draaien, maar "zouden moeten" werkt niet altijd
.
.
mag ik jou topic ook even gebruiken sweet74?

want ik zoek ook een smartphone, maar heb wel minimale eisen en het liefst zo goedkoop mogelijk. Heb nl geen internetabonnement en wil 'm alleen gebruiken met gratis wifi en dan voor facebook, hotmail en het viva forum uiteraard. zie wel smartphones van rond de 80 eruo, kan ik die gewoon kopen?
Van dit soort topics zijn er al zoveel, kun je die niet teruglezen?

Er ontstaan toch alleen maar discussies over iPhone vs Samsung etc....
.
o jeetje, heb ook geen verstand van inches.... als het maar een beetje fatsoenlijk leesbaar is, zo'n blackberry is mij een te klein scherm bijvororbeeld.

en samsung galaxy S, zou dat wat zijn?
Galaxy S3 mini ? De S3 is boven budget, maar de S2 is ook prima

Mijn zoon heeft de Galaxy Young en hij kan er op WA, facebook en wat spelletjes.. Die was iets van 119 euro.

ik had de eerste S maar ben nu over gestapt op een ander merk

Check even de android versie die erop staat, want met een oude versie kan je niet alle apps gebruiken..
.
quote:Gixxer schreef op 20 november 2012 @ 20:02:

Er ontstaan toch alleen maar discussies over iPhone vs Samsung etc....welnee.. ze geeft toch duidelijk aan dat ze Android wil ? Dan kan je hier niet ver komen met iPhone.
@detenzij: die liggen boven mijn budget: ik keek net even: 299 euro of ik moet de verkeerde aan het bekijken zijn. Ik had me wel vergist bij het bekendmaken van mijn keuze: ik kies HTC Desire C of Samsung Galaxy Ace

@oddjobx: ik heb nu een Samsung GT S5560

Ace 2 waarover jij het hebt: is dat de Ace Plus ? Die ligt net over mijn budget maar heb ik ook al bekeken, als ik nog een goede prijs krijg voor mijn oude gsm komt die ook in aanmerking, ik moet gewoon nog de volgorde van begeerlijkheid van mijn lijstje bepalen

Die google phone: wanneer komt die uit dan ? Het is de bedoeling dat ik hem krijg als kerstcadeautje... maar als je het hebt over 300 euro: neen, ik vind 200 euro echt het maximum voor een telefoon. Een Lg had ik trouwens eerder: die is met moeite een halfjaar blijven leven, of ik moet echt heel veel pech gehad hebben, idem met Nokia, mijn eerste telefoons waren altijd van Nokia tot ik er twee op rij had die het geen vier maand uithielden.

Nexus, is dan die google phone ? Ik kan niet meer volgen

En dit: #Samsung brengt nu trouwens veel nieuwe sub-topmodellen uit.

Oa. een poor man´s S3.#

snap ik ook niet

En ik geef op bij je bericht erna :D maar héél erg bedankt voor je reactie !!
quote:groentje1983 schreef op 20 november 2012 @ 19:54:

mag ik jou topic ook even gebruiken sweet74?

want ik zoek ook een smartphone, maar heb wel minimale eisen en het liefst zo goedkoop mogelijk. Heb nl geen internetabonnement en wil 'm alleen gebruiken met gratis wifi en dan voor facebook, hotmail en het viva forum uiteraard. zie wel smartphones van rond de 80 eruo, kan ik die gewoon kopen?Tuurlijk !!
Mag het ook een tweedehands toestel zijn?
quote:Gixxer schreef op 20 november 2012 @ 20:02:

Er ontstaan toch alleen maar discussies over iPhone vs Samsung etc....

Inderdaad... Ik weet hoe de zoekfunctie werkt en ik heb die ook gebruikt, ik kan ook lezen, heb dus alle resultaten geopend en gelezen. Maar toch bedankt voor de tip.

De meeste discussies gaan zoals je zelf aangeeft inderdaad over iPhone, ik geef in mijn OP echter duidelijk aan dat ik dit niet wil. Misschien heb je daarover gekeken. Dus met dergelijke topics kwam ik niet ver. Topics van twee jaar geleden doen het ook niet: ik ben op zoek naar een niéuwe telefoon.

Mag ik op het forum een topic openen als ik nergens een antwoord vind ? Of gaat dat te ver voor je ?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven