Mallorca

07-05-2012 20:32 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september willen we een dag of 10 naar Mallorca... We hebben een zoontje van dan 2,5 jaar oud en we willen het liefst iets kleinschaligs. Niet te druk maar wel wat te doen in de omgeving, strand en dorpje graag op loopafstand. Ik ben zelf al een paar dagen aan het spitten en neig naar Alcudia, maar de meeste appartementen zijn all in. En daar ben ik allergisch voor. Iemand mss nog een tip in die regio? Of iets anders leuks in een andere regio?
Paguera?
Cala d'or is wel leuk.. wat kleinere baaitjes..

Appartementen Club Martha s is leuk..
Cala d'Or! Alles te lopen, overzichtelijke baaitjes. Hotel Alba ligt zeer gunstig!
quote:lautjevrouwtje schreef op 07 mei 2012 @ 20:42:

Cala d'or is wel leuk.. wat kleinere baaitjes..

Appartementen Club Martha s is leuk..In club Martha's heb ik ook een heerlijke vakantie gehad, maar is alles behalve kleinschalig. Ik heb nog nooit zoiets commercieels meegemaakt. Maar ach, de kinderen vonden het heerlijk,wij hoefden ze niet te entertainen en het was schoon en mooi weer. :-)
Ben zelf een paar keer op Mallorca geweest en vond de plaats Cala Millor leuk.We hadden daar een appartement op basis van

Logies en onbijt maar alleen logies was ook mogelijk dacht ik.

Bushalte was vlakbij,winkels en restaurants en strand.

Magaluf en El arenal zijn geen aanraders qua plaatsen. Paguera werd hier ook genoemd en is ook leuk.
Menorca is leuker als je een klein kindje hebt. Wij gingen daar vroeger ook vaak heen. Halve vliegtuig zat vol kindjes.

Op Menorca zijn veel kleinschalige bungalowparkjes met een zwembad in het midden.
Deze september was het Toscane geworden maar ik heb nog steeds het plan om naar Mallorca te gaan... nu in 2013. Dus als iemand nog tips heeft? Ik zit zelf al te kijken om iets particuliers te boeken bij holidaylettings maar ik kom er niet zo goed uit welke plaats nou het beste is... Paguera ziet er leuk uit en Cala d'Or ook.
Ik vind Palma ook heel leuk! Daar zitten wij altijd.
Ik zag de topictitel en wilde meteen Alcudia gaan zeggen als ik iets over kinderen zou lezen. Genoeg dat niet all-in is! Ik ben meerdere malen naar Mallorca geweest, 1x Alcudia, en wil graag nog eens gaan naar Alcudia als dochter 4 jaar is.

Erg kindvriendelijk, mooi groot strand, gezellig. Het is wel erg ingesteld op toerisme, maar waar is dat tegenwoordig niet meer zo?
Ik ben recent twee keer op Mallorca geweest. Ik weet dat jij gek bent van Ibiza (ik ook). In vergelijking met Ibiza, zijn de afstanden op Mallorca behoorlijk groot. Omdat alle hoofdwegen via Palma lopen, zou ik in de buurt daarvan iets zoeken.

De eerste vakantie (begin oktober, nog erg zomers) was ik alleen en zat ik in een buitenwijk van Palma in een hotel met zwembad en met bus 3 voor de deur, die binnen ca. 20 minuten naar het stadje Illetas rijdt waar een mooi strand is. Illetas op zich in niet bijzonder, maar het strand is daar wel fijn en je zit dus snel in Palma. Daar zou je dus ook kunnen kijken. Palma is te gek namelijk! Veel gaver, groter en wereldser dan Ibiza-stad.

De tweede vakantie was ik samen met mijn gezin. Dat was half oktober dit jaar. Nog steeds lekker weer, maar soms ook een buitje. September is denk ik perfect (maar onze kids zijn al leerplichtig)... Wij verbleven in Cala d'Or. Een mooi 4-sterrenhotel, geboekt via booking.com, waar wij een luxe appartement hadden. De meeste gasten kozen voor all-in, maar wij vinden het fijner om iedere dag rond te toeren en ter plekke te kijken wat we doen met eten. We kozen voor dit hotel vanwege de lovende recensies, in combinatie met de lage prijs (350 per week voor ons vieren). Sowieso vind ik dat in het laagseizoen de accommodatie op Mallorca erg betaalbaar is, waarschijnlijk omdat het een behoorlijk toeristisch eiland is en er in de rustige maanden gewoon veel leeg staat...

Het hotel is ons uitstekend bevallen, maar ik vond Cala d'Or niet zo bijzonder. Het fijne is dat er geen hoogbouw is, maar het is wel een dorpje vooral voor toeristen. Geen oud centrum ofzo. En toch wel afgelegen...

Polenca en het naburige Port Polenca in het noorden lijkt op de kaart misschien nog verder van Palma, maar daar gaat een snelweg rechtstreeks heen, dus is ook een goede optie! Polenca vonden wij wel een erg leuk stadje en je zit dan vlakbij de Cap Formentor, waar behalve die prachtige kaap ook mooie kleine strandjes zijn.

Alcudia ben ik nog niet geweest...
Bedankt voor jullie reacties!

Ok, Palma is leuk dus! Maar ook met een kleine van 3? Of bedoelen jullie meer om 's avonds een hapje te gaan eten? Ik zoek een lekker strand (het liefst meerdere baaien op rij afstand) en een lekker appartement met een leuk dorp in de buurt waar we heen kunnen lopen... Mij lijkt Alcudia daar wel op neer te komen. Waar zat jij Miss1234?

(en Namibenzo; Ibiza in juni, yihaaaa, zonder man en kind )
Polenca ga ik ook nog even checken!
Oeps, ik spelde het verkeerd, Pollensa wordt het meestal in NL genoemd.

Palma is ook leuk voor een kind. In het weekend zijn er rond de Plaza Mayor veel straatartiesten. Gewoon veel te zien en beleven.
Ok, thanks, ik ga weer verder zoeken!
Als je gek bent van Ibiza waarom ga je dan in vredesnaam naar Mallorca?

WIj zijn met kinderen een keer naar Mallorca geweest en meerdere keren naar Ibiza (in juni weer!) en Ibiza is gewoon véél leuker, ook met kids! Santa Eulalia bijvoorbeeld.

Palma is zeker een leuke stad, er is een prachtige kathedraal en je kunt er leuk winkelen. Het is zeker niet kleinschalig en als je ergens heen wil, moet je een eind rijden.

WIj zijn ook in Cala d'Or geweest, leuk maar weinig authentiek. Veel van die speelhallen.

Alcudia zijn we niet geweest omdat het ca 2 uur rijden van het vliegveld ligt.

Ik zou absoluut voor Ibiza gaan... overigens heeft All In ook heus zijn voordelen hoor, hoe anti ik vroeger was, met kleine kinderen is het best makkelijk dat je kunt aanschuiven en ze zijn zo blij dat ze hun eigen ijsjes en drinken mogen halen.

Wij hebben twee keer All In gedaan en daarna niet meer.
Afstand airport Palma naar Alcudia is drie kwartier en niet twee uur... Cala d'Or is langer rijden (geen snelweg).

Ik vind Ibiza ook sfeervoller. Maar ik vind Mallorca ook leuk. En de eilanden van Kroatië ook. En Sardinië ook. En de Costa de la Luz ook een aanrader, enz, enz. Ik vind het gewoon leuk om af te wisselen. TO gaat in het voorjaar al naar Ibiza. Wil niet zeggen dat ze dan in september niet weer moet gaan, maar ik kan me voorstellen dat ze ook weleens naar een ander eiland wil.
Ik zat all-in in Alcudia, als enige Nederlandse, tussen 5000 Britten.

Het hotel en de restaurants waren prima, maar het publiek....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind het publiek op Ibiza ook leuker.
Dat zal het zijn namibenzo, ik vind Mallorca gewoon niet leuk. Dan ga ik nog liever naar de Griekse eilanden of Sardinië inderdaad.

Overigens die bus ging destijds via Cala dor naar Alcudia, die mensen zaten vreselijk lang in de bus.
Je kunt ook nog naar Formentera gaan
Huurauto is wel een must inderdaad om aan de toeristenplaatsen te ontsnappen En om de natuur in het noorden en binnenland te ontdekken. Van reizen met de bus zal je niet blij worden.
Of Menorca ;)

Maar ik ga zeker nog eens terug naar Mallorca. Een dag of 4/5 genieten van Palma en de strandjes in de omgeving. Goedkoop vliegen met Ryanair. Leuke citytrip ook met vriendinnen
Ja dat is ook wel zo, al vind ik Barcelona leuker.

Ben je in Menorca geweest? Ik niet omdat er weinig appartementen aan het strand liggen, of ze liggen aan het strand maar niet op loopafstand van een dorpje/stadje.

En je schijnt er te struikelen over de buggy's.

Zou het wel graag een keer willen zien.
Ja, op Menorca geweest, maar toen waren de kinderen nog niet geboren! Vliegtuig barstte van het jonge grut; wij vielen een beetje uit de toon ;). Had erg mooie baaien en twee leuke stadjes (weet namen ff niet meer). Ons appartementencomplex(je) lag inderdaad niet direct aan zee. Moesten we wel even voor lopen. Was toen een hele goedkope last minute, dus we waren niet al te kritisch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven