Kat heeft teek

21-11-2012 22:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
-Gesloten-
Morgen even een tekentang halen. Daarmee teek vastpakken, eruittrekken, wegsodemieteren.

Edit: dat wordt inderdaad lastig als de kat zo lastig vast te pakken is. Maar 't is de enige manier...
Met stukje keukenrol op de loer gaan liggen, goed plek detecteren, kat aan de goede kant aanhalen en dan heel snel toeslaan.

Kopje naar beneden duwen en ver naar onderen bij de teek komen en dan draaien, hard en snel.
Kat inwikkelen en de teek eruit halen met een tekentang
Echt niet zonder tekentang gaan zitten rotzooien, 10 tegen 1 dat je de kop van de teek er niet uit krijgt. Als geen tekentng, dan morgen 1 kopen.

Maar weet je zeker dat het een teek is? Het is helemaal het seizoen niet ervoor, veel te koud. Komt poes wel buiten? t Lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat je er (blijkbaar) nooit 1 op poes hebt gezien en dat-ie er dan in november ineens een heeft. Daarbij is bij het bekje ook een rare plek voor een teek, ze zitten bijna altijd ergens in de hals of op de flanken.
quote:Whympysinger schreef op 21 november 2012 @ 22:21:

Edit: dat wordt inderdaad lastig als de kat zo lastig vast te pakken is. Maar 't is de enige manier...Haha uh ja, en daar komt nog bij dat het echt een dik mormel is, dus ze is nog vrij sterk ook. :P
Ben het wel met Moosy eens. Het is november, het is geen tekenseizoen (dat is allang afgelopen) De plek is ook raar. Nek, borst en flanken zijn betere plekken voor een teek.

Wat ik ook raar vind is dat poes zo hysterisch doet. Dat lijkt me nou niet echt de normale reactie als je de kop vastpakt. Doet ze dat vaker?
Nog nooit een tang gebruikt en echt heel veel teken succesvol verwijderd
quote:Moosey schreef op 21 november 2012 @ 22:27:

Echt niet zonder tekentang gaan zitten rotzooien, 10 tegen 1 dat je de kop van de teek er niet uit krijgt. Als geen tekentng, dan morgen 1 kopen.

Maar weet je zeker dat het een teek is? Het is helemaal het seizoen niet ervoor, veel te koud. Komt poes wel buiten? t Lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat je er (blijkbaar) nooit 1 op poes hebt gezien en dat-ie er dan in november ineens een heeft. Daarbij is bij het bekje ook een rare plek voor een teek, ze zitten bijna altijd ergens in de hals of op de flanken.

Ik vond het dus ook al vreemd, een teek rond deze tijd van het jaar.

Ze heeft ze wel vaker gehad, maar dan op de wang of bij de nek. En ze komt niet vaak buiten maar als ze buiten komt is ze altijd achter het huis tussen de bosjes. Ik laat het vandaag wel gewoon voor wat het is. Ik kijk morgen wel weer bij daglicht.
Ik vind teken ook echt heeul smerig. Als mijn kat er 1 heeft, ga ik met kat even naar de dierenwinkel. Die jast m er zo voor me uit. Kat blij en ik blij
Luister naar je hart, want dat klopt
Een teek is toch ook een spin? Yuk!:-)
Is het geen dikke vlo?

Om een of andere rare reden zitten die bij mijn rooie wel eens bij zijn bek.

En ja, die kunnen zo groot zijn als een kleine teek!
Is het niet gewoon een wratje, gezien de tijd van het jaar? En een tekenpen schijnt acheterhaalt te zijn. Tenminste dat is mij verteld. Tegenwoordig gebruikt men veel een tekenlepeltje.
quote:Ratteke schreef op 21 november 2012 @ 22:31:

Wat ik ook raar vind is dat poes zo hysterisch doet. Dat lijkt me nou niet echt de normale reactie als je de kop vastpakt. Doet ze dat vaker?

We mishandelen haar niet hoor, don't worry. :p

Maar ja, ze heeft er nooit van gehouden dat je haar optilt of vasthoudt. Optillen misschien voor een paar seconden en dan heeft ze er genoeg van. Het is een kat die vanzelf bij je komt liggen of zitten wanneer ze dat wil. Maar als je een teek moet verwijderen of haar vlooiendruppels moet geven dan moet ze echt goed vastgehouden worden omdat het anders gewoon niet te doen is. En als je haar daarbij te lang vasthoudt wordt ze kwaad en dan gaat ze dus miauwen en krijsen en alles proberen om los te komen.
quote:bammetjebamie schreef op 21 november 2012 @ 22:39:

Is het geen dikke vlo?

Om een of andere rare reden zitten die bij mijn rooie wel eens bij zijn bek.

En ja, die kunnen zo groot zijn als een kleine teek!Ieww ik mag hopen van niet! Springt zo'n kreng straks op je.
quote:maZZelen schreef op 21 november 2012 @ 22:40:

Is het niet gewoon een wratje, gezien de tijd van het jaar? En een tekenpen schijnt acheterhaalt te zijn. Tenminste dat is mij verteld. Tegenwoordig gebruikt men veel een tekenlepeltje.Wat doe jij nou op een kattentopic?
Teek kan nog best. Had er begin deze maand zelf nog één in mijn knieholte. Dus bij katten kan echt wel.

Ik laat ze bij de katten meestal zitten. Zijn de dik dan kun je ze wel met een stukje keukenpapier in je hand verwijderen. Vastpakken, omdraaien en er uit trekken. En anders met een tekenpincet. Die heb ik laatst bij mijzelf ook gebruikt.
quote:bammetjebamie schreef op 21 november 2012 @ 22:46:

[...]

Wat doe jij nou op een kattentopic? Weet ik veel. Ik moet toch wat op woensdagavond?
quote:bammetjebamie schreef op 21 november 2012 @ 22:46:

[...]

Wat doe jij nou op een kattentopic? Op donderdag zit ik trouwens meestal op entertainment en op zondag op psyche. Dus als je me zoekt weet je me te vinden.
Voor mijn hond heb ik een klein 'bokkenpootje' om teken te verwijderen. Gekocht bij de dierenarts, maar de dierenwinkel zal het ook wel hebben. Ik kan daar teken makkelijker en sneller mee verwijderen dan vroeger met een tekentang (toen ik nog katten had).
quote:kleinezeemeermin schreef op 21 november 2012 @ 22:48:

Teek kan nog best. Had er begin deze maand zelf nog één in mijn knieholte. Dus bij katten kan echt wel.

Mijn 2-jarige en ikzelf hadden er 2 weken geleden beiden ook eentje te pakken, na een boswandeling. Beiden waren het mini-teekjes, ik dacht eerst dat ik een mini-bloedkorstje op m'n been had, maar het liet zich niet wegpulken. Toen pas gezien dat het een teekje was, dus verwijderd. Daarna bedacht dat ik bij kind ook een dergelijk korstje had gezien, zonder dat ik daar eerder een wondje had gezien, dat bleek dus ook een teekje te zijn.

Laat in het jaar, ja, maar kan dus ook nog gebeuren!
Niet draaien dus, dat is echt achterhaald.
Pincet.
Er zijn ook middeltjes die tegen vlooien maar ook teken werken, zoals van frontline.

Bij een van mijn vorige katten eens gebruikt, was een kitten van een boerderij en zat toen onder de vlooien en had een teek tussen z'n teentjes. De teek viel er de volgende dag dood uit.
Pincet,en trekken!

Draaien is achterhaald.

En teken en vlooien zijn er het hele jaar hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven