Mallorca

07-05-2012 20:32 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september willen we een dag of 10 naar Mallorca... We hebben een zoontje van dan 2,5 jaar oud en we willen het liefst iets kleinschaligs. Niet te druk maar wel wat te doen in de omgeving, strand en dorpje graag op loopafstand. Ik ben zelf al een paar dagen aan het spitten en neig naar Alcudia, maar de meeste appartementen zijn all in. En daar ben ik allergisch voor. Iemand mss nog een tip in die regio? Of iets anders leuks in een andere regio?
Ja, wat dat betreft voldoet Ibiza echt wel aan alles en je vliegt er tegenwoordig ook nog voor een appel en een ei heen. Maar goed, zal erover ophouden

De Griekse eilanden zijn óók leuk.
De reden is idd dat ik wat anders wil in sept! Er zal weinig

Ibiza kunnen overtreffen maar wil ook andere plekken zien en Mallorca leek me wel leuk! Alhoewel zit Herman te kijken op Ibiza... Auto huren vd hele periode doen we altijd, we zijn vaak de ochtend onderweg en liggen 's middags ah strand of zwembad. Formentera ook leuk maar niet voor 2 weken! Griekse eilanden (Zakynthos en Rhodos) zijn leuk maar ik was er niet weg van en Sardinie vind ik ook top maar ook al geweest. Ik wil iets nieuws!

Oei Snoesje, dat klinkt niet best!! Hoogseizoen?
God, ik ga bijna twijfelen, mss toch maar in sept 2 weken naar Ibiza en in juni een stdentripje Marrakech ofzo...
Da's ook een idee Lastig he, haha.
Misschien trekt Kroatië je niet, maar dat is in september ook een hele goede optie. Onbekend maakt onbemind? Vliegen op Split met Easyjet of op Zadar met Ryanair. Of vliegen op Dubrovnik (prachtige stad) met bv. Austrian Airlines en daar een eilandje opzoeken. 1001 (bewoonde en onbewoonde) eilandjes voor de kust. Goed betaalbaar. Heerlijk eten aan de kust, beetje als Italië. Alleen weinig zandstranden. Wel kristalhelder water, zo mooi!

Ik houd erover op. Ik breng je alleen maar in verwarring. Maar helemaal eensch dat Ibiza een hele fijne plek is.
Hahaha, thanks Namib, ik had idd daar ook over nagedacht, zelfs boekjes gehaald bij de bieb! Maar ik kwam er niet helemaal uit. Heb je leuke tips qua accommodatie?
Accommodatie zat, maar het is inderdaad lastig om daar iets tussen te vinden. Er zijn daar veel appartementjes in de verhuur van particulieren en die hebben lang niet allemaal een website. Op Wimdu.nl kun je wel aardig wat vinden. Op booking.com ook, net als casamundo.nl. Je kunt ook googelen op 'apartmani' + stad. Veel Duitse sites bieden ook appartementen aan daar.

Wij hebben rondgereisd, waren er drie weken en verbleven in totaal op 5 plekken. Meest noordelijke bestemming was Sibenik (1 week luxe stacaravan via Happyhome.nl op vakantieresort Solaris; niet goedkoop; wel heerlijk strand en veel kindervoorzieningen), het meest zuidelijke was Dubrovnik (2 nachten appartement via booking.com in de buitenwijk Lapad, bij strandje, met rechtstreekse bus naar oude centrum). Vanuit Sibenik bezochten we o.a. de Krka-watervallen (mooi!) en de Unesco-stadjes Trogir en Primosten.

Daarnaast 5 dagen in het supermooie vissersdorp (met inmiddels luxe jachthaven) Milna op het grote eiland Brac (veel ferry's vanaf Split), waar we sliepen in een appartement van de Kroatische vader van buren. Er is in dat dorp ook een kleinschalig resort, meen ik, met een goed restaurant.

Ook 3 nachten verbleven op het wonderschone eilandje Mljet, met een prachtig NP (in Stermasi apartments; ik vond dat hotelletje voor kleine kids niet echt een aanrader, zou dan eerder een appartementje nemen dichtbij het NP of elders in het dorpje Suplanara. Mljet is wel klein, dus ik vond 3 dagen genoeg. Daar overigens wel een zandstrand).

En 5 nachten in een stacaravan op camping Nevio op schiereiland Orebic. Mooie camping, mooi strand bij de camping en vanuit Orebic vaar je in ca. 10 minuten naar de stad Korcula op het gelijknamige eiland. Verder vond ik het schiereiland niet heel bijzonder, dus zou er geen 2 weken blijven.

Tja, het ligt er helemaal aan wat je wilt en op welke luchthaven je vliegt...

Vanaf Split gaat ook een ferry naar het eiland Hvar. Schijnt ook mooi te zijn en een van de hipste plekken van Kroatië (moet jij als Ibiza-liefhebber vast wel leuk vinden )

Split zelf is trouwens ook leuk om te bezoeken.

Als je twee weken hebt en je wilt niet zoveel reizen met je 3-jarige, is misschien 2 verblijfplaatsen voldoende? Wij vlogen op Split, maar Zadar schijnt ook erg leuk te zijn en daar liggen ook veel (schier)eilanden.
Dat klinkt ook bijzonder goed, ik heb vanavond weer wat uit te zoeken!! Thanks!
Cala d'or "Parque mar" is top! Ideaal met kids, rustig en niet zo commercieel als club Martha's wat er naast ligt. Nadeel: duur! Maar check de site is....
Ik zat er volgens mij in juni, geen idee wat voor vakantie die Britten hadden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dit hotel zag er in Milna wel goed uit: http://www.illyrian-resort.hr/index.htm Wij hebben daar twee keer pizza gegeten met uitzicht op zee
quote:Ugglover schreef op 20 november 2012 @ 13:10:

Bedankt voor jullie reacties!

Ok, Palma is leuk dus! Maar ook met een kleine van 3? Of bedoelen jullie meer om 's avonds een hapje te gaan eten? Ik zoek een lekker strand (het liefst meerdere baaien op rij afstand) en een lekker appartement met een leuk dorp in de buurt waar we heen kunnen lopen... Mij lijkt Alcudia daar wel op neer te komen. Waar zat jij Miss1234?

(en Namibenzo; Ibiza in juni, yihaaaa, zonder man en kind )

Wij zaten wel in een allin hotel (Iberostar), vonden wij makkelijk met een baby van een half jaar. Dit lag enkele kilometers buiten Port d'Alcudia, aan een drukke straat die helemaal tot aan dit badplaatsje loopt. Ook is dit plaatsje helemaal te bereiken via het strand. Wij vonden het ideaal: pakten soms een taxi of bus, en een paar keer hebben we kilometers langs het strand gelopen of via de drukke weg met winkeltjes enzo.

Deze route hebben wij veel hotels en appartementen gezien. Ook zijn we met de bus langs veel accomodaties gekomen. Het leuke van Port d'Alcudia vond ik dus vooral het kilometers lange strand, heerlijk wandelen. Kindvriendelijk en gezellig. Het plaatsje zelf is niet zo heel groot, dus je hebt het wel snel gezien. Ook kan je eens een kijkje nemen in Alcudia.

In de avond waren er wat kermisachtige attracties voor de kinderen, en zijn er veel speelaccomodaties. Kreeg dan ook het idee dat deze plaats voornamelijk gericht is op gezinnen met jonge kinderen.

Wij hebben verder een auto gehuurd en zijn in dorpjes geweest die als tip genoemd worden in reisgidsen. Ook zijn we uiteraard in Palma geweest, ook heel leuk!
Ow, als je op zoek bent naar meerdere baaien zit je in Alcudia niet goed denk ik zo. De eerste keer dat ik op Mallorca was, was ik in het Zuid-Westen van het eiland. Hier had je wel meerdere mooie stranden en baaien. Ook in het Oosten van mallorca is dit meer het geval.
Hmmmmm lastig! We hebben wel een auto, zijn die baaien dan ook niet aan te rijden vanaf Alcudia? Op Ibiza rij je vrij makkelijk het hele eiland rond, dat is op Mallorca dus niet hè?

Dat Parque Mar ziet er goed uit! Zoiets zoek ik! Thanks!

Namibenzo, gisteravond zitten kijken naar Hvar, ziet er goed uit ook!
http://www.cala-dor.nl/index.html

Dit ziet er allemaal goed uit maar is in Cala dOr. Dat was nou juist niet zo leuk toch?
http://www.clubdelsol.nl/index.php?pageId=2

Dit dan? Ook leuk!
quote:Ugglover schreef op 22 november 2012 @ 08:54:

http://www.clubdelsol.nl/index.php?pageId=2

Dit dan? Ook leuk!Ziet er zeker leuk uit! Wel behoorlijk prijzig nog in september, maar het is dan ook behoorlijk groot.
Ik vond Cala d'Or gewoon een beetje tegenvallen. Mooie witte laagbouw en best leuke baaien, maar het was niet wat ik ervan verwacht had. Ze noemen Cala d'Or ook wel Little Ibiza, tja, dan ga je er met hoge verwachtingen naartoe ;) Ik vond Pollensa dus leuker; echter, Spaanser... Alcudia misschien ook wel, maar daar ben ik dus niet geweest. En Palma helemaal, dat is gewoon een Spaanse stad
Die laatste vind ik idd ook super, maar veel te duur, dus daar ga ik nog wat proberen af te kletsen, ik wil juist graag die eerste 2 weken van september... Maar de locatie en app en complexje zien er top uit!
Sommige ritjes duren nog best lang ja.

Het eiland lijkt op een kaart niet zo heel groot, maar sommige wegen lopen helemaal door de bergen. Heel steil een berg op en weer af, en ga zo maar door. Dus dan kan een ritje van 30 km wel een uur duren. Wel super gaaf uiteraard!

Cala d'Or lijkt me wel mooi. Het hangt er ook van af met welke je verwachtingen je hier naartoe gaat. Hier heb je wel mooie baaien zie ik. En als je een auto hebt, kan je nog naar andere plaatsen toe.

Heb je toevallig al op zoover gekeken?

http://www.zoover.nl/span ... -de-alcudia/beoordelingen

http://www.zoover.nl/spanje/mallorca/cala-dor

Hier kan je vele verschillende beoordelingen lezen en kijken wat jou het meest aanspreekt. Ik vond Alcudia leuk, maar ben niet in Cala d'Or geweest. En misschien vind jij Alcudia juist niets en iets anders wel.

Ik was op zoek naar een luxe allin hotel (best lastig in Spanje), houd van een levendige omgeving en wilde juist eens een 'oneindig' strand. Zodoende dus in Alcudia terecht gekomen.
Dat heb ik nog niet gedaan en dat ga ik nu doen!
Ik neig meer naar Alcudia, lekker een groot strand voor de deur en een uurtje rijden met de auto vinden wij ook geen probleem dus dan kunnen we ook af en toe naar een baai rijden.
Ik ben in cala ratjada geweest begin oktober. Was ontzettend mooi en gezellig. Het is wel erg op Duitsers gericht maar daar hadden wij geen last van.
Duitsers ja, waren er ook ongelooflijk veel in omgeving van Cala d'Or. Ik begreep dat veel Duitsers uit omgeving van Hamburg een tweede huis op Mallorca hebben.

Ugglover, mocht je kiezen voor Alcudia, dan zit je een half uurtje verwijderd van de Cap Formentor (indrukwekkend 'fjord'). Daar zitten ook mooie kleine strandjes: Cala Figueara en Cala Murta. Mijn zoontje heeft daar in de buurt van het Barcelo hotel heerlijk gesnorkeld afgelopen herfstvakantie, nadat we Pollenca en de het uitzichtpunt vanaf de Cap Formentor bezochten.
Ja, ik ben om hoor, ik ga voor Alcudia! Ben hard aan het zoeken naar een goed appartement!!

Bedankt voor jullie meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven