Sinterklaas/Suprise spel
donderdag 22 november 2012 om 16:43
donderdag 22 november 2012 om 16:55
Als ik het goed begrijp bedoel je dat er kadootjes zijn gekocht, waar geen naam op staat en dat die kadootjes 'verdeeld' moeten worden onder de mensen?
Een dobbelspel
Bij elk getal iets anders afspreken "Bij 1: geef een kadootje aan diegene die tegenover je zit, bij 2: kies een cadeautje en houdt het zelf, 3 nog een keer gooien. Etc. (Je kan bij elk getal iets anders verzinnen) 4: geef een cadeautje wat je al bemachtigd hebt aan je buurman
En dan natuurlijk uiteindelijk wel zorgen dat iedereen ongeveer zelfde aantal kadootjes heeft anders is t niet eerlijk
Een dobbelspel
Bij elk getal iets anders afspreken "Bij 1: geef een kadootje aan diegene die tegenover je zit, bij 2: kies een cadeautje en houdt het zelf, 3 nog een keer gooien. Etc. (Je kan bij elk getal iets anders verzinnen) 4: geef een cadeautje wat je al bemachtigd hebt aan je buurman
En dan natuurlijk uiteindelijk wel zorgen dat iedereen ongeveer zelfde aantal kadootjes heeft anders is t niet eerlijk
donderdag 22 november 2012 om 18:21
Ik heb zelf een dobbelspel gemaakt dat ik erg leuk vind. Met 2 dobbelstenen en 3 (grote groep) tot 5 (kleine groep) kleine cadeautjes per persoon. Het spel begint ermee dat iedereen een ingepakt cadeau van de stapel pakt en ingepakt laat. Gaandeweg worden de cadeautjes uitgepakt en tussentijds wordt er veel gestolen en weggegeven. Het spel eindigt als het laatste cadeau is uitgepakt, maar je kunt ook een vaste tijd afspreken.
Het is met 2 dobbelstenen, dus 11 verschillende opdrachten. En 1 van de opdrachten is 'pak een opdrachtenkaartje'. Dat houdt het afwisselend. Opdrachten zijn dingen als 'wissel 2 cadeaus om' of 'steel het cadeau dat het meest op Sinterklaas lijkt' of 'steel 3 cadeaus maar geef ze ook weer weg' of 'pak een cadeautje van de stapel'.
Voor echt grote groepen (minstens 20 mensen) heb ik een uitbreiding gemaakt waarbij je in 2 groepen tegelijk speelt, maar af en toe moet je dan iets stelen van de andere tafel of wisselen er mensen van tafel.
Laat maar weten of iemand interesse heeft, dan kan ik het spel wel mailen!
Het is met 2 dobbelstenen, dus 11 verschillende opdrachten. En 1 van de opdrachten is 'pak een opdrachtenkaartje'. Dat houdt het afwisselend. Opdrachten zijn dingen als 'wissel 2 cadeaus om' of 'steel het cadeau dat het meest op Sinterklaas lijkt' of 'steel 3 cadeaus maar geef ze ook weer weg' of 'pak een cadeautje van de stapel'.
Voor echt grote groepen (minstens 20 mensen) heb ik een uitbreiding gemaakt waarbij je in 2 groepen tegelijk speelt, maar af en toe moet je dan iets stelen van de andere tafel of wisselen er mensen van tafel.
Laat maar weten of iemand interesse heeft, dan kan ik het spel wel mailen!
donderdag 22 november 2012 om 20:25