boos op mij
zondag 25 november 2012 om 09:11
geen drama, ik wil gewoon even iets kwijt...
nou ja kort gezegd komt het er op neer dat mijn leven niet altijd makkelijk is. ik ben hier inmiddels wel aan gewend en accepteer het meestal ook wel en ik vind mezelf ook echt niet zielig,
maar af en toe baal ik even een beetje.
op dit moment heb ik de neiging om een beetje negatief te denken over mezelf en ik heb dus even een beetje een rotgevoel.
geen drama maar ik wil het gewoon even kwijt.
weet ook precies waar het door komt, ik had gister een feestje, daar zitten dan mensen die het qua status zeg maar (werk, opleiding enz) iets beter voor mekaar hebben dan ik. ik heb een zogeheten arbeidsbeperking en kan dus niet wat ik zou willen. ik ga me dan toch vergelijken met anderen en word daar vervolgens lichtelijk deprie van. ik weet dit van mezelf, en zou zo graag willen dat ik mijn hoofd' tegen kan houden. ben dus even kwaad dat dit niet lukt...
grrrrrr!
nou ja kort gezegd komt het er op neer dat mijn leven niet altijd makkelijk is. ik ben hier inmiddels wel aan gewend en accepteer het meestal ook wel en ik vind mezelf ook echt niet zielig,
maar af en toe baal ik even een beetje.
op dit moment heb ik de neiging om een beetje negatief te denken over mezelf en ik heb dus even een beetje een rotgevoel.
geen drama maar ik wil het gewoon even kwijt.
weet ook precies waar het door komt, ik had gister een feestje, daar zitten dan mensen die het qua status zeg maar (werk, opleiding enz) iets beter voor mekaar hebben dan ik. ik heb een zogeheten arbeidsbeperking en kan dus niet wat ik zou willen. ik ga me dan toch vergelijken met anderen en word daar vervolgens lichtelijk deprie van. ik weet dit van mezelf, en zou zo graag willen dat ik mijn hoofd' tegen kan houden. ben dus even kwaad dat dit niet lukt...
grrrrrr!
zondag 25 november 2012 om 09:26
zondag 25 november 2012 om 09:30
Je moet een beetje relativeren. Bedenken wat echt belangrijk is. En dat is niet wat anderen van je denken, maar of je zélf gelukkig bent.
En het gezegde ieder huisje heeft zijn kruisje bestaat ook niet voor niets, het kan van buiten heel mooi lijken, maar weet jij waarmee die mensen vanbinnen zitten?
Niet iedereen kan (of wil) bankdirecteur zijn, andere beroepen zijn net zo belangrijk, alleen verdienen die vaak wat minder.
En het gezegde ieder huisje heeft zijn kruisje bestaat ook niet voor niets, het kan van buiten heel mooi lijken, maar weet jij waarmee die mensen vanbinnen zitten?
Niet iedereen kan (of wil) bankdirecteur zijn, andere beroepen zijn net zo belangrijk, alleen verdienen die vaak wat minder.
zondag 25 november 2012 om 09:40
Je moet een beetje relativeren. Bedenken wat echt belangrijk is. En dat is niet wat anderen van je denken, maar of je zélf gelukkig bent.
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf ook een beperking en herken wat je vertelt. Ik bedenk maar zo, iedereen heeft wel wat. Vroeger vergeleek ik ook heel erg maar ik ben er mee gestopt omdat ik er doodongelukkig van werd. Bij mij gaat alles iets 'langzamer' dan leeftijdgenoten. Ook niet leuk. Maar ik doe het in mijn eigen tempo en het bevalt me prima
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf ook een beperking en herken wat je vertelt. Ik bedenk maar zo, iedereen heeft wel wat. Vroeger vergeleek ik ook heel erg maar ik ben er mee gestopt omdat ik er doodongelukkig van werd. Bij mij gaat alles iets 'langzamer' dan leeftijdgenoten. Ook niet leuk. Maar ik doe het in mijn eigen tempo en het bevalt me prima
zondag 25 november 2012 om 09:46
he dit had ik even nodig.
wat jullie zeggen weet ik eigenlijk ook wel, echter het toepassen
gaat af en toe niet...daar word ik dan weer kwaad om en dan is het hek helemaal van de dam. (vechten tegen vervelende gedachten en er heel hard tegenschoppen maakt dat ze alleen maar erger worden...)
vandaag poging twee want heb weer een feestje.
heb net even lekker hard gebruld, ben gek genoeg ook wel blij dat ik dat kan, want het lucht zo heerlijk op...
bedankt voor jullie reacties! nogmaals dit had ik even nodig!
wat jullie zeggen weet ik eigenlijk ook wel, echter het toepassen
gaat af en toe niet...daar word ik dan weer kwaad om en dan is het hek helemaal van de dam. (vechten tegen vervelende gedachten en er heel hard tegenschoppen maakt dat ze alleen maar erger worden...)
vandaag poging twee want heb weer een feestje.
heb net even lekker hard gebruld, ben gek genoeg ook wel blij dat ik dat kan, want het lucht zo heerlijk op...
bedankt voor jullie reacties! nogmaals dit had ik even nodig!
zondag 25 november 2012 om 10:43
zondag 25 november 2012 om 10:52
Ik krijg WGA en das niet veel. Mijn vriendin heeft heel erg doorgeleerd en krijgt nu 1900 netto per maand (zegt ze tenminste, ze heeft soms de neiging om iets wat aan te dikken), maar ik zit daar niet mee hoor. Ook niet dat ze zo gierig is als wat, want ze moet echt sparen hoor, en dan kan ze echt niet de toegang voor Elysium betalen voor mij (voor mijn verjaardag). Tsja, dan niet...
Zij heeft juist weer pech met relaties en ik niet. Ik heb een hele lieve vriend en samen redden we het prima. En ik heb liever een leuke relatie dan heel veel geld.
Count your blessings!
Zij heeft juist weer pech met relaties en ik niet. Ik heb een hele lieve vriend en samen redden we het prima. En ik heb liever een leuke relatie dan heel veel geld.
Count your blessings!
zondag 25 november 2012 om 11:12
Ik heb ook een arbeidshandicap en ik vind het helemaal stoer van mezelf dat ik het op mijn manier kan bolwerken, mijn man en vrienden zijn zo mogelijk nog trotser. Je vergeet misschien dat veel mensen echt wel zien dat jij harder moet werken dan anderen. Maar ik snap je afgunst ook wel een beetje want je wil geoon net als anderen zijn met hun onbeperkte mogelijkheden. Als je accepteert dat dit jouw ding is en dat je keihard hebt geknokt om op dit punt te komen maakt niemand je meer gek. Kop omhoog, buusjes vooruit en stralen over je kunnen meid.
zondag 25 november 2012 om 12:04
Moet zeggen dat ik het wel goed van mezelf vind dat ik
dit al aan zag komen en dat ik mn rotgevoel niet wegstop
maar toch ff laat komen. Is op dat moment niet erg prettig,
maar het lucht wel op.
Het 'probleem' van mijn 'beperking' is dat je niks aan me ziet.
Maar goed de mensen die dichtbij me staan zijn net als waterplant apetrots op wat ik bereikt heb. De mensen van buitenaf die dus gaan oordelen op wat ze zien zijn niet interessant. (en ook niet erg snugger...)
Nou ja, niet meer boos op mezelf worden en onthouden wat jullie zeggen . oww en mensen lekker laten lullen...
zondag 25 november 2012 om 12:56
Je moet maar zo bedenken dat je in andere opzichten mijlenver voor loopt op andere mensen en dat is niet in carriere of geld uit te drukken. En een keer lekker huilen omdat het allemaal toch jammer is dat het leven zo gelopen is mag best maar niet te vaak. Pak die positieve houding weer op en straal die kracht uit die je hebt want ander was je nooit zover gekomen. Meer veren in je r..t krijg je niet van me
zondag 25 november 2012 om 13:00
Niet dat ik jouw arbeidsbeperking wil bagatelliseren, maar ook mensen zónder die beperking twijfelen wel eens, gaan zich vergelijken etc. Zit ook gewoon in de natuur van de mens, moet je toch niet boos om worden. Alleen, je schiet er heel weinig mee op (tenzij je er positief door gestimuleerd wordt, natuurlijk), als je er een continu ontevreden gevoel aan over houdt. Er zijn altijd mensen die het beter, sneller kunnen dan jij. Het leuke is, dat geldt voor iedereen
zondag 25 november 2012 om 13:13
Truffel het spijt me maar je bent een zeur dat je nu alweer over elysium begint. Wat doe jij voor je vriendin om haar leven leuker te maken? Kijk daar liever naar.
Verder maakt geld en status inderdaad zeker niet gelukkig. Is vaak ook gewoon heel hard werken om dat te bereiken.
En 1900 euro netto kan makkelijk met een goede opleiding en/of een paar jaar werkervaring, is zo'n beetje een modaal inkomen.
Verder maakt geld en status inderdaad zeker niet gelukkig. Is vaak ook gewoon heel hard werken om dat te bereiken.
En 1900 euro netto kan makkelijk met een goede opleiding en/of een paar jaar werkervaring, is zo'n beetje een modaal inkomen.
zondag 25 november 2012 om 13:16
Phoebe heel herkenbaar. Ik was vrijdag op een promotiefeestje met nog wat zeer interessant zakelijk gedoe erbij en eh... nouja ik herken het
Alleen ben ik niet boos op mezelf maar wel een beetje verdrietig over dat ik nog niet zo veel bereikt heb. Heb het gelukkig wel even kunnen delen met een paar vrienden.
Hier ook een 'arbeidsbeperking' maar ook het idee dat het inmiddels zo ver onder controle is dat het niet zoveel meer hoeft uit te maken.
Gelukkig vielen de vragen 'wat doe jij tegenwoordig' erg mee. Mensen kennen me al een tijd en weten geloof ik dat ik er zelf wel over begin als ik dat wil, en anders niet.
Alleen ben ik niet boos op mezelf maar wel een beetje verdrietig over dat ik nog niet zo veel bereikt heb. Heb het gelukkig wel even kunnen delen met een paar vrienden.
Hier ook een 'arbeidsbeperking' maar ook het idee dat het inmiddels zo ver onder controle is dat het niet zoveel meer hoeft uit te maken.
Gelukkig vielen de vragen 'wat doe jij tegenwoordig' erg mee. Mensen kennen me al een tijd en weten geloof ik dat ik er zelf wel over begin als ik dat wil, en anders niet.
zondag 25 november 2012 om 13:18
Weet je wat telt? Je persoonlijkheid, ben je een leuk mens om bij in de buurt te zijn. Heb je het vermogen om lief te hebben, om je in te leven in je medemensen?
Mijn ouders hebben wij geleerd: wie ben je als je morgen geen partner, geen huis, geen baan, geen geld meer hebt? Pas dan zie en voel je wie je werkelijk bent, wat er echt toe doet. Investeer ook daarin. Dat is volgens mij wat echt van waarde is.
Jij bent goed zoals je bent.
Mijn ouders hebben wij geleerd: wie ben je als je morgen geen partner, geen huis, geen baan, geen geld meer hebt? Pas dan zie en voel je wie je werkelijk bent, wat er echt toe doet. Investeer ook daarin. Dat is volgens mij wat echt van waarde is.
Jij bent goed zoals je bent.
zondag 25 november 2012 om 20:14
quote:Lebowski schreef op 25 november 2012 @ 13:00:
Niet dat ik jouw arbeidsbeperking wil bagatelliseren, maar ook mensen zónder die beperking twijfelen wel eens, gaan zich vergelijken etc. Zit ook gewoon in de natuur van de mens, moet je toch niet boos om worden. Alleen, je schiet er heel weinig mee op (tenzij je er positief door gestimuleerd wordt, natuurlijk), als je er een continu ontevreden gevoel aan over houdt. Er zijn altijd mensen die het beter, sneller kunnen dan jij. Het leuke is, dat geldt voor iedereen
nee je bagataliseert helemaal niet, het stelt mij juist gerust want ik realiseer me dat niet erg vaak. wil dus ook zeggen dat als mensen erover praten/opscheppen enz. ze dus niet alles vertellen en laten zien zeg maar, ze het dus ook wel mooier maken dan het is...
het ging vanmiddag trouwens erg goed en ik voel me een stuk beter.
ben blij dat ik dit topic geopend heb want jullie snappen helemaal hoe ik het bedoel en jullie geven goede tips. thanks!
nee je bagataliseert helemaal niet, het stelt mij juist gerust want ik realiseer me dat niet erg vaak. wil dus ook zeggen dat als mensen erover praten/opscheppen enz. ze dus niet alles vertellen en laten zien zeg maar, ze het dus ook wel mooier maken dan het is...
het ging vanmiddag trouwens erg goed en ik voel me een stuk beter.
ben blij dat ik dit topic geopend heb want jullie snappen helemaal hoe ik het bedoel en jullie geven goede tips. thanks!
zondag 25 november 2012 om 23:21
Herkenbaar, ik ben ook geregeld boos op mijzelf. Omdat het niet wil lukken een baan op niveau te bemachtigen, omdat ik soms kattig reageer op andere mensen, omdat ik me ineens een vervuilende consument voel etc. En dan word ik even goed kwaad, reageer ik me af (bijv op dit forum, maar ook praten, schrijven of iets doen lucht op) en daarna concentreer ik me op iets waarmee ik echt iets kan (bv sporten, sollicitatiebrieven schrijven of me erbij neerleggen dat ik in mijn eentje de wereld niet kan veranderen). Succes!