Sinterklaas/Suprise spel

22-11-2012 16:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

wellicht is er al een topic met een soort gelijke titel..

Maar nog even en dan is het weer zover.. Sinterklaas met daarbij zijn leuke spellen! Wie weet er nog een leuk surprise spel om te doen met kadotjes die niet aan iemand zijn gericht?

Alvast bedankt!

X
Als ik het goed begrijp bedoel je dat er kadootjes zijn gekocht, waar geen naam op staat en dat die kadootjes 'verdeeld' moeten worden onder de mensen?

Een dobbelspel

Bij elk getal iets anders afspreken "Bij 1: geef een kadootje aan diegene die tegenover je zit, bij 2: kies een cadeautje en houdt het zelf, 3 nog een keer gooien. Etc. (Je kan bij elk getal iets anders verzinnen) 4: geef een cadeautje wat je al bemachtigd hebt aan je buurman

En dan natuurlijk uiteindelijk wel zorgen dat iedereen ongeveer zelfde aantal kadootjes heeft anders is t niet eerlijk
Action heeft een dobbelspel, kost niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hema heeft ook een dobbelspel met spelbord zag er leuk uit.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb zelf een dobbelspel gemaakt dat ik erg leuk vind. Met 2 dobbelstenen en 3 (grote groep) tot 5 (kleine groep) kleine cadeautjes per persoon. Het spel begint ermee dat iedereen een ingepakt cadeau van de stapel pakt en ingepakt laat. Gaandeweg worden de cadeautjes uitgepakt en tussentijds wordt er veel gestolen en weggegeven. Het spel eindigt als het laatste cadeau is uitgepakt, maar je kunt ook een vaste tijd afspreken.

Het is met 2 dobbelstenen, dus 11 verschillende opdrachten. En 1 van de opdrachten is 'pak een opdrachtenkaartje'. Dat houdt het afwisselend. Opdrachten zijn dingen als 'wissel 2 cadeaus om' of 'steel het cadeau dat het meest op Sinterklaas lijkt' of 'steel 3 cadeaus maar geef ze ook weer weg' of 'pak een cadeautje van de stapel'.

Voor echt grote groepen (minstens 20 mensen) heb ik een uitbreiding gemaakt waarbij je in 2 groepen tegelijk speelt, maar af en toe moet je dan iets stelen van de andere tafel of wisselen er mensen van tafel.

Laat maar weten of iemand interesse heeft, dan kan ik het spel wel mailen!
Het leukste vond ik altijd als je van plaats moest wisselen met je buurvrouw terwijl zij net een hele stapel cadeaus had.

en jij niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hi Pyridine!

Lijkt me een leuk spel! Heb wel interesse om het te ontvangen..

Hoe kunnen we het beste (secreet) afspreken om het per mail te ontvangen? Je een prive bericht sturen gaat niet..

Groetjes
Ik heb nu wel een vriendschapsverzoek van je geaccepteerd, lukt het nu wel?
haihai,

Weet iemand een winkel waar ik grote ballonnen kan kopen voor mijn surprise? (Die grootste van de Hema en Action zijn net iets te klein.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven