Telefoon e,d. goedkoper?

26-11-2012 02:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vaste telefoon en daar betaal ik ongeveer 25 euro per maand voor (abonnement + gesprekskosten, in het weekend is bellen gratis). Daarnaast heb ik een ouderwetse prepaid mobiel die ik vooral gebruik om te sms'en en daar betaal ik denk ik ongeveer 5 tot 10 euro per maand voor.

In totaal dus ongeveer 30 a 35 euro per maand aan telefoonkosten.

Voor mijn internetverbinding (niet mobiel maar vast, onbeperkt aantal Mb's) betaal ik ongeveer 25 euro.

En dan heb ik nog een abonnement voor de kabel-tv, ik kan zo snel geen factuur vinden maar dat is geloof ik ergens tussen de 10 en 20 euro per maand.

Betaal ik nou heel veel (in totaal voor alles bij elkaar ongeveer 65 of 70 euro) of valt het wel mee?

KPN adverteert met een gratis iPhone + abonnement van 25 euro per maand (klik). Is dat inclusief alle bel- en sms-kosten of zou ik daarmee toch weer ver boven de 30 euro aan telefoonkosten uitkomen? (Omdat bellen naar vaste nummers misschien dan bijvoorbeeld heel duur is?)

Of is een alles-in-1-abonnement beter? Of is het uiteindelijk allemaal veel duurder en kan ik beter al mijn losse abonnementjes behouden? (Met als voordeel dat ik mijn vaste lijn ook nog kan behouden, toch wel iets betrouwbaarder voor calamiteiten.)

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Je hebt nu pakketten voor bellen, internet en tv. Ik heb niet de goedkoopste (wat extra's erbij genomen, bel oa gratis in het weekend) en betaal 50 eur plus nog geen 10 eur aan belkosten per maand. Zelfde dus als jouw 60 eur, maar bij jou is dat excl kabel.

Conclusie: ja, het kan goedkoper.

Maar die iPhone heeft trouwens een adder(tje): Na 9 maanden betaal je ¤ 72,00 (zie hier aan de rechterkant ''maandelijkse abonnementskosten')

Dus je betaalt totaal 1305 eur, oftewel ruim 50 eur per maand gemiddeld.
Ik zou kijken hoeveel belminuten je hebt voor die 25 euro.

Je hebt namelijk abonnement van 25 euro waarbij je 200 belminuten hebt of je hebt een sim only abonnement van 25 euro voor 500 belminuten.

Als je namelijk buiten je bundel belt ben je de pineut, dan betaal je ongeveer 3 X zoveel per minuut als een minuut in je bundel.

Dus 25 euro per maand zegt niet zoveel.
En dan heb je een smartfone met alle toeters en bellen en gebruik je Whatsapp en Viber voor sms'en en bellen... Ik heb na 2 jaar ong. 2400 belminuten staan die ik nooit meer opmaak. Zodra ik een ander abonnement neem zijn ze foetsie. Echt jammer geld.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Kijk eens op bellen.com. Doe ik ook af en toe en je ziet meteen waar het goedkoper kan.
Ik denk dat je wel goedkoper kan, maar niet met een iPhone abonnement bij KPN. Je link werkt niet, maar meestal is dat bedrag voor bijvoorbeeld het eerste halfjaar of zo. Daarna betaal je meer. Maar volgens mij zijn er wel aanbieders die een totaalpakket bieden die goedkoper is. Ik zou eens naar zo'n winkel gaan waar ze meerdere abonnementen verkopen.
Voor mijn vaste telefoon betaal ik niets meer, ik heb een gratis voipnummer genomen en bel via mijn modem.
Ik heb -aanvullend op vaste telefoon- een prepaid (ouderwets) mobieltje, met een pakketje van 100 belminuten (of 100x sms) per maand voor 2,50. Denk dat dat het goedkoopste is. (mbt mobiel bellen en sms-en, als je dat maar weinig doet zoals jij)
quote:ericito schreef op 26 november 2012 @ 03:06:

Je hebt nu pakketten voor bellen, internet en tv. Ik heb niet de goedkoopste (wat extra's erbij genomen, bel oa gratis in het weekend) en betaal 50 eur plus nog geen 10 eur aan belkosten per maand. Zelfde dus als jouw 60 eur, maar bij jou is dat excl kabel.

Conclusie: ja, het kan goedkoper.

Maar die iPhone heeft trouwens een adder(tje): Na 9 maanden betaal je ¤ 72,00 (zie hier aan de rechterkant ''maandelijkse abonnementskosten')

Dus je betaalt totaal 1305 eur, oftewel ruim 50 eur per maand gemiddeld.

Wat erg, die adder! Ik had nog gezocht maar kon die adder nergens vinden dus die hebben ze goed verstopt.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik geloof dat ik het maar weer gewoon houd bij wat ik al heb. Je krijgt met al die reclames tegenwoordig soms het idee dat je gek bent als je niet regelmatig alles verandert. Maar uiteindelijk is me het financiële voordeel niet groot genoeg voor alle rompslomp van het overstappen.
quote:ikbenik schreef op 26 november 2012 @ 08:00:

Ik heb -aanvullend op vaste telefoon- een prepaid (ouderwets) mobieltje, met een pakketje van 100 belminuten (of 100x sms) per maand voor 2,50. Denk dat dat het goedkoopste is. (mbt mobiel bellen en sms-en, als je dat maar weinig doet zoals jij)

Hoewel me dit dan wel handig lijkt. Mag ik vragen bij welke telefoonaanbieder dat is? En hoe weet je of je al aan je 100 belminuten of sms'jes zit?

Hele stomme vraag, maar wat is eigenlijk sowieso een belminuut? Is dat tijd waarin je 'gratis' kunt bellen, omdat je ze al vooruit hebt betaald met je abonnement? Of betaal je dan aan het eind van de maand toch ook nog iets van gesprekskosten over minuten die je daadwerkelijk hebt verbeld?
quote:truttezurkel schreef op 26 november 2012 @ 11:42:

[...]

Hoewel me dit dan wel handig lijkt. Mag ik vragen bij welke telefoonaanbieder dat is? En hoe weet je of je al aan je 100 belminuten of sms'jes zit?

Hele stomme vraag, maar wat is eigenlijk sowieso een belminuut? Is dat tijd waarin je 'gratis' kunt bellen, omdat je ze al vooruit hebt betaald met je abonnement? Of betaal je dan aan het eind van de maand toch ook nog iets van gesprekskosten over minuten die je daadwerkelijk hebt verbeld?

Als ik dit zo lees neem nooit een mobiel

Bv Telfort all in one 34,50 met onbeperkt bellen van 15 euro = nog geen 50 euro kun jij bellen wat jij wil
quote:slobberbone schreef op 27 november 2012 @ 08:07:

[...]

Als ik dit zo lees neem nooit een mobiel

Bv Telfort all in one 34,50 met onbeperkt bellen van 15 euro = nog geen 50 euro kun jij bellen wat jij wil Huh? Ik begrijp je reactie niet. Ik heb al een mobiel en die kost me heel wat minder dan wat jij hier oppert. Dus wat bedoel je nou precies te zeggen?
@truttezurkel: Wat slobberbone waarschijnlijk bedoelt is een alles-in-1 pakket met digitale televisie, internet en vaste telefonie in 1 pakket: alles-in-1-basispakket voor 38,50 euro per maand. Reken daar 10 euro voor je prepaid bij en dan betaal je per maand ongeveer 48 euro per maand voor alles. Dat scheelt je meer dan 20 euro per maand t.o.v. alles losse abonnementen.

Dit soort pakketten kun je ook vinden bij bijv Ziggo, UPC, KPN, Tele2 enz.
De telefoon wordt dan niet van jou. IS lease he, dus als hij stuk gaat heb jij een probleem.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
http://www.tele2.nl/mobie ... =6083&dl=&ws=&netwerk=m4n

Hierboven een linkje; ik zie dat ze nu 3 euro rekenen (ipv de 2,50 die ik had). Staat ook info op die site.
quote:truttezurkel schreef op 27 november 2012 @ 13:07:

[...]

Huh? Ik begrijp je reactie niet. Ik heb al een mobiel en die kost me heel wat minder dan wat jij hier oppert. Dus wat bedoel je nou precies te zeggen?

Jij betaald nu toch 65 a 70 euro voor alles nou wat ik zei nog geen 50 euro,duidelijk

En je kan bellen tot je ons weegt tegen geen meer kosten
Oke, nou snap ik 'm. Bedankt voor het meedenken allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven