de Sint

28-11-2012 10:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje is 3 mnd en nu worden we er gek op aan gekeken dat we nog geen Sinterklaas vieren, is dit nou echt zo raar?

Uiteraard hebben we 1 cadeau voor hem gekocht maar verder wilden we er niks aan doen behalve misschien samen s'avonds met pepernoten op de bank tv kijken.

Niet dat we het ineens nu wel gaan vieren maar vraag mij af wat vinden jullie?
Maakt het dan iets uit wat wij of anderen daar van vinden? Je doet toch gewoon lekker waar je zelf zin in hebt?
met een kind van 3mnd zou ik het ook niet vieren.
Ja Slempie dat doen we ook zoals je kon lezen maar kan mij dit toch afvragen wat anderen vinden..
Door wie word je daar gek op aangekeken? En wat zeggen ze dan?
The time is now
Ik deed dat ook echt nog niet, dat is echt niet raar hoor. Je kan het nog lang genoeg vieren. Hier al voor het 7e jaar, terwijl ik Sinterklaas helemaal niks aan vind. Over een jaar of 5 kunnen we er eindelijk mee stoppen en daar kijk ik nu al naar uit
Hier is de oudste in augustus geboren en hebben we ook niet die eerste Sinterklaas gevierd. Kind sliep nog zowat de hele dag.
Dit jaar vieren we het voor het eerst, dochter is 2,5jr.

Niks van aantrekken. In de eerste twee jaar is het wel vaker cadeautjestijd dan alleen in december.
Totaal niet nodig nog met drie maanden als je het voorheen ook niet vierde.
Door familie die zeggen 'huh vieren jullie het niet dan nu jullie een kind hebben'?

Gaf aan dat inderdaad niet te doen want hij snapt en merkt er toch nog niets van.

Vanaf volgend jaar dachten we om er mee te beginnen, kan inderdaad nog lang genoeg!
Nee joh, dat heeft je kindje toch nog niet door.

Wij vierden het pas toen hij 1,5 was, maar dat was ook omdat mijn neefje toen al 2,5 was. Vanaf die leeftijd hebben ze pas een klein beetje door wat er gebeurd. Voor die tijd vinden ze alles prima, maar voor hun hoef je het niet te doen, zeg maar.
Hier ook niet gedaan. Wél vierden we altijd met mijn familie Sint, met lootje trekken en gedichten, dus dat jaar was er voor de kleine ook een pakje. Wij zelf thuis als gezin vierden het pas, vlak voor de derde verjaardag van de oudste en de eerste verjaardag van de tweede. Vroeg genoeg!
Kan jou dat nou schelen wat de rest ervan vindt?
Hier een kindje van 6 mnd en wij vieren het ook niet hoor! Oma heef wel een cadeautje gekocht omdat ze dat voor de andere kleinkinderen ook doet, maar komt dat gewoon een keertje afgeven :-) zonder daarbij Sinterklaas te vieren.
Toen mijn dochter zo klein was, vierden wij het ook niet hoor, wat een onzin.....we hebben toen 1 sint kadootje gekocht....

Nu is mijn zoontje 18 maanden en zijn zus 6, dus vieren we het wel, alhoewel het voor mijn zoontje dus nog niets betekent. Heb voor hem dan ook een pyama, en kleding gekocht en natuurlijk ook wat om te spelen. Sowieso vieren wij het nooit groots....
Geen kinderen nog hier, maar met 3 maanden zou ik het toch ook niet vieren hoor.

Dat beseft je kindje niet eens, denk dat het pas leuk wordt vanaf volgend jaar ofzo?

Lekker doen wat je zelf van plan bent!
Ik moest vooral vaak 'HUH' denken toen ik je posts las:

- Huh1: kan jou het schelen, wat anderen er van denken? (al vier je SinterDuck of niet)

- Huh 2: rare familie heb jij, waar bemoeien ze zich mee

- Huh 3: je hebt een kado en zet pepernoten optafel, je viert dus wel Sinterklaas
Onder Sinterklaas vieren versta ik een zak vol met cadeautjes die met een grote bons op het raam voor de deur wordt gezet.

En wat betreft je andere huh's.. Wat ben je negatief! Je lijkt mijn familie wel, beetje zeurderig
quote:framboosjes schreef op 28 november 2012 @ 11:30:

Onder Sinterklaas vieren versta ik een zak vol met cadeautjes die met een grote bons op het raam voor de deur wordt gezet.

En wat betreft je andere huh's.. Wat ben je negatief! Je lijkt mijn familie wel, beetje zeurderig Negatief, omdat ik 'huh' denk?
quote:framboosjes schreef op 28 november 2012 @ 11:30:

In dit geval vier ik ook geen sinterklaas. Ik neem namelijk zelf mijn krat met cadeaus mee dus niks geen zakken en niks geen gebons hier op pakjes avond. En dat terwijl er bergen cadeautjes zijn :D

OT, waarom zou je het wel vieren met een kindje van 3 maanden?! Die heeft er niets aan, dus dan zou je alleen sint vieren samen met je man. Nogal onzinnig in mijn ogen.
Door wat pepernoten op tafel te zetten wat we ieder jaar doen heb ik nog een beetje het idee dat het Sinterklaas is.

Dat is alles wat we er aan doen.

En wat betreft het cadeautje dat is een speelkleed, wilden we eigenlijk al kopen omdat het handig is maar hebben gezegd, dan is dit zijn Sinterklaas cadeautje, gewoon meer voor de fun!
Mijn dochter is net twee, en we vieren dit jaar een klein beetje Sinterklaas. Als in, liedjes zingen, en op het kinderdagverblijf kwam Sinterklaas langs. De intocht hebben we gemist, die was op haar verjaardag. Volgend jaar kunnen we wat meer erbij uitleggen, en dan hopelijk wel naar de intocht en wat meer doen met schoen zetten. Snapt ze nu nog niks van. En dat ze net jarig is geweest hielp niet, want eerst kreeg ze kadootjes want jarig, en meteen daarna weer kadootjes? Maar nu alle kindjes? Huh?

Sinterklaas vieren voor een kind van drie maanden vind ik eerlijk gezegd je reinste onzin.
Hier is zl op 5 december precies 12wkn en voor hem zou ik het ook niet vieren. Hij heeft echter een nichtje van 6 die nog helemaal geloofd waardoor we het wel gaan vieren. Ik heb wel tegen de anderen gezegd dat hij geen cadeaus hoeft. Ik zal er een paar dingen bij doen om het geloofwaardig voor zijn nichtje te maken. Dus ik vind het helemaal niet gek dat jullie het niet vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven