wat na de hulp?
donderdag 6 december 2012 om 21:31
donderdag 6 december 2012 om 21:42
donderdag 6 december 2012 om 21:44
quote:Superhuisvrouw schreef op 06 december 2012 @ 21:40:
Zij kunnen je alleen handvaten geven, hoe je ook anders tegen je problemen kunt aankijken , en hoe je beter met de situatie kunt omgaan. Uiteindelijk moet je het zelf doen.Dit dus. Therapie gaat niet veranderen hoe je je voelt. Alleen hoe je met die gevoelens kan om gaan.
Zij kunnen je alleen handvaten geven, hoe je ook anders tegen je problemen kunt aankijken , en hoe je beter met de situatie kunt omgaan. Uiteindelijk moet je het zelf doen.Dit dus. Therapie gaat niet veranderen hoe je je voelt. Alleen hoe je met die gevoelens kan om gaan.
donderdag 6 december 2012 om 21:47
Ik ben depressief en was bezig met zelfmoord en automutilatie. Het is beter, maar ergens blijft het in je zitten. Geloof me, dit is niet wat ik wil maar dat besefte ik toen niet. Nu wel. Ze hebben me dat laten beseffen, maar het verandert niets aan de rest. Ik wil niets liever dan dat alles was zoals vroeger, maar dat gaat niet meer. Ik heb nooit hulp gewild, maar ergens had ik geen andere keuze. Maar wat heb ik eraan gehad? Hoe moet ik nu verder gaan met mijn leven?
donderdag 6 december 2012 om 22:15
Zolang jij niet echt hulp wilt, heeft het ook weinig zin om het te zoeken. Als je er klaar voor bent om beter te worden, met alle hulp die je erbij kan krijgen, dan kan je op zoek gaan naar een hulp. En hulp is een ondersteuning bij het proces dat JIJ moet doormaken. Je moet het toch echt zelf doen, niemand gaat je problemen voor je oplossen. Ze kunnen je wel helpen bij jouw zoektocht en genezing. Maar daar moet je dus wel open voor staan.
vrijdag 7 december 2012 om 10:04
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Kenmerkend voor een depressie is vaak dat je het zelf allemaal niet meer kunt. Dat je jezelf niet meer de moeite waard vind. Dat hulp toch geen zin heeft. Juist dan is het ontzetttend belangrijk dat de hulpverlening toch doorgaat. Dat de naaste omgeving hulp blijft aanbieden.
Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat je iets moet willen. Heel veel dingen kun je nog zo graag willen maar die gebeuren toch niet. Denk dat tijd vooral veel doet bij een depressie.
TO ik zou wel weer hulp zoeken maar vooral ook accepteren dat je je zo voelt en zo mag voelen. Je kan niet zomaar tegen jezelf zeggen vanaf nu voel ik me anders maar het kan wel zo zijn dat over een aantal maanden of weken alles vanzelf anders voelt. Hulp is er vooral ook om je te ondersteunen tijdens het hele proces.
Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat je iets moet willen. Heel veel dingen kun je nog zo graag willen maar die gebeuren toch niet. Denk dat tijd vooral veel doet bij een depressie.
TO ik zou wel weer hulp zoeken maar vooral ook accepteren dat je je zo voelt en zo mag voelen. Je kan niet zomaar tegen jezelf zeggen vanaf nu voel ik me anders maar het kan wel zo zijn dat over een aantal maanden of weken alles vanzelf anders voelt. Hulp is er vooral ook om je te ondersteunen tijdens het hele proces.