smeltbare chocola
donderdag 6 december 2012 om 22:11
Ik smelt vaak chocoladeletters als het voor een dip is bijv. We krijgen er veel en eten ze weinig, zo gaan ze op.als ik echt iets lekkers met chocolade maak, bijvoorbeeld mousse of gebak dan gebruik ik extra bittere met eenhoog cacao gehalte, en dat zijn bij mij gewoon repen.
De banketbakker verkoopt ook van die zakjes met smeltpastilles.
De banketbakker verkoopt ook van die zakjes met smeltpastilles.
donderdag 6 december 2012 om 22:52
zondag 9 december 2012 om 22:43
Vorig jaar heb ik ook van die smeltchocoladepastilles gekocht. Op zich prima te gebruiken, maar een stuk duurder dan een gewone chocoladereep en veel sneller dan een gewone reep smelt het niet.
Ter vergelijk: goedkoopste chocoladereep bij Lidl = 39 cent voor 100 gram. En smeltchocolade kost bij de Lidl = 1,79 voor 200 gram. Het smaakt even goed en het enige gemak dat je hebt bij smeltchocolade is dat je de chocola niet in blokjes hoeft te breken
Groetjes
Bakken Zoals Oma
Ter vergelijk: goedkoopste chocoladereep bij Lidl = 39 cent voor 100 gram. En smeltchocolade kost bij de Lidl = 1,79 voor 200 gram. Het smaakt even goed en het enige gemak dat je hebt bij smeltchocolade is dat je de chocola niet in blokjes hoeft te breken
Groetjes
Bakken Zoals Oma
Zelf koken is als toveren met smaken!
maandag 10 december 2012 om 10:32
Het prettige van die smeltchocolade-druppels is dat je makkelijk een hoeveelheid kunt afwegen. Met repen is dat iets moeilijker. Ik koop in Duitsland meestal repen met een hoog cacaogehalte, die zijn daar een stuk goedkoper. En op de markt bij de notenkraam chocoladedruppels.
Of bij Xenos Tobleronerepen voor de tobleronemousse....
Of bij Xenos Tobleronerepen voor de tobleronemousse....
maandag 10 december 2012 om 10:47
Ik gebruik altijd gewone blokken chocolade voor gerechten, dan even smelten in de microgolfoven. Het enige voordeel dat ik kan bedenken van die speciale chocoladedruppels, is dat het iets makkelijker te doseren is.
Het voordeel van gewone repen is dat ik gewoon met een mes afsnijd wat ik nodig heb, en de rest dan maar opeet
Het voordeel van gewone repen is dat ik gewoon met een mes afsnijd wat ik nodig heb, en de rest dan maar opeet