Batterij-slurpende apps?

12-12-2012 10:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me de afgelopen week (na diverse updates van apps te hebben gedaan) op dat de batterij van mijn iphone erg snel leeg loopt. Veel sneller dan hij daarvoor deed.

Ik denk daarom dat het met een app die ik heb geupdate, te maken heeft. Bestaat er zoiets als een 'hoeveel-batterij-verbruikt-een-app-app'?

Of zijn er bepaalde apps (ik heb er niets nieuws bij, alleen updates, dat is zo vreemd) die er om bekend staan dat ze veel batterijcapaciteit gebruiken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij heeft het meer te maken met hoevaak/hoelang je een app gebruikt.

Als je bijvoorbeeld hele dagen op Facebook zit, 1000 Whatsappies per dag stuurt of programma's kijkt via RTL XL, is je batterij heel snel leeg!
quote:Gixxer schreef op 12 december 2012 @ 10:35:

Volgens mij heeft het meer te maken met hoevaak/hoelang je een app gebruikt.

Als je bijvoorbeeld hele dagen op Facebook zit, 1000 Whatsappies per dag stuurt of programma's kijkt via RTL XL, is je batterij heel snel leeg!Dat doe ik zeker niet. Maar vanochtend van de oplader gehaald, helemaal vol. Daarna even facebook gekeken, wat wordfeud gespeeld, wat op het forum gelezen en de krant bekeken. Wat ik de weken daarvoor ook regelmatig doe. Alleen toen was ik hoogstens 5% batterij kwijt, nu 20%. Dat vind ik dus zo vreemd, omdat ik niet veel anders doe dan de weken er voor.
Ik heb hetzelfde probleem. Echt sinds de laatste week ofzo.

Ik lees even mee!
Mijn Samsung heeft bij Batterij standaard een overzicht van wat het meeste energie verbruikt. Neem aan dat een Iphone dat ook heeft. Meeste energie gaat bij mij naar het scherm en het standby-staan.
Dat heb ik ook wel eens gehad, zwaar irritant is dat.

Heb je al gegoogeld op je telefoon of apps en battery drain?
.
Ik heb mobiele data uitgezet.

Zodat ik alleen op Wifi dingen doe.

En als er geen wifi is dat ik het aanzet.

Dit heb ik gedaan om kosten te besparen maar het scheelt ook aanzienlijk in mijn batterij gebruik.

Zat ik eerst aan het eind van de dag op ong 20% over, nu soms 60 % .
Dan moet je de push-berichten uit zetten.

Anders blijft je telefoon steeds contact maken met internet (kost ook geld) om informatie op te halen en te verwerken, en dat kost weer batterij capaciteit.
Ja, is een app voor! Hij was begin deze week gratis te downloaden, weet niet of het nog zo is maar: het heet SYS Activity Manager.

Ervaring leert mij overigens dat Whatsapp m'n batterij ontzettend leeg trekt.
@Eefje: ik zit nu thuis en heb dus Wifi, dat kan het niet zijn.

En heb voor de rest altijd 3G aanstaan, maar als ik 100mb verbruik in een maand is dat veel

@Caribou: volgens mij heb ik die vrijwel allemaal uit staan, net als 'locatievoorziening' ofzo, dat schijnt ook veel capaciteit te kosten omdat er constant verbinding gezocht wordt. Ik ga het voor de zekerheid nog even nakijken, wie weet is er iets met de updates veranderd zonder dat ik daar voor heb gekozen.

@Alfea: ik ga meteen op zoek naar de app!

Ik heb 2 berichtjes via Whatsapp verstuurd vanochtend, ik hoop toch niet dat dat opeens goed is voor 20% batterij
Er is er eentje waarbij je tekeningetjes maakt en doorstuurt en dan moeten anderen raden welk woord je wilt uitbeelden. Die vreet batterij.
quote:Exces schreef op 12 december 2012 @ 11:23:

Er is er eentje waarbij je tekeningetjes maakt en doorstuurt en dan moeten anderen raden welk woord je wilt uitbeelden. Die vreet batterij.

Draw something. Heb ik ook en doe ik 1x per dag ofzo. Maar die heb ik ook al tijden en daarom vind ik het zo raar dat ik 'opeens' veel meer batterij ga verbruiken zonder dat ik nieuwe dingen heb geïnstalleerd..

Ik heb die SYS app gedownload, eens kijken wat ik daar mee kan/moet.
Er zijn een heleboel apps die echt veel energie vreten.

Wat veel Iphonegebruikers niet weten en ik dus maar als tip neerzet. Sluit je apps echt volledig af?

(als in de zin van 2x home button snel intoetsen, zie je onderin alle apps die je afgelopen tijd gebruikt hebt, op één app je vinger tijdje houden tot ie gaat 'wiebelen' en dan bij elke app op 'tminnetje klikken)

Ik noem 't maar even, vrienden van mij die een iphone hebben missen deze informatie ook snel ;)
Bedankt voor de tip Smartie, ik doe dat niet dagelijks moet ik zeggen, maar eens per paar dagen. Zal het nu dagelijks gaan doen.

Maar ook weer zo gek: dat doe ik al tijden zo, dus ben nog steeds benieuwd waar mijn 'opeens meer batterij-verbruik' vandaan komt. Frustrerend
Misschien wordt de batterij gewoon slechter? na verloop van tijd gaan batterijen ook steeds sneller leeg
Ja da's frustrerend! 20% is wel veel voor dat beetje wat je met je telefoon doet...

Als je heel veel push berichten aan hebt staan vreet het ook veel energie. En als je die programma's open laat staan (niet helmeaal volledig afsluit) dan maken ze ook telkens opnieuw contact met internet om gegevens op te halen.

Programma's volledig afsluiten doe ik zodra ik m'n telefoon een tijdje niet ga gebruiken, en elke avond. Scheelt een boel energie
Eigenlijk slurpen alle apps energie. En je wifi, schermweergave, mobiel standby en je verlichting.

Ik gebruik een app-killer "android advanced task killer" om echt al mijn apps uit te zetten. Maar die apps zijn zo ingesteld dat ze vanzelf weer onder water op actief springen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven