Beginner op ski's
vrijdag 14 december 2012 om 17:12
Ik heb nog nooit op ski's gestaan, maar wil het nu wel eens gaan proberen. Daarom wil ik in januari (of februari) een paar dagen naar een wintersportbestemming waar ook beginners echt wat kunnen. Ik denk nu aan Duitsland, omdat dat dichtbij is en ik misschien maar een dag of vijf wil gaan. Lijkt me al heel intensief namelijk. Nu de vraag: wat is een leuk gebied voor een beginner? Mag ook ergens anders dan in Duitsland. Ik ben flexibel.
Fortis et liber
vrijdag 14 december 2012 om 17:17
Winterberg is wel heel erg druk meestal als er een beetje aardige sneeuw ligt. En er zijn heel veel beginners dus ik vind het er eng. Als je het niet erg vindt om iets verder te gaan zou ik naar Zwitserland rijden bijvoorbeeld. Dan zit je in een "echt" skigebied en zijn er ook een stuk meer mogelijkheden.
vrijdag 14 december 2012 om 17:19
Ik heb ooit in dit hotel gezeten, niet direct in Winterberg maar wel vlakbij en het is een aanrader vind ik zelf.
http://www.zurschmitte.nl/hotel-sauerland/
Ze spreken er nederlands, hele aardige beheerders zijn het! En ze hebben mooie aanbiedingen ook. Het is all inclusive trouwens en beviel ons goed. Niet zoals in Turkije hoor, je krijgt bv wat de pot schaft maar dat was echt super! Aanpassingen op het menu kan je gewoon om vragen ook
http://www.zurschmitte.nl/hotel-sauerland/
Ze spreken er nederlands, hele aardige beheerders zijn het! En ze hebben mooie aanbiedingen ook. Het is all inclusive trouwens en beviel ons goed. Niet zoals in Turkije hoor, je krijgt bv wat de pot schaft maar dat was echt super! Aanpassingen op het menu kan je gewoon om vragen ook
vrijdag 14 december 2012 om 17:19
Wilde inderdaad al eens indoor gaan oefenen om enigszins gevoel bij skiën te krijgen. Ik vind het niet erg om wat verder te moeten reizen, maar dichtbij vind ik wel heel handig. Aan de andere kant wil ik wel sneeuwzeker zijn en ook echt een kans krijgen om te skiën zonder omver geskied te worden.
Fortis et liber
vrijdag 14 december 2012 om 17:29
Volgens mij zijn er ontzettend veel leuke gebieden om te beginnen. Niet overal zullen er even veel blauwe stukken zijn, maar zoveel heb je ook niet nodig. Als je het begin onder de knie hebt en een beetje talent hebt, neemt de leraar je al vrij snel mee naar steilere stukken.
Het enige dat echt heel belangrijk is, is les.
De Steinplatte in Waidring is ook fijn voor beginners trouwens. Enorm brede pistes die vrij vlak zijn.
Een iets kleiner gebied is voordeliger qua skipas en onderkomen, mocht je het niks vinden dan heeft het niet de wereld gekost.
Het enige dat echt heel belangrijk is, is les.
De Steinplatte in Waidring is ook fijn voor beginners trouwens. Enorm brede pistes die vrij vlak zijn.
Een iets kleiner gebied is voordeliger qua skipas en onderkomen, mocht je het niks vinden dan heeft het niet de wereld gekost.
vrijdag 14 december 2012 om 17:33
Als je een beetje talent en durf hebt, kan het heel snel gaan. Soms beginnen mensen op zondag met les en staan ze twee dagen later al op rood. En anderen blijven op de makkelijkste blauwe..
Het is ook allemaal wel te doen hoor, als je de techniek snapt. Rood is niet meteen onoverkomelijk veel enger dan blauw.
Ik vond het eng en heb het geleerd in Steinach am Brenner. Steil, schaduwzijde, koud, ijzig.. wat vond ik het een hel!
Nu ski ik veel vaker en op veel mooiere pistes en nu vind ik het heerlijk en kom ik eigenlijk overal wel naar beneden, al doe ik geen zwart of offpiste.
Het is ook allemaal wel te doen hoor, als je de techniek snapt. Rood is niet meteen onoverkomelijk veel enger dan blauw.
Ik vond het eng en heb het geleerd in Steinach am Brenner. Steil, schaduwzijde, koud, ijzig.. wat vond ik het een hel!
Nu ski ik veel vaker en op veel mooiere pistes en nu vind ik het heerlijk en kom ik eigenlijk overal wel naar beneden, al doe ik geen zwart of offpiste.
vrijdag 14 december 2012 om 17:50
vrijdag 14 december 2012 om 18:42
Ik denk dat ik toch voor het gebied (rondom) Winterberg ga. Dichtbij en voor een dag of 5 lijkt me dat prima. Mocht ik ineens de held van de piste zijn, ga ik me ook niet vervelen in die relatief korte tijd.
De hotelsuggestie ga ik ook even na. Ziet er leuk uit, maar ik vind een sauna ook wel lekker. Even overwegen dus.
Heeft iemand een idee over de beste tijd om te gaan ivm sneeuwzekerheid?
De hotelsuggestie ga ik ook even na. Ziet er leuk uit, maar ik vind een sauna ook wel lekker. Even overwegen dus.
Heeft iemand een idee over de beste tijd om te gaan ivm sneeuwzekerheid?
Fortis et liber
vrijdag 14 december 2012 om 18:47
Ehrwald in Oostenrijk.
En neem privéles als dat financieel gezien ook maar enigszins een optie is. Dan gaat het zó veel sneller allemaal met leren.
Ik ga binnenkort voor de 4e keer, dus ben ook nog ernstig in beginnersstadium, met als complicerende factor een portie hoogtevrees. En waar ik in klasjes nooit veel verder kwam dan de oefenwei, heb ik afgelopen jaar bij wijze van ultieme poging privéles genomen en dat werkte heel goed.
En neem privéles als dat financieel gezien ook maar enigszins een optie is. Dan gaat het zó veel sneller allemaal met leren.
Ik ga binnenkort voor de 4e keer, dus ben ook nog ernstig in beginnersstadium, met als complicerende factor een portie hoogtevrees. En waar ik in klasjes nooit veel verder kwam dan de oefenwei, heb ik afgelopen jaar bij wijze van ultieme poging privéles genomen en dat werkte heel goed.
vrijdag 14 december 2012 om 19:00
vrijdag 14 december 2012 om 19:55
quote:VotesforLeo schreef op 14 december 2012 @ 19:03:
Gewoon les nemen, ga je vanzelf de blauwe af. Ik vond oostenrijk een aanrader, Mariapfarr. Fijne lessen, relatief makkelijke blauwe en rode pistes
Op de Fanningberg ! Vind het wel een takke end rijden hoor.
En als je gevorderd bent is er weinig aan als de moserkopf dicht is maar het is een leuk gebied om te leren skien !
Gewoon les nemen, ga je vanzelf de blauwe af. Ik vond oostenrijk een aanrader, Mariapfarr. Fijne lessen, relatief makkelijke blauwe en rode pistes
Op de Fanningberg ! Vind het wel een takke end rijden hoor.
En als je gevorderd bent is er weinig aan als de moserkopf dicht is maar het is een leuk gebied om te leren skien !