Pil vergeten

15-12-2012 10:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik slik iedere morgen rond half 8 mijn pil, nu vergat ik deze woensdag morgen en slikte hem rond 9u s'avonds iets meer dan 13u later. Nou lees ik overal dat door slikken het handigste is als je de pil in de 3e week vergeten bent ( in 3 jaar dat ik de pil slik nooit vergeten, deze ene keer door haasten. ), nou heb ik veel last van migraine als ik de pil slik. En slik liever niet door, vandaag vrijdag dus heb ik mijn laatste pil geslikt. Dus morgen vroeg moet ik de keuze maken, door slikken of afwachten.

Graag wat raad, geen links aub die heb ik allemaal door gelezen.

Groetjes
Heb je de bijsluiter ook al gelezen? Daar staat als het goed is precies in wat je moet doen. Dat wil per merk nogal eens verschillen, vandaar.
En het probleem is?

Maak er niet zo'n drama van, 1 vergeten pil is niet einde van de wereld, je hebt je laatste pil al geslikt dus lekker zo laten.
Niet overal gaan lezen maar de bijsluiter lezen. Is ook online te vinden.
Lees je eigen bijsluiter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En dan daarbij, waarom vraag je dat hier?

Je had ook gister de HA kunnen bellen of inderdaad de bijsluiter kunnen lezen..
Je bent de pil niet vergeten; je hebt 'm alleen wat later ingenomen. Volgens mij is er geen probleem. Het was erger als je 'm in de eerste week was vergeten.

Edit: dit geldt voor mijn pil dan (microgynon)
wat je water geeft, groeit
Je kan ook niet doorslikken en een periode condooms erbij gebruiken.
Heb je wel sex gehad daarvoor?
Ja die woensdag nadat ik mijn pil om 9u had geslikt.
Als het goed is staat in de bijsluiter stap voor stap wat je moet doen. Als er staat dat het veilig is, is dat zo en als er staat dat je een week condooms moet gebruiken dan doe je dat. Dus.
quote:anash1988 schreef op 15 december 2012 @ 11:41:

Ja die woensdag nadat ik mijn pil om 9u had geslikt.Persoonlijk had ik dat dan dus niet gedaan, om zeker te weten dat er niets zou kunnen gebeuren. Er bestaan condooms, morning after pillen, die beschermen beter tegen zwangerschap dan het Viva-forum.
Ik ben nu gestopt met de pil, en hoop dat ik dan over een aantal dagen mijn menstruatie heb,
Eigenlijk had je die pil 's avonds niet meer moeten innemen. En die dag als eerste stopdag moeten nemen. Indien je de pil nog wel in had willen nemen, dan binnen 36 uur na het nemen van de vorige pil.

Ik denk dat het niet op een uurtje aan komt.. Dus dat je nu wel goed zit.
Dank jullie voor de steun, ik ben nu aan het wachten tot het zover is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven