Buikpijn van moeder.....
zaterdag 15 december 2012 om 23:36
zaterdag 15 december 2012 om 23:43
Ik heb geen idee met wat voor problemen je nu zit, maar heb je iemand die redelijk op de hoogte is die je even kan bellen?
Rustig aan maar... Ik denk dat je misschien even de schok te boven moet komen van alle dingen die je gebeurd zijn vanavond. Probeer te ontspannen met een warm bad/rustig muziekje/... Of als het maar door je hoofd blijft spoken: schrijf op wat je dwarszit zodat je daar later mee aan de slag kan (zelf bespreken met je man of meenemen naar therapie).. Dat is alles wat je nu kan doen voor jezelf.
Rustig aan maar... Ik denk dat je misschien even de schok te boven moet komen van alle dingen die je gebeurd zijn vanavond. Probeer te ontspannen met een warm bad/rustig muziekje/... Of als het maar door je hoofd blijft spoken: schrijf op wat je dwarszit zodat je daar later mee aan de slag kan (zelf bespreken met je man of meenemen naar therapie).. Dat is alles wat je nu kan doen voor jezelf.
zaterdag 15 december 2012 om 23:46
Het loslaten gaat me wel steeds beter af. Het gebeurd alleen af en toe dat ze 'toeslaat'. Ik geef mijn grenzen aan, dat zegt ze te accepteren en toch.......gaat ze er op slinkse wijze over heen.
En de boosheid die ik dan naderhand voel......... Ja, dan wil ik best een paar weken op vakantie .
Maarja, dat gaat niet lukken.
En de boosheid die ik dan naderhand voel......... Ja, dan wil ik best een paar weken op vakantie .
Maarja, dat gaat niet lukken.
zaterdag 15 december 2012 om 23:48
Hoe vaak per week heb je contact met je moeder? Kun je dat niet langzaam afbouwen? En zorg dat je niet telefonisch bereikbaar bent als ze je te pas en te onpas lastig valt. Neem desnoods 'n ander nummer en hou je oude nummer aan voor haar, zodat je die telefoon ook uit kunt zetten of thuis kunt laten.
zaterdag 15 december 2012 om 23:50
zaterdag 15 december 2012 om 23:59
Elninjo, woon zelfs een eind van haar af, zo geen onverwachtse bezoeken. Telefoon is al speciaal voor haar aangeschaft (heerlijk dat de steker er ook uit kan
.
We (man en ik) hebben afgesproken, dat ik maar 1x per week bel, en hij ook 1x. Bezoek haar 1x per maand. Maar toch lukt het haar om de grenzen over te gaan. Die gesprekjes en bezoekers zijn heel zwaar.
En ik weet precies hoe het in elkaar zit en wat ik moet doen. Maar vanavond gaat het even mis.......
We (man en ik) hebben afgesproken, dat ik maar 1x per week bel, en hij ook 1x. Bezoek haar 1x per maand. Maar toch lukt het haar om de grenzen over te gaan. Die gesprekjes en bezoekers zijn heel zwaar.
En ik weet precies hoe het in elkaar zit en wat ik moet doen. Maar vanavond gaat het even mis.......
zondag 16 december 2012 om 00:02
Bijzonder dat je je dan zo gebruikt voelt...Vind het contact wel heel erg minimaal eerlijk gezegd. Had verwacht dat je vrijwel elke dag bij d'r langs moest en/of dat zij te pas en te onpas bij je op de stoep zou staan of je 's nachts wakker zou bellen. Maar niets van dat al. Je hebt maar heel minimaal contact en zij kan jou niet bereiken op momenten dat je er geen trek in hebt. Vreemd dat je dan toch zo gestresst van d'r kan worden...
zondag 16 december 2012 om 00:07
Ik herken zelf wel het 'baal'-gevoel. Ik heb ook wat moeizame relaties (waarschijnlijk niks vergeleken met jouw problemen) en soms na gesprekken/bezoeken lijkt het net alsof ze alle energie uit je gezogen hebben. Dan kom ik thuis en denk ik echt verdorie, hoe heb ik dit nu weer laten gebeuren.
Wees niet boos op jezelf, het heeft gewoon tijd nodig om je nieuwe vaardigheden daadwerkelijk toe te passen. Weten wat je moet doen en dit in de daadwerkelijke situatie toepassen zijn twee heel verschillende dingen. Dat laatste heeft tijd en oefening nodig. En dat het een keer misgaat hoort gewoon bij het leerproces... gewoon vertrouwen hebben dat deze missers steeds minder zullen worden.
Wees niet boos op jezelf, het heeft gewoon tijd nodig om je nieuwe vaardigheden daadwerkelijk toe te passen. Weten wat je moet doen en dit in de daadwerkelijke situatie toepassen zijn twee heel verschillende dingen. Dat laatste heeft tijd en oefening nodig. En dat het een keer misgaat hoort gewoon bij het leerproces... gewoon vertrouwen hebben dat deze missers steeds minder zullen worden.
zondag 16 december 2012 om 00:11
Elninjo; Ik voel me helemaal niet gebruikt!
Tot een jaar geleden was de situatie zo dat ze me op alle tijdstippen vd dag kon bereiken, woonde op 10 minuten afstand.
Nu gaat het steeds beter, maar vanavond gaat het mis.
En de frustratie zit hem vooral in het feit dat het haar toch nog lukt om me zo klein te laten voelen.
Tot een jaar geleden was de situatie zo dat ze me op alle tijdstippen vd dag kon bereiken, woonde op 10 minuten afstand.
Nu gaat het steeds beter, maar vanavond gaat het mis.
En de frustratie zit hem vooral in het feit dat het haar toch nog lukt om me zo klein te laten voelen.