Auto kopen Australië

16-12-2012 12:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Zoals jullie al kunnen lezen, wil ik graag naar Australië met nog iemand en willen wij ons met de auto verplaatsen.

Wie van jullie is daar geweest en kan ons tips geven over het kopen van een auto daar? Waar moet ik op letten? Hoe is het met de verzekering? En heb je nog andere tips?

Ik ben erg benieuwd

Liefs!
Kan jij niet beter een auto huren?
We gaan voor een jaar, zou een duur grapje worden ben ik bang ;)
Zomaar een paar sites met alle info die je nodig hebt:

http://www.backpackeninaustralie.nl/jou ... rvoer.html

http://www.hoedoe.nl/reizen-vakantie/be ... -australie

Had zelf destijds geen rijbewijs, dus heb een Greyhound buspas gekocht en heb een aantal keren gevlogen. O ja, en met de Ghan (trein) van Alice Springs naar Adelaide.
Ik ben een paar jaar geleden in australie geweest om een jaar te reizen en toen heb ik een auto gekocht. Je moet je goed laten informeren over de papierwinkel die erbij hoort. Bepaalde formulieren invullen, verklaring van koop zelf opstellen en ondertekenen en auto laten registeren volgens mij op het politiebureau. Verder zijn er nog regels met autos uit verschillende staten. Weet even niet meer hoe dat zit.

Ik heb de auto gekocht in Sydney in een parkeergarage nabij kings cross die bekend stond als plek waar backbackers hun auto verkopen. Naderhand auto weer verkocht met 100 dollar winst. Zorg er wel voor dat je een spaarpotje hebt voor als de auto stukgaat of je hem helemaal in de prak rijdt. Heel veel succes!
Weet niet waar en waneer je aankomt (ik gok Sydney), maar op zaterdag zijn er vaak carmarkets waar backpackers voor een prikkie een auto kunnen kopen. De bekendste in Sydney is de Kings Cross Car Market (vlakbij Victoria Street), maar er zijn ook andere tijdelijke plekken waar je een auto kunt kopen (even vragen bij het hostel).

Wat voor een auto/busje zoek je? Je hebt van die Volkswagen campervans. Voordeel: je kunt er comfortabel in slapen en spaart dus hostelovernachtingen uit. Vaak krijg je een complete kampeeruitrusting (bed, tent, gasstel, e.d.) er gratis bij. Oh, en je kan veel troep kwijt. Nadeel busje: benzinekosten liggen hoger en evt. onderhoud is duurder dan een personenauto en het vaak niet de snelste auto's (maar je hebt toch een jaar de tijd, toch?)

Op deze site en op deze site staan veel tips en adviezen over het kopen van een auto in Australie.

Wanneer ga je? Alvast veel plezier gewenst!
heb ik zelf ook gedaan, 8 jaar geleden dikke kans dat je in sydney begint? Dan naar we wijk Kings Cross, daar zit een parkeergarage vol met backpackers die hun auto willen verkopen

Over de verzekering, poeh er staat me iets bij van een "pink slip" die je moet hebben, dan is de auto goedgekeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven