Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 december 2012 @ 19:30:

Welluke FC? Ik volg het vandalennieuws niet zo *bloost* .

Vriendje van mijn dochter (13) gaat altijd met zijn moeder naar FC Twente en hij komt altijd levend weer terug. Als dat je gerust kan stellen?Ja, die gaat met z'n moeder. Mijn zoon (13) gaat met z'n vriendje (bijna 16) ~zucht~ Oh.. en FC is in dit geval Groningen, haha. Heb tegen m'n gewoonte de wedstrijd zitten kijken, vooral om het publiek te spotten op een blond jochie van 13
Later is nu
Oh en eigenlijk wilde hij ook naar Ajax komende donderdag. Sneu voor hem (hij is vooral Ajaxfan) maar ik was wel blij toen dat steeds niet lukte met de kaarten

Heerlijk he Leo, als de kinderen zo groot worden dat ze goed kunnen helpen! En dingen zelfstandig kunnen. Oh.. zo fijn!

(totdat ze dan weer té zelfstandig worden, haha)

Ondertussen is m'n dochter alle LOTR films aan 't kijken op de pc op haar kamer, want ze gaat vrijdag met school naar de Hobbit.
Later is nu
Oooooo leuk Dream!

Wé en ik zouden woensdag naar de premiere gaan maar goed, toen was 'ie al ziek.

Wij zijn getrouwd met als thema LOTR. Helemaal fan zijn we. Ik heb dus reikhalzend naar De Hobbit uitgekeken maar ben nog niet geweest. Leuk dat je dochter gaat zeg!

Wé in intussen in slaap gevallen.

Hallelujah!

(hopen dat hij nou weer eens doorslaapt)
Hou op over kinderen die zelfstandig worden. Mijn dochter is nu elf en een jaartje te vroeg naar het VO gegaan, en nu dus een Volslagen Puber. Verjaardag hier, slaapfeestje daar, ik mag blij wezen als ik haar in het weekend een uur zie . En als ik nou haar slechte cijfers als smoes kon gebruiken... maar ze hebben haar zelfs gevraagd of ze niet meteen na de kerstvakantie door wilde naar het lyceum ,

Goed, en nu komt de aap uit de mouw: ik heb dus een Probleem. Dochter zit in een mavo'havo brugklas, doet het daar meer dan prima, voert thuis geen fluit uit, is op de basisschool versneld maar wegens CITO verknald is het toch MAVO/HAVO geworden, mentor en ouders zeggen dat ze naar HAVO-VWO brugklas moet maar dochter heeft daar heel geen zin in, want door al dat gesodemieter een rothekel gekregen aan alles wat met leren te maken heeft. Wat zouden jullie doen? Haar de rest van het jaar laten afmaken in de huidige klas of toch tussentijds opstromen? En in het geval van het laatste: hoe zouden jullie dochter overtuigen van het nut van deze actie? Detail: voor alle toekomstige beroepen die dochter tot nu toe heeft aangemerkt als aantrekkelijk heeft ze minstens HBO nodig, dus die ambitie is er wel.

Sorry voor dit zeikerige verhaal, als jullie er geen zin an hebben even goeie vrienden dan open ik wel een apart topic. Maar ik heb niet zo'n zin in wijzende vingertjes over te hoge eisen stellen en zo .
Oeh.. lastige LV. Ik zou, als ze het naar haar zin heeft in deze klas en ze op havo-niveau scoort, haar in deze klas laten zitten. Havo is genoeg voor HBO en ambitie komt dan mogelijk weer als ze in een louter havoklas zit.

Mijn dochter heeft het eerste jaar heel moeilijk gehad. Zat met een burn-out bij elkaar zo'n 3 maanden thuis. Gelukkig haalde ze het jaar wel en kon ze bovendien havo doen. Doorgestroomd naar een klas en school die ze veel leuker vond. Nu doet ze het hartstikke goed. Een fijne klas vind ik dus persoonlijk veel belangrijker!

Mocht doorstromen naar een klas zijn, waar ze ook een (goede) vriendin heeft, kan dat mogelijk nog als 'wortel' voorgehouden worden

Voor 'Johannes'

Later is nu
Die vriendin als worst is inderdaad een goed idee, haar beste vriendin uit groep 8 zit op dezelfde school in een atheneum/HAVO brugklas .

Mijn grootste dilemma is in hoeverre ik haar kan dwingen... toen ze in groep 4 zat kon ik haar voor het onvoldongen feit stellen dat ze naar groep 6 zou gaan na de vakantie, maar nu gaat dat voor mijn gevoel niet meer. Terwijl ik wel denk dat het het beste is, het is nou eenmaal een kind dat wat Uitdaging nodig heeft om bij de les te blijven. Voor de kerstvakantie zat die uitdaging hem vooral in het leren plannen en zo, maar daar is ze enorm in gegroeid in die paar maanden. En nou ben ik zo bang dat ze de pijp aan maarten gaat geven in het tweede trimester. Maar misschien zie ik ook wel nietbestaande beren op de weg... ik weet het niet,
Ja, dwingen wordt lastig. Een goed sturend gesprek en dan maar hopen Nu ze jonger aan de school begonnen is, is een jaartje 'verlies' natuurlijk ook niet erg, maar wel zonde.

Zoon is thuis. Vrienden gingen naar de Mac, smste hij, en ik smste gelijk terug dat ik dat niet zag zitten, omdat ik naar bed wilde en natuurlijk op hem zat te wachten. Is hij alleen naar huis gefietst Afijn, dat is goed gegaan. ~opgeluchte zucht~ Goed dat ik het niet wist

Blijkt dat éne vriend altijd heengaat, meestal alleen en een week jonger is. Wel 2x zo lang, maar toch.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 december 2012 @ 22:52:

Ja, dwingen wordt lastig. Een goed sturend gesprek en dan maar hopen Nu ze jonger aan de school begonnen is, is een jaartje 'verlies' natuurlijk ook niet erg, maar wel zonde.

Zoon is thuis. Vrienden gingen naar de Mac, smste hij, en ik smste gelijk terug dat ik dat niet zag zitten, omdat ik naar bed wilde en natuurlijk op hem zat te wachten. Is hij alleen naar huis gefietst Afijn, dat is goed gegaan. ~opgeluchte zucht~ Goed dat ik het niet wist

Blijkt dat éne vriend altijd heengaat, meestal alleen en een week jonger is. Wel 2x zo lang, maar toch.

Das ook nog een idee ja, volgend jaar gewoon nog een keer de brugklas doen maar dan HAVO/VWO.

Fijn dat je zoon weer veilig thuis is! En herkenbaar, die blijdschap dat je het niet hebt geweten . Loslaten is echt een vak, dat blijkt elke keer maar weer. Helaas versta ik het nog niet zo goed .
Hoger kúnnen, en waarschijnlijk zonder al te veel moeite, maakt naar een hoger niveau gaan, wat mij betreft, enorm de moeite waard.

Even zwaar op de hand: vrouwen moeten hun eigen broek omhoog kunnen houden. Ze moeten zélf in hun onderhoud kunnen voorzien en het is nu eenmaal zo dat een hoger basisniveau een hogere vervolgopleiding en waarschijnlijk een beter betaalde baan betekent. Hóeft niet maar is meer voor de hand liggend dan dit verhaal met een lager niveau als startpunt.

Laat ik meteen duidelijk maken dat hoewel ik het met bovenstaande en dus met mezelf eens ben, ik bedoel het niet belerend, totaal niet. Ik zie dat het gewoon zo ís, dat opleiding belangrijk is om iets te bereiken, zeker nu ik in een arm deel van het land woon waar de mensen laag of zelfs niet opgeleid zijn en vooral (alleenstaande) vrouwen/moeders het vreselijk zwaar hebben. Daarom roeptoeter ik dat van die broek. Niet omdat ik van de 'broekomhoog' kerk ben of zo.

Ik lijk op je dochter. Fluitend naar school, CITO verknald, want faalangstig en weinig ruimtelijk inzicht waardoor ik altijd moeite met exacte vakken had. Ingedeeld op C niveau (LBO/MAVO), op mijn sokken en met tienen de MAVO en daarna de HAVO gedaan en hád ik maar VWO gaan doen, zoals me was aangeraden en tussendoor aangeboden.

Niet gedaan en nog steeds spijt van.

Ik snap dat je niet wil dwingen maar een kind heeft maar één kans op een goede basis, qua onderwijs en studeren tot je veertig bent, of zoals mijn vader deed, tot hij vijftig was, is er niet meer bij.

Persoonlijk zou ík, Leo, me ferm inzetten voor dat hogere niveau. Omdat het voor de toekomst echt heel belangrijk kan zijn. Voor Fien ga ik me daar ook hard voor maken. Desnoods dus met wat (bij gebrek aan een beter woord) dwang.

Lastig voor je, dat snap ik heel goed.
Dat ze volgend jaar HAVO gaat doen is wel duidelijk hoor. Het is een mavo/havo brugklas en zij is één van de weinigen waarvan de mentor zonder omhaal zegt dat het minstens havomateriaal is. 't Is meer dat ik twijfel of ik een tussentijdse overstap (na de kerst) moet doordrukken, Mijn gevoel zegt van wel, al is het alleen maar omdat dan de gemakkelijke weg naar VWO ook nog open blijft, mocht dat erin zitten (en volgens mij zit het erin, het was ooit zo'n kind dat op haar derde kon lezen en op haar zesde spaans en latijn deed voor de lol, maar een paar jaar gedwongen onderpresteren op de basisschool hebben haar het plezier in leren ontnomen en die versnelling kwam te laat).

Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met je eens Leo, waarom laag inzetten als je hoger kan. Maar ik zie nog niet zo hoe ik die dwang moet gaan toepassen nu ze juist zo driftig aan het puberen is geslagen. Beetje een lastige samenloop van omstandigheden .
Nachtploeg meldt zich .

Als ik jou was, zou ik dus de strenge moederkaart spelen Lady V. Lastig hoor, kan me indenken dat je er mee zit.

Goedemorgen overigens!

Ja, ik zit alweer een uur beneden. Met Wé gaat het wel beter maar mijn God, wat hoest die man. Hij ligt doodkalm te slapen en dan ineens UCHEUCHEUCHEUCHE!!!!

Heerlijk rustgevend om naast te liggen. Not. Dus ik ben maar opgestaan om een uur of zeven.

Gaan jullie leuke dingen doen vandaag? Ik niet. Ik ga vandaag niks doen. He-le-maal niksssssssss....

Oooh.. die van mij slaapt tenminste gewoon. Maar ik lag van 6 tot 8 wakker ofzo. Mèn. Net toen ik dacht 'nou, nog even en ik ga de hond uitlaten' ben ik weer in slaap gedenderd en werd ik om 10 uur wakker. Arme hond. Want niet alleen moest hij nu lang wachten, ook was het om 8 uur droog en om 10 uur niet.

Met pubers heb je niet zoveel strenge moederkaarten meer, helaas. Maar je kunt wel meer gaan inwerken op hun verstand. Ik heb mijn zoon naar het gymnasium gestimuleerd en daar nu af en toe spijt van, want hij heeft het er best wel zwaar. Maar ook zeer naar z'n zin, dus wat zal ik zeggen.

Je kunt dus wel op haar inspreken en inspreken (totdat ze daar zat van is en óf haar kont tegen de krib gooit óf toegeeft ) Ligt ook aan 't kind wat je kan doen aan stimulans. Ik ben het wel met je eens dat het ook voor meisjes belangrijk is de broek op te houden, maar aangezien ze hbo in het vooruitzicht heeft, zit ze met havo goed. Overigens ben ik bij zoon blijven aangeven dat hoe hoger je opleiding, hoe groter de keuze als je van school komt. Je kunt beter omlaag gaan, qua vervolgstudie dan een hogere studie niet kunnen doen, omdat je opleiding niet aansluit. En het hbo is zóveel makkelijker, als je vwo hebt gedaan! (ervaring ervaring)

Mijn dochter heeft vanmiddag een wedstrijd op 50 minuten rijden van hier. Waarschijnlijk doet ze wel één minuut mee, want geblesseerd, maar ze wil moet en zal heen, want er zit een leuke jongen in dat team
Later is nu
[quote]Eleonora schreef op 15 december 2012 @ 17:42:

Kiekeboe!

Nou, daar ben ik dan al!

Het is nog steeds hangen en wurgen met de man hier. Hij ontploft om de zoveel tijd in een hoestbui die z'n weerga niet kent en leeft op paracetamol. Drie keer per dag een enorme antibioticacapsule (waarom maken ze die dingen zo groot?), die hij nauwelijks door zijn zere keer krijgt en verder ligt hij maar wat te liggen. De hevige koorts is weg, er is alleen nog ferme verhoging (38,3) en hij is totaal uitgeblust. Ik ook inmiddels want ik slaap door zijn gedoe 's nachts natuurlijk ook nauwelijks. Maar goed, nu is hij gewoon veel zieliger dan ik en ik ben weer sterk, aan één kant

Eleonora, je kan die capsules ook opendoen en het poeder in vb. yoghurt mengen. Het is maar een tip hé.

Ik heb een leuke zaterdagavond gehad. Ben voor het eerst, sinds ik terug single ben, op stap geweest en was pas rond 3 uur vannacht thuis. Het wordt dus een zeer rustige zondag vandaag.

Happy Sunday,

Mag ik even zeggen, dat ook ik deze dag, helemaal niks/nada/noppes/niente, ga doen,

Lady-V, wat een moeilijke beslissing moet je maken voor je dochter.

Zoals ik het begrijp, heeft ze een jaar overgeslagen op de lagere school?

De Lyceum plaatsing, na de Kerstvakantie vind ik persoonlijk gewaagd.

Ze is nog maar 11, als het een beetje tegenzit, zou ze bij 13/14 jarigen in de klas komen?

Reken ik goed?

12 van de Lagere school

1 jaar Brugklas , ja toch?, heet dat nu VO?

Qua leeftijd, zou ik bang zijn, dat ze haar klasgenoten niet kan bijbenen, en ondergesneeuwd raakt.

Of zie ik nu ook niet-bestaande beren op de weg?

Voor hetgeen ze ambieert. zit ze goed, persoonlijk zou ik haar laten zitten.Ze is nog zo jong.

Zelf had ik gymnasium advies, moest en zou, er van mijn Pa heen,(( Hij had zelf, naast zijn werk, het Avond Gymnasium gedaan, Knap hè?))

heb er 3 jaar op gezeten, en toen wilde ik echt niet meer

Ik wilde moeder worden.

Nooit spijt van gehad.

Maar dat is vandaag de dag niet meer aan de orde, natuurlijk.

Maar het is natuurlijk jouw kind, jouw keuze.

Ik glitter nog even,

Een beetje symbolisch, voor alle jonge mensen, die hun vleugels nog uit moeten slaan.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 16 december 2012 @ 14:04:

Lady-V, wat een moeilijke beslissing moet je maken voor je dochter.

Zoals ik het begrijp, heeft ze een jaar overgeslagen op de lagere school?

De Lyceum plaatsing, na de Kerstvakantie vind ik persoonlijk gewaagd.

Ze is nog maar 11, als het een beetje tegenzit, zou ze bij 13/14 jarigen in de klas komen?

Reken ik goed?

12 van de Lagere school

1 jaar Brugklas , ja toch?, heet dat nu VO?

Qua leeftijd, zou ik bang zijn, dat ze haar klasgenoten niet kan bijbenen, en ondergesneeuwd raakt.

Of zie ik nu ook niet-bestaande beren op de weg?

Die beer was ik een paar jaar geleden (toen ze die klas oversloeg) ook bang voor, maar dat is nou juist geen enkel probleem gebleken. Ze bleek juist veel beter te matchen met iets oudere kinderen dan met haar eigen jaargroep, en nu nog. Ze hebben niet eens in de gaten dat ze minstens een jaar jonger is dan de rest .

Maar ik denk dat ik al weet wat ik ga doen: ik ga morgen de mentor bellen en haar hulp/advies inroepen. Op die manier hebben ze mij vroegah ook naar het gym gekregen .

Bedankt dames voor het aanhoren van mijn gezeur. Jullie zijn lief

En een lui zondagsglittertje natuurlijk:

Je bent een wijs mens LenyVollevaart.

Pff.. relaxing sunday. Enig idee hoe warm het kan zijn in een zwembad? EN hoeveel warmer je het krijgt van oneerlijke beslissingen van de scheids? EN jahoor, ik ben dan heeeeeuul braaf..

LV, samen met mentor en enthousiast vriendinnetje zou het moeten lukken, denk ik
Later is nu
En dan hebben jullie me nog niet tekeer horen gaan horen mopperen, toen ik kilometers lang 80 moest rijden, op een 100km weg, omdat degene voor me kennelijk niet wist dat hij/zij 100 mocht rijden.
Later is nu
Ik ga voor je plakken, DV, wàt een ontberingen,

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Goeie beslissing, Lady. !

Dankje Eindeloos.. eindelijk begrip.
Later is nu
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 december 2012 @ 23:16:

[...]

Das ook nog een idee ja, volgend jaar gewoon nog een keer de brugklas doen maar dan HAVO/VWO.

.

Ik denk dat de HAVO/VWO-brugklas niet zo heel anders is dat ze daarvoor een jaar over zou moeten doen. Dat zal dan wrsch heel veel herhaling worden.

Dwingen is lastig, maar aan de andere kant is ze ook nog maar 11 en weet jij beter wat goed voor haar is. Zeker op de langere termijn. Dus ik zou geloof ik in uiterste instantie wel overgaan tot dwang, maar het eerst proberen met een goed gesprek.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow, ik ben een beetje mosterd zie ik.

Nou ja, overleg met de mentor kan nooit kwaad.

Wat dat leeftijdsverschil betreft: ik lees dat dat in jullie geval geen probleem is. En mijn ervaring is dat dat heel vaak geen probleem is. Kinderen die klassen overslaan is een stokpaardje van me, dus daar zou ik nog een leuke discussie over kunnen beginnen.

Mijn kinderen zijn ook allebei versneld, dus ik vind dat ik er verstand van heb.
quote:Dreamer schreef op 16 december 2012 @ 16:19:

En dan hebben jullie me nog niet tekeer horen gaan horen mopperen, toen ik kilometers lang 80 moest rijden, op een 100km weg, omdat degene voor me kennelijk niet wist dat hij/zij 100 mocht rijden. Meestal is er dan aan je linkerkant nog een rijstrook waarop je dan die slakken kunt inhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven