Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond die docu 'Rauwer' gezien. En ja, die moeder...... Wordt niet mijn vriendin zeg maar.

En toch...... ik doe met mijn kinderen ook dingen waarvan andere mensen hun wenkbrauwen fronsen en waarvan ik overtuigd ben dat het goed is.

Niet zo extreem als deze moeder, maar toch......

Ieder voedt zijn/haar kind op zoals hij/zij denkt dat het goed is.

Dat hij lichamelijk duidelijk tekorten heeft vind ik het meest zorgwekkend.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Gatti, waardoor heb je zo weinig energie?

Leuk dat je er bent trouwens! En iedereen is lid hoor, ook als je soms langskomt.

Ik heb de Rauwer docu toch maar even gekeken, om mee te kunnen praten.

Solo, ik zie dat die moeder veel van haar kind houdt en hun verstandhouding is zeer liefdevol. In dat opzicht vind ik het idee dat het kind weggehaald kan worden bij zijn moeder echt een afschuwelijk idee.

En ik weet dat jij ook wel eens commentaar krijgt als je iets vertelt over hoe jij opvoedt. Maar deze moeder vind ik echt extreem in het doorvoeren van haar denkbeelden.

Kijkend naar de geschiedenis van de mens dan kan iedere deskundige die de ontwikkeling van de mens bestudeerd heeft je vertellen dat de rauwe eters van lang, lang geleden niet ouder dan vijfentwintig-dertig werden en dat hun beenderen broos waren. Een mens is een omnivoor en vegetarisch eten kan prima maar wat zij doet is echt een heel andere dwarsstraat nemen. Dat zij dat als volwassene wil doen moet ze zelf weten maar dat ze haar kind, die vijftien is en er uitziet als elf omdat hij voedingsonderdelen tekort komt, er in meesleept en dat blijft doen ondanks artsen, second opinions en rechters, ik vind het ver gaan.

Dat ze hem nu al drie jaar thuis houdt van school vind ik ook bizar. En dan die 250 euro boete voorwaardelijk. Snapt iemand dat? Ik dacht dat daar wel forsere maatregelen tegenover zouden staan? Drie jaar niet naar school! Dat is toch heel raar dan, die lage boete die daar voor gegeven is?
Ik ga zometeen misschien kijken, maar neem het voor de zekerheid op. Als man beneden komt, gaat ie sowieso op een andere zender. Hij is al niet van de salade, die vindt zoiets écht vreselijk. Wat ik wel weer enigszins 'grappig' vind: als het programma is afgelopen begint op RTL4 "Help, mijn kind is te dik"

Ik hoop dat er voor die jongen een oplossing komt van wél gezonde voeding, maar ook góede gezonde voeding. En warm graag. Ik heb wel eens over Rauw eten gelezen en op zich zou ik het wel een tijdje willen proberen, maar dan.. half zeg maar. Wel brood, wel thee (echt.. zonder thee ga ik het niet redden) en gekookt eten. En zomers. Ik krijg 's winters moeilijk salades binnen. Nahja.. ik weet het niet. In elk geval moet ik dan apart gaan wonen, denk ik. Ik kook nu al vega en non-vega, dat is nog redelijk makkelijk, maar rauw en non-vega.. over 2 héle verschillende maaltijden na gaan denken.. nee, even niet.

Later is nu
Vreselijk, wat een mens die moeder van Tom. In eerste instantie dacht ik nog heel toegeeflijk iets van ach, ze doet de dingen anders maar anders is niet altijd slechter en zo. Maar hoe langer ik keek hoe meer ik begon over te hellen naar de overtuiging dat ze op zijn minst knotsgek is.

En niet alleen vanwege dat rauwe eten hoor. Mijn jongste is een halve rawfooderT op vrijwillige basis, hij heeft een uitgesproken hekel aan gekookte groenten, maar knaagt wel met veel smaak rauwe bloemkool en spruiten weg. Ik voeder hem dus relatief veel salades naast de rijst en de gekookte aardapjes, omdat hij op die manier tenminste wel genoeg groentjes binnen krijgt.

Maar bij die mevrouw is het het hele plaatje: de extremiteit, het hersenspoelen, de sociale isolatie waarin ze hem willens en wetens heeft gebracht. Bah bah bah. Ik zeg het niet gauw, maar van mij mag ie per kerende post uit huis worden geplaatst.

Goedemorgen lieve allemaal,

Ah Léo, je gaat vandaag lappenmanden, met toestemming van binnenuit?

Wie weet, gaat je herstel 2 x zo spoedig.

Ik wens het je toe.

DV, ik heb een stukje gezien, maar '' mijn bloed loopt weg'', ik kan er ook niet zo goed tegen.

Zag een stukje voorbij komen, waarin de hond, naar aanleiding van een, zelfgediagnoseerde ontsteking, Ook maar 3 dagen niet moest eten.

Mocht wel toekijken aan tafel, Gatver.En volgens haar, begreep de hond het ook wel de 3e dag.

Arm kind, arme hond.

Die vrouw haar goed wijs, is kapot, echt.

Tot laters...........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Serious Request topic voor Leo Lappenmand
Zat het topic net te lezen, Lady.

Leuk dat enthousiasme, het is ook topgezellig, en het is een prachtactie.

In mijn woonplaats is het ook geweest, was fantastisch.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Jaa.. dat was feest! Ik werkte toen in de binnenstad. Leuk hoor

Oké, ik heb gekeken en vond het op zich meevallen. Mogelijk door alle ophef. Het eten vond ik nog niet het ergst, maar dat eenzame beeld, dat van het jongetje de jongen wordt neergezet, dat wel. Ohja.. en ik vond 'm er niet slecht uitzien, totdat ik me realiseerde dat hij 15 is. Voor een 12 jarige is het namelijk een leuke jongen. Daar liep ik wat in vast.

En die 'goeroe', die praat gewoon echt poep. En zoals hij op Tom inpraat en je ziet Tom (voor mijn gevoel) denken "okéee, maar waarom IK"

Het inspireerde me wel tot een heerlijke avocadesalade
Later is nu
Ik vind het helemaal niet meevallen, zoals ze de eigenheid en de gezondheid van haar zoon volledig ondergeschikt maakt aan het Hogere Doel. Bovendien bespeur ik een behoorlijke dosis hoogmoedswaanzin bij haar, getuige het feit dat ze zichzelf vergelijkt met Jezus als ze een week gaat vasten om innerlijke kracht op te doen voor de rechtszaak of zoiets. Hoe goed ze het misschien ook bedoelt (al waag ik dat te betwijfelen), als ouder is ze gewoon gevaarlijk. Wat bijvoorbeeld als ze Tom de volgende keer ook een week laat vasten? Het zou zo maar kunnen.
Ik vind het ook een gevaarlijke vrouw.

Mij maak je niet wijs, dat Tom alles (niet) eet, uit eigen vrije keuze.

Die jongen ( ben steeds geneigd te zeggen, het mannetje ) is totaal geindoctrineerd, door mama, met haar achterlijke ideeën.

Oma staat er ook niet achter.

Was blij verheugd, het kind in Engeland te zien.

Bij zijn grote broer.

En wie komt er de keuken in denderen? Sidonia, met een doos bananen.

Vind die Pa ook een slappe l*l.

Niemand kreeg het bij mij voor elkaar, mijn kind een groeiachterstand te bezorgen.

No Way.
Ik ga even glitteren voor Gatti,

quote:Eindeloos schreef op 18 december 2012 @ 14:03:

En wie komt er de keuken in denderen? Sidonia, met een doos bananen.

Thanks Eindeloos!

Energietekort komt door Burn-out en familiegedoe. Blijft toch een lastige maand december. Vond 't altijd de leukste maand van 't jaar. Nu loopt alles in de soep en hoop ik alleen maar dat kerst snel voorbij is.

Ik ben klaar voor 2013.

Hoewel Serious Request wil ik nog wel uitgebreid meemaken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Voor Lady,

Mjumm banaan

't Waren trouwens wel heel veel bananen

Sterkte Gatti!

Later is nu
Haha, die had ik ook al onder de knop!

Dan maar een nieuwe, voor Gatti. Nog een paar dagen doorbijten, het komt vast goed!

Rot, dat je, je zo voelt Gatti.

Ik kan een heleboel superlatieven neertypen.

Maar daar zit je denkelijk niet op te wachten.

En, je hebt gelijk, als je, je rot voelt, voel je het in December, dubbel + rente.

Dat is gewoon zo.

De wereld kan vrijdag ook nog vergaan, weet je nog?

Mijn buufje gelooft erin, en wacht met het kopen van een boom, tot zaterdag.

Ik zweer het je.

Dat het in geval van vergaan, toch niks uitmaakt, die 20 euro extra in haar knip, kan ik 'r niet aan het verstand brengen.

Het gaat haar ook om 't werk voor niets,

Och ja.

Misschien, heb ik je een glimlach, op je gezicht gegeven.

Een stevige pakkerd, krijg je sowieso !!
Als ik er zeker van was dat de wereld verging, zat ik nu écht wel met m'n (blote) gat in de zon! Rauw cocktailtje erbij. (zo gezellig met een rietje) Heerlijk!
Later is nu
Later is nu
DV, ik lust ook wel een drankje, trouwens

Maar mag het alsjeblieft, iets minder gezond ?
Hmmz, een rauw cocktailtje? Doe mij maar een kratje rauwe Westmalle Triple dan. Als de wereld toch vergaat maakt die kater ook niks meer uit.
Ik moet trouwens weg, schooltje poetsen. Veel glitterplezier en tot straks!

Oh ja, en dan ben je even nu zwemmen....................
Werkze Lady....... .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven