Ideeën kerst
dinsdag 18 december 2012 om 22:22
Ja, ik weet, er zijn al tig topics over, maar ik wil graag wat advies en kan het niet zo vinden.
Ik moet voor kerstavond 2 hartige taarten bakken, wie heeft een recept zonder varkens- of rundvlees?
Eerste kerstdag maak ik een tapasbuffet, ik heb dit tot nu toe:
- gehaktballetjes
- tortilla vegetarisch
- miniquiches vega en vlees
- brood met tapenade
- yakitori spiesjes
Wie heeft aanvullingen?
Ik moet voor kerstavond 2 hartige taarten bakken, wie heeft een recept zonder varkens- of rundvlees?
Eerste kerstdag maak ik een tapasbuffet, ik heb dit tot nu toe:
- gehaktballetjes
- tortilla vegetarisch
- miniquiches vega en vlees
- brood met tapenade
- yakitori spiesjes
Wie heeft aanvullingen?
dinsdag 18 december 2012 om 22:29
http://www.mijnreceptenbo ... itenkaas-quiche-7880.html
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
dinsdag 18 december 2012 om 22:39
dinsdag 18 december 2012 om 22:49
dinsdag 18 december 2012 om 23:07
Hartige taart met kip, broccoli, champignons, prei, ui en een laagje kaas erover! Om het 'te binden' gooi ik er ook 2 a 3 eieren door.
Even snel recept:
Taartvorm bekleden met hartige taart deeg (kant en klaar uit de diepvries)
Kip, broccoli, champignons, prei en ui in de pan even beetgaar bakken. Peper, zout en knoflook toevoegen!
Dan de vulling in de taartvorm, geklutste eitjes erover, ruime kaas laag en dan de randjes van het deeg 'terug vouwen', zodat je een mooi randje krijgt.
Voor de kitsh snij ik dan nog een hartje/ kerstboompje uit het deeg en leg ik dat in het midden erop.
Oh en even bestrijken met wat eigeel, dan 40min in de oven!
Even snel recept:
Taartvorm bekleden met hartige taart deeg (kant en klaar uit de diepvries)
Kip, broccoli, champignons, prei en ui in de pan even beetgaar bakken. Peper, zout en knoflook toevoegen!
Dan de vulling in de taartvorm, geklutste eitjes erover, ruime kaas laag en dan de randjes van het deeg 'terug vouwen', zodat je een mooi randje krijgt.
Voor de kitsh snij ik dan nog een hartje/ kerstboompje uit het deeg en leg ik dat in het midden erop.
Oh en even bestrijken met wat eigeel, dan 40min in de oven!
dinsdag 18 december 2012 om 23:44
Lekker recept voor hartige taart (maar wel een caloriënbom):
Hartige taart met broccoli, zalm & brie
ingredienten voor springvorm van 28cm:
6 plakjes bladerdeeg
500 gram broccoli in roosjes
100 gram gerookte zalm
150 gram brie
100 gram geraspte kaas
1 bakje cherrytomaatjes.
Kook de broccoli in 5 minuten beetgaat en laat uitlekken in vergiet, halveer de cherrytomaatjes, snijd de brie in kleine blokjes.
Beboter de springvorm en bekleed deze met de 6 plakjes bladerdeeg. Verdeel de plakken gerookte zalm gelijkmatig over de bodem.
Leg de voorgekookte broccoliroosjes op de bodem, verdeel de gehalveerde cherrytomaatjes en de blokjes brie hierover.
Kruiden met peper naar smaak, zout is niet nodig, de zalm en de kaas zijn al zout genoeg. Bestrooi tot slot met de geraspte kaas. Bak in een voorverwarmde oven op circa 200 graden tot bladerdeeg en kaas goudbruin zijn gekleurd.
Hartige taart met broccoli, zalm & brie
ingredienten voor springvorm van 28cm:
6 plakjes bladerdeeg
500 gram broccoli in roosjes
100 gram gerookte zalm
150 gram brie
100 gram geraspte kaas
1 bakje cherrytomaatjes.
Kook de broccoli in 5 minuten beetgaat en laat uitlekken in vergiet, halveer de cherrytomaatjes, snijd de brie in kleine blokjes.
Beboter de springvorm en bekleed deze met de 6 plakjes bladerdeeg. Verdeel de plakken gerookte zalm gelijkmatig over de bodem.
Leg de voorgekookte broccoliroosjes op de bodem, verdeel de gehalveerde cherrytomaatjes en de blokjes brie hierover.
Kruiden met peper naar smaak, zout is niet nodig, de zalm en de kaas zijn al zout genoeg. Bestrooi tot slot met de geraspte kaas. Bak in een voorverwarmde oven op circa 200 graden tot bladerdeeg en kaas goudbruin zijn gekleurd.
woensdag 19 december 2012 om 14:52
De vegetarische slager heeft 'spekjes'. Even aan bakken, ook lekker in zo'n taart. Volgens mij heeft de COOP een bak met producten van de vegetarische slager.
Koopmans heeft een quiche mix. Het deeg maak je dan zelf, (met de bij geleverde deeg mix). Lekkerder dan quiche mat bladerdeeg en het kan niet misgaan.
Koopmans heeft een quiche mix. Het deeg maak je dan zelf, (met de bij geleverde deeg mix). Lekkerder dan quiche mat bladerdeeg en het kan niet misgaan.
woensdag 19 december 2012 om 21:08
vrijdag 21 december 2012 om 21:42
zondag 23 december 2012 om 11:34