Borrel met kerst

20-12-2012 13:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag weten of ik me aanstel of niet. Ik zit in de volgende situatie:

Vanavond is een borrel van mijn werk, waarbij al mijn collega's van alle vestigingen komen om samen het jaar gezellig mee af te sluiten. Hardstikke leuk allemaal natuurlijk, altijd erg gezellig.

Nu is het zo dat in 2011 15 kilo ben afgevallen. Ik zag er daardoor dan ook heel goed uit, tenminste, ik voelde mij daar geweldig bij. Mede ook door de leuke reacties en complimenten die ik kreeg.

Mijn dilemma is dat ik deze 15 kilo er in 2012 allemaal weer bij heb gekregen. Plus nog twee kilo extra. Dat is fors en mijn eigen schuld natuurlijk, ik heb het allemaal zelf laten gebeuren. Maar nu ben ik dus bang voor de reacties die ik ga krijgen. Collega's waar ik veel contact mee heb via telefoon en per e-mail hebben me een jaar niet gezien. En geloof me, 17 kilo verschil dat zie je echt wel.

Ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik weet wel dat ik naar de borrel toe moet. Ik zie enorm tegen op. Bang voor kwetsende opmerkingen en/of blikken. Want ondanks dat het lijkt dat ik niet met mijn gewicht bezig ben, is dat wel zo. Het is voor mij en vele anderen met mij een strijd voor het leven.

Pffft wat kan ik doen? 17 kilo afvallen gaat niet meer lukken ben ik bang. :(
Ik dénk dat jij jezelf wat belangrijker denkt dat dat andere mensen jou vinden.

En dit is niet negatief bedoeld, echt niet.

Maar geloof je me als ik zeg dat mijn collega recent 20 kilo is afgevallen en ik dat echt na 4 maanden pas zag?

En verder, tja nou en, lijnpoging mislukt?

Denk je werkelijk dat ik naar jou zou kijken en denk, tering wat een slap wijf/ lelijk/ stom of dat ik raar nou je zou gaan kijken?

Nee, ik denk echt dat je het erger maakt dan dat het in werkelijkheid voor andere mensen is.
Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik ben er absoluut niet gelukkig mee. :( Ik ben trouwens een (jonge) man.
Als jij tijdens de borrel denkt dat andere mensen met minachting naar je kijken of het over je hebben, dan ga je dat geloven. Waarschijnlijk zijn de meesten met hele andere dingen bezig. En je bent nog altijd meer dan je gewicht. Zit er niet teveel mee en geniet ervan!
Als jij tijdens de borrel denkt dat andere mensen met minachting naar je kijken of het over je hebben, dan ga je dat geloven. Waarschijnlijk zijn de meesten met hele andere dingen bezig. En je bent nog altijd meer dan je gewicht. Zit er niet teveel mee en geniet ervan!
Er zullen vast 1 of 2 slanke dennen zijn die het slap van je zullen vinden dat je weer zo veel bent aangekomen.

Het grootste deel van de mensen maakt het helemaal niets uit of je nu wel of niet bent aangekomen. Sterker nog sommigen zullen het echt niet zien.

Een paar mensen die zelf ook moeite hebben met lijnen zullen het fijn vinden dat je bent aangekomen want nu steken ze niet meer af bij jou.

Kortom gewoon genieten van je kerstborrel en je niet druk maken.

Het zou wat anders zijn als jij het merendeel van de hapjes zou gaan opeten. Dan zullen er vast mensen denken zie je wel geen wonder dat hij dik is.

Laat dit nou geen reden zijn om helemaal niets te eten want mensen weten gezien je figuur heus wel dat je anders ook wel eet.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 20-12-2012 13:32
Reden: zij even aangepast in hij.
% gewijzigd
Dus wat is je voornemen? Afvallen voor de volgende kerstborrel:D

Niet bang zijn, je kan de situatie nu niet meer veranderen. Zeg gewoon dat je lekker gegeten hebt.
quote:bangvoorreacties schreef op 20 december 2012 @ 13:26:

Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik ben er absoluut niet gelukkig mee. :( Ik ben trouwens een (jonge) man.

Lijkt mij voldoende stimulans om de knop volledig om te zetten en weer goed voor je zelf te gaan zorgen in de zin van bewegen en op je voeding letten.

Voor vanavond gewoon gaan en schijt hebben aan...
quote:Troeta schreef op 20 december 2012 @ 13:35:

Dus wat is je voornemen? Afvallen voor de volgende kerstborrel:DJa, dit zeker. Maar niet voor hun, alleen omdat ik het zelf wil.
Zeg tegen een collega dat je medicijnen hebt moeten gebruiken en daarom weer bent aangekomen. Of verzin iets anders. Moet je wel eentje kiezen die veel kletst.

En anders doe je gewoon een naamplaatje op met Oprah.

Ja, je kunt ook een grapje maken over dat je nu tenminste een goed voornemen hebt.
Tsja, als jezelf al bangvoorreacties gaat noemen dan is er wat mis tussen je oren. En denk je echt dat iedereen zich druk gaat maken over jouw maatje meer of minder? Die borrel is veel belangrijker joh.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bedankt iedereen voor jullie reacties!

Ik wist niet welke naam ik aan moest maken. De meeste namen zijn al in gebruik.

Ik hoop echt dat paque_pink gelijk heeft. Voor mezelf ben ik natuurlijk het middelpunt van het universum. Voor anderen is dat natuurlijk niet zo.

Ik baal gewoon zo van mezelf dat ik in 2012 zo slap ben geweest. Ik schaam mij er gewoon voor. Ik had mijn gewicht onder controle totdat ik stopte met roken. Ik ben gelukkig nog wel steeds gestopt met roken.
't is kennelijk erg moeilijk; zoiets zou ik waarschijnlijk denken, áls het me opvalt, maar waarschijnlijk ben ik meer bezig met hoe mijn haar zit en over de boodschappen bij Appie die ik niet moet vergeten.
it's a big club and you ain't in it
quote:bangvoorreacties schreef op 20 december 2012 @ 13:39:

[...]

Ja, dit zeker. Maar niet voor hun, alleen omdat ik het zelf wil.

dat klopt, voor anderen afvallen, stoppen met roken of drinken of laat naar bed gaan, helpt niet. Je doet het voor jezelf, of je doet het niet.

En als je een goed contact hebt via mail of telefoon met je collega's zullen ze het gewoon gezellig vinden je weer "in het echt" te zien.

En degenen die er op afknappen, dat is hun probleem, niet het jouwe.

En zelfs al kletsen ze over je, volgende week hebben die kletsers wel een ander slachtoffer gevonden, en ben jij vergeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik heb precies hetzelfde probleem als jij en ongeveer het zelfde aantal kilo's.

Vorig jaar voor het eerst in een sexy glitterjurkje nu weer te dik voor oziets.

Ik vind het niet leuk. Maar verder vind ik het ook niet zo bijster interessant. Ik heb een leuke kop en mooi haar en wordt nog steeds 5 jaar jonger geschat dan ik ben.

Weet je, ik heb dit en toevallig is dit heel zichtbaar. Maar hoveel mensen roken niet terwijl ze bronchitis hebben, of nemen te veel alcohol of noem het maar op.

En natuurlijk is te zwaar zijn ook niet gezond en eigen verantwoordelijkheid en dicipline enz, denkt men dan. Laat ze maar denken.

Het grote voordeel van ouder worden is dat het me steeds minder interesseert wat anderen van me denken.

Mensen die hun oordeel snel klaar hebben hebben meestal zelf niet zoveel meegemaakt en de mensen die echt in mij geïnteresseerd zijn kan het niet schelen.

Ga lekker, toon interesse in anderen en dan zal er eens iemand zeggen dat je weer dikker bent, so what? het is ook zo,
Je zegt gewoon "de bekende valkuil en die zat vol met eten" hoe laconieker jezelf bent des te makkelijker zijn de reacties en als iemand roept wat zonde zeg je gewoon dat eten inderdaad nog steeds je grootste zonde is en dat je ruggegraat behoorlijk slapjes is.

De meeste weten wel hoe afvallen gaat, niets van aantrekken, verheug je nou maar gewoon op het feest, de meeste mensen zijn (en dat is onderzocht,) meer met zichzelf bezig dan met anderen.
Praat gezellig met je collega's, wees belangstellend en zorg dat je plezier hebt. Dat vinden mensen veel en veel belangrijker dan jouw gewicht
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven