Confit de canard
woensdag 13 april 2011 om 20:26
Hallo allemaal,
mijn eerste bericht hier. Ik hoop hier veel op te kunnen steken van jullie allemaal.
Mijn vraag: ik had al heel wat vrienden en familie gehoord over confit de canard in blik, die je in Frankrijk gewoon in de supermarkt koopt
.
Nou, twee weken geleden waren we een weekendje in Lille en natuurlijk ook even in één van de gigantische hypermarchés boodschappen gedaan. En ja, gelijk maar een blik eend meegenomen.
Maar helaas vonden we het een teleurstelling. De eend was heel erg zout.
Hoort dit zo? Of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb de 4 stukken eend opgewarmd in het vet dat erbij zat. Verder geserveerd met aardappeltjes en haricots verts.
Graag hoor ik of confit de canard altijd zo zout is of dat ikmisschien pech heb gehad met het merk. Ik had van de 3 merken trouwens de duurste genomen, 11 euro nog wat.
Groetjes, Lotte
mijn eerste bericht hier. Ik hoop hier veel op te kunnen steken van jullie allemaal.
Mijn vraag: ik had al heel wat vrienden en familie gehoord over confit de canard in blik, die je in Frankrijk gewoon in de supermarkt koopt
.
Nou, twee weken geleden waren we een weekendje in Lille en natuurlijk ook even in één van de gigantische hypermarchés boodschappen gedaan. En ja, gelijk maar een blik eend meegenomen.
Maar helaas vonden we het een teleurstelling. De eend was heel erg zout.
Hoort dit zo? Of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb de 4 stukken eend opgewarmd in het vet dat erbij zat. Verder geserveerd met aardappeltjes en haricots verts.
Graag hoor ik of confit de canard altijd zo zout is of dat ikmisschien pech heb gehad met het merk. Ik had van de 3 merken trouwens de duurste genomen, 11 euro nog wat.
Groetjes, Lotte
woensdag 13 april 2011 om 20:32
Neem de volgende keer een blik van het eigen merk van Auchan (lichtgroen etiket), ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat de hypermarché is waar je die confit vandaan hebt. Ik vind ook alles snel zout maar deze valt mee. Ik zet het meestal in de oven met een deel van het vet, voorgekookte aardappeltjes erbij. Rode kool met appeltjes als bijgerecht zwakt de zoute smaak een beetje af.
verba volant, scripta manent.
woensdag 13 april 2011 om 20:44
woensdag 13 april 2011 om 21:51
Heb je ze alleen maar opgewarmd? En direct gegeten? Ik doe ze altijd opwarmen, uit het vet halen en dan minimaal 20 minuten in de oven op een rooster boven een bakplaat. Daardoor loopt er nog heel veel (zout) vet uit. Dan nog de laatste 8 minuten onder een hete gril waardoor het vel lekker knapperig wordt. Het vet in blik bewaar ik in de koelkast om mijn aardappelen in te bakken. Heerlijk!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
woensdag 13 april 2011 om 21:55
Ik vind het zo smerig, een keer heb ik een blik uit Frankrijk meegenomen.
Wat een stank als je het met vet en al opwarmt! Ik werd misselijk van de walm. Toch maar geprobeerd, want ik vond het zonde om weg te gooien.
Toen het eenmaal op tafel stond, moest ik wel twee zeurende katten van de tafel jagen
Dertigmin, dat klinkt wel aannemelijk, dat het zo lekker gemaakt kan worden!
Wat een stank als je het met vet en al opwarmt! Ik werd misselijk van de walm. Toch maar geprobeerd, want ik vond het zonde om weg te gooien.
Toen het eenmaal op tafel stond, moest ik wel twee zeurende katten van de tafel jagen
Dertigmin, dat klinkt wel aannemelijk, dat het zo lekker gemaakt kan worden!
woensdag 13 april 2011 om 21:59