londen ....

22-12-2012 11:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het echt leuk voor een citytrip? Barst maar los met de tips. Eten, shoppen, accomodatie...

Ik ga met ryanair naar stansted en dan met de trein naar londen.
Wij hadden het er vanmorgen over om weer te gaan na jaren. Ik wil naar de Londen eye en met dubbeldekkers, het museum met die dinosauriërs, sushi eten, harrods, pubs, en lekker eten. Wij gaan met onze zoon van zes binnenkort.
Nou newkitten , grijp je kans dan. Heb een retourtje geboekt met ryanair voor 16 eurootjes.( neem enkel handbagage mee) nu nog goede accomodatie vinden en de route uitstippelen.
Oewwww mag ik mee?! ;)
http://www.visitbritainshop.com/Nederland/home.html

Hier koop je van te voren je Oyster card! En ook andere attracties zijn goedkoper dan ter plekke.

(Is dat spam? Vind het gewoon een leuke tip)
Is het echt leuk?? Londen is zo'n stad waar ik wel twee keer per jaar heen zou willen!

National Portrait Gallery, prachtig museum en nog gratis ook. Covent Garden, zo'n leuke buurt.

Kijk of er toevallig een leuk concert is in de O2 Arena, is erg mooi om een concert daar mee te maken.

Gelukkig gaat man er binnenkort weer voor een tijd heen, dan kan ik er weer een paar keer naartoe
Net terug...! Wat een heerlijke stad! Lekker geslenterd in Camden Town, Portebello market (kwam geen eind aan de markt op zaterdag) en heerlijk naar live muziek geluisterd in Covent Garden. 's Avonds gegeten in pubs in Soho.

Heb ook een ritje gemaakt in London eye. Ik vind het veel geld voor een uitzicht van een half uurtje.

Tip koop een dagkaart voor het openbaar vervoer en pak dan af en toe de bus ipv metro.

Veel plezier!
Nature & History Museum! Heel groot, heel gratis en heel leuk
Waaaw mx , thanx!! Sounds great !! Heb er echt zin in. markt? Ik hou van markten? Leuke dingen te zien? kun je met een dagticket bus en metro nemen?
Evelise thnx !!! Gratis ---- daar houden we allemaal van jeeeha!!
Met een dagticket kan je inderdaad bus en metro pakken, ideaal!

Heb mij erg ingehouden...vloog met easyjet en had alleen handbagage...dus beperkte ruimte in de koffer....!
Spitafields market met aansluitend Brick lane. Geweldige markt en omgeving en beroemd om de het eten.
Via deze site kan je zien welke trein/bus/metro je kan pakken vanaf vliegveld naar hotel: http://www.tfl.gov.uk/
TFL is alleen voor in London, niet voor er buiten en dus niet voor Stansted.

Vanaf Stansted kan je met de trein www.nationalrail.co.uk of bus www.nationalexpress.co.uk of Easybus of Terravision.

Dagkaarten voor de metro/bus zijn voordelig als je er echt veel gebruik van gaat maken. Je hebt ze voor 1 dag of 7 dagen.

Oyster is ook fijn, net als de OV chip, maar dan een veeeeeeeeeeeel beter systeem.

http://www.visitbritainsh ... lcard-of-oyster-card.html
Even gecheckt, maar hij geeft ook de treinen/metro's aan vanaf Stansted.
Het is ook leuk om op de "south bank" een stuk langs de Theems te lopen, bv vanaf St Paul's de millenium bridge oversteken naar Tate Modern (ook een geweldig museum overigens) en dan richting Embankement / The Eye.

British museum is ook geweldig, en vergeet de parken niet!
Ik woon nu al een jaar in London. En het is echt een geweldige stad. Zeker nu, nu alles nog helemaal in kerstsfeer is. De lichtjes in de winkelstraten en shoppingmalls zijn niet te vetgelijken met die in Nederland.

Aanraders vind ik;

- camden town, dit is een beetje de alternatieve wijk van London. Alleen al de mensen die hier rond lopen zijn leuk om naar te kijken. Verder heb je daar een leuke markt en kun je er lekker eten.

- als je van winkelen houdt moet je langs westfield stratford. Gigantisch winkelcentrum met alle leuke winkels.

- bricklane street. Leuke vintage winkeltjes om te kijken en marktjes met heerlijk eten van over de hele wereld

- covent garden. Gezellig wijkje!

- mocht je the london eye te duur vinden maar toch een leuk uitzicht over London willen hebben; in north Greenwich, naast de o2 heb je een kabelbaan (nieuw gebouwd voor de OS) het ritje zelf is kort, maar t uitzicht is geweldig!

- wandeling door de parken is ook leuk! Mijn favo park is greenwichpark omdat je vanaf de heuvel een gigantisch mooi uitzicht hebt.

Oja en schaf een oyster aan. Is makkelijk en scheelt een hoop gedoe! Mocht je trouwens in Januari komen, moet je zeker gaan winkelen; dan is de january sale en gaat alles tot 75% korting!

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel
Londen is echt geweldig. Als het er niet net zo'n k-klimaat zou zijn als in Nederland, zou ik er wel willen wonen.

Ik ben één keer met Ryanair naar Stansted gevlogen en dat was op zijn zachtst gezegd geen aanrader, maar je hebt al geboekt. Ik ga tegenwoordig met de trein, veel relaxter vind ik.

Om te eten zoeken we meestal zomaar een leuke pub waar we op dat moment zijn. Die hebben vaak goed eten voor weinig.

Camden Town vind ik geweldig om doorheen te lopen en te shoppen bij alle marktkraampjes. Het is een doolhof, maar ik kom elke keer met leuke dingen terug.

Verder is er zoveel te zien en te doen, ik weet niet waar ik moet beginnen
Euh flip, vertel ? Ryanair? was maar 16 euro dus die kan ik nog loslaten als het echt een drama is. Hoe duur ben je dan uit met de trein?
@flore en anderen: superbedankt voor de geweldige tips. Sales klinkt als muziek in mijn oren.
Ik lees mee! Ga eind januari (met een lege koffer:)) met een vriendin een weekend naar Londen.

We vliegen op Gatwick, wat is een beetje een voordelige manier om dan in het centrum te komen? We hebben voor 1 dag een travelcard erbij geboekt, is het handig om voor de overige 3 dagen (we zijn daar heel gunstig bijna 4 dagen) alvast kaarten te bestellen voor het Ov., of makkelijk daar kopen?

We willen echt een mix van shoppen en een beetje cultuur, maar gezien de tijd zullen we echt keuzes moeten maken. Wisseling van de wacht wil ik zeker zien, we doen een thames cruise, maar verder? Londen eye voor geen goud ivm hoogtevrees. Wie heeft de top 3 van must-see?
Oystercard is bij elk station te koop. Je zet er een tegoed op en je kan overal heen reizen.

Wat ik heel erg leuk vond, is de bustour: als je de guided tourbus hebt, met de live guide, dan wordt je lekker rondgereden in een dubbeldekker. Alle bezienswaardigheden worden genoemd, je kan overal in- en uitstappen, heel handig en leuk!
Top 3 van london, lastig haha. Heb hem al genoemd, maar camden town. Hier kun je shoppen (een bijzondere markt) maar het zijn volgens mij de oudste stallen van London n dat zie je overal terug door gigantische beelden en mooie gebouwen.

Natural history museum vind ik persoonlijk wel leuk voor een keer, maar nou geen dikke aanrader. Alle musea in London zijn gratis. Ik Vond het British museum juist wel interessant. Dit gaat over de geschiedenis en kun je ook echte mummies zien.

Mocht je in het centrum zijn is carnaby een leuk Straatje. Zit tussen de bekende winkelstraten regentstreet en oxford street in. Hier heb je ook erg leuke pubs zitten. En een geweldig warenhuis; liberty.

Verder covent garden, notting hill en portobello road.

Mocht je gaan shoppen op regent street, kun je lopend naar de changing of the guards. Dit moet je wel even informeren van te voren, want dit wordt niet elke dag gedaan.
Je kunt hier heel makkelijk reiskaarten kopen. Op elk station staan automaten en op de grotere ook informatiebalies waar je ze kan halen.

Bustour is leuk, maar niet in de winter vind ik. Ik wil namelijk Zelf dan boven zitten en dat gedeelte is open en momenteel zou je hoof en dan afvriezen.
Van Gatwick naar London (Victoria) is makkelijk en snel met de trein. Neem alleen niet de Gatwick Express, die is super duur en maar een paar minuten sneller.

Kaartjes kun je online of ter plekke kopen.

Met de bus kan ook, National Express. Tijden en prijzen staan op de site.

Een top 3 van London is moeilijk, iedereen vind andere dingen leuk.

Maar een wandeling van Buckingham Palace naar de Big Ben, London Eye, langs de Thames, de brug over naar Trafalgar Square, door naar Leicester Square en Picadilly Circus, via Regent Street naar Oxford Street........ Dan heb je al heel wat gezien.

Monument beklimmen is ook leuk. Is maar £3! Mooi uitzicht. En je krijgt ook een certificaat. Veel trappen! Is geen lift.

Je kunt de Chard in. £25! Is het hoogste gebouw van west Europa.

Veel leuke markten en winkel centra.

Mooie parken.

Er is zoveel te doen! Laat het gewoon lekker over je heen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven