Onwetend minnares...

19-12-2012 20:26 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een gebonden man enkel op een neukertje uit is, zou hij dan blijven beloven dat hij oplossingen aan het zoeken is om met jou samen verder te gaan? Zou hij daar zo ver in gaan om documenten te vervalsen en SMSen tussen zijn vriendin en hem zelf op te stellen en naar zijn GSM te versturen? Want, ik ga ervan uit dat een gebonden man die enkel uit is op een neukertje slimmer is en dat neukertje geen loze beloftes doet, geen thuisadres prijsgeeft en vooral niet te veel mails stuurt om geen bewijsmateriaal te laten verzamelen... die van mij doet en deed beloftes en na alles wat gebeurd is, blijft hij volhouden dat hij gaat voor een toekomst met mij... alleen heeft hij eerst nog wat zaken op te lossen.

BTW: ik was 6 maand onwetend minnares en tegen dat ik wist hoe de situatie bij hem thuis zat, zag ik hem al veel te graag.

Contact is nu verbroken, van moeten, omdat ik een kortsluiting had en ondanks zijn vraag het niet te doen, een korte mail te sturen aan zijn vriendin met de korte melding dat als ze de waarheid wou weten, ze me kon bellen. Voor alle duidelijkheid: ze heeft me 5 weken geleden gebeld 's nachts om te vragen wat er nu aan de hand was tussen ons en toen heb ik gezwegen en gezegd dat ze dit onder elkaar moesten uitvechten...

Graag jullie eerlijke bevindingen, en als het even kan, wil ik ook eens van mannen hun mening horen...

Ik word langzamerhand paranoia...
Nikki79 voel je je aangesproken soms? Dat kan dat ze dat niet wist lijkt me alleen logisch dat je er direct mee kapt als je erachter komt dat man in kwestie bezet is. En als het dan niet is omdat je uit principe geen man van een ander naait doe het omdat meneer in kwestie een ongeloofelijke zak is dat hij zo loopt te liegen.
Mijn minnaar is ook gebonden, net als ik zelf.. maar hier geen leugens, valse beloftes, maar duidelijke afspraken over wat wel en niet kan/mag.

Het gaat wel degelijk om 'dignity' TO, je waardigheid,.. je eigen waardigheid. En dan vooral in hoe hier verder mee om te gaan. Zie het als het laatste hoofdstuk van een boek wat diep in de kast gaat, met een slot er op, ga hier toch niet mee door.. voor je eigen waardigheid!
@pop9000: jouw middle name is I, Robot? Wake up!

Als jouw man je een leugen vertelt, wat voor één dan ook, dan gooi je die ook per direct buiten. Geen enkel huwelijk zou dan meer dan 20 jr stand houden. Het is zaak te ontdekken waarom zoiets ontstaat, en dan pas conclusies te trekken. Doe ik in elke situatie, en met deze situatie is dat niet anders.

En ik heb waardigheid, ik denk alleen, kan ik mijn gevoelens afschermen en me laten soigneren van hem zolang een ander dat niet doet? Ja, inderdaad, aandacht doet me goed, zoals iedereen dat graag heeft. En net zoals minnaressen (meestal toch) er voor zorgen dat de minnaar gelukkiger in zijn huwelijk staat zolang hij bij zijn minnares terechtkan, kan hij er misschien voor zorgen dat ik iets gelukkiger single ben.

De omgekeerde wereld.

Vooraleer ik hieraan begin, moet ik gewoon zeker zijn dat dat me zal lukken. Dat is een strijd met mezelf.

In de wetenschap dat ik hem onmiddellijk uit mijn leven ban, als er iemand mijn pad kruist die de moeite waard is.

En zeg nu eens eerlijk, achter hetgeen ik meegemaakt heb, is dat dan zo niet-waardig? En dat heeft eigenlijk niets met wraak te maken, ik doe alleen wat hij al die tijd gedaan heeft: zich beter voelen als hij mij voor erbij heeft. Zonder meer.
Ga jij zo'n relatie aan? Waarbij je weet dat de doelstelling geheel anders is dan waar hij maanden lang was?

Met andere woorden, maanden lang had je het idee dat je een echte relatie met deze man aan zou kunnen gaan (of had je het gevoel dat je die relatie had) En nu terug naar '2e wiel aan de wagen'...

Je uitspraak : En zeg nu eens eerlijk, achter hetgeen ik meegemaakt heb, is dat dan zo niet-waardig? geeft mij aan dat je niet goed begrijpt wat ik met je waardigheid bedoel. Ik heb het sterke vermoeden dat deze man een enorm loopje met je neemt, en dat jij er nu bewust voor open staat om een loopje met je te laten nemen..
Tuurlijk neemt hij een loopje met me. Het duurt even voor dat doordringt... Het gaat er niet om dat ik dit laat duren, het gaat erom of ik hem nog even moet laten zijn best doen. En dan koud dumpen. Of meteen korte metten.

Je moet weten dat ik hem niet volledig kan negeren, hij is een belangrijke zakenrelatie... ik zit gevangen op dat vlak... niet zo simpel hoor.
Eigenlijk is het zo simpel als wat. Jij wil hem, maar weet het niet helemaal zeker en wil graag bevestiging. Jouw bevestiging is: als al die vrouwen op het VivaForum zeggen dat het niet oké is, dan moet het wel goed zijn! Slotje!
quote:natjepetatje schreef op 22 december 2012 @ 00:10:

Voor alle duidelijkheid: ik héb zelfvertrouwen

Dat kan, dat je zelfvertrouwen hebt. Dat is echter wat anders dan eigenliefde en die lijk je, gezien je eerder uitspraak:

quote:natjepetatje schreef op 20 december 2012 @ 11:34:

Zal wel te maken hebben met het feit dat ik zelf denk dat ik niet beter verdien.

te ontberen. Maar goed, jij bent bedrogen door hem, voelt je daardoor wraaklustig en dus besteedt je je uren met bedenken hoe je het hém zuur kunt maken, hoe je het hém kunt laten voelen, hoe je hém kan pakken zoals hij jou heeft gepakt.

De tralies van de gevangenis waarin je je denkt te voelen zijn echter enkel je eigen koppigheid, echt niet het feit dat hij een zakenrelatie is. Maar het is uiteindelijk ook makkelijker en prettiger om vooral maar aan een ander te denken, je geluk in andermans handen te leggen, zo hoef je niet aan jezelf te denken, laat staan aan jezelf te werken en als je je dan ongelukkig voelt, is het de schuld van hullie! Lekker makkelijk, dat wel!

Alleen jij kan je zelf gelukkig maken, maar zolang je dat niet gelooft, zul je het bij anderen blijven leggen.

Succes ermee, ik hoop dat je deze kneus met zijn papierwinkel snel kunt loslaten!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:natjepetatje schreef op 23 december 2012 @ 20:13:

Tuurlijk neemt hij een loopje met me. Het duurt even voor dat doordringt... Het gaat er niet om dat ik dit laat duren, het gaat erom of ik hem nog even moet laten zijn best doen. En dan koud dumpen. Of meteen korte metten.

Je moet weten dat ik hem niet volledig kan negeren, hij is een belangrijke zakenrelatie... ik zit gevangen op dat vlak... niet zo simpel hoor.

Waarom zou je hem nog 'zijn best' laten doen? Gezien de gevoelens die je voor hem hebt, gezien hoeveel pijn hij jou heeft gedaan.. wie denk je dat je daar meer mee zou hebben.. hem of jezelf? Ik schat in dat jij degeen bent die hier het meest onder gaat lijden.. niet hij. Hij zal niet lijden, want hij geeft niet zoveel om jou als jij om hem. Anders had hij die leugens toch nooit verteld.

En je kunt iemand prima 'zakelijk' benaderen, juist als je dit direct afkapt en dan echt puur alleen zakelijk houden. Zet je ijsmuts op, zet je ijskonijn gezicht op! Laat hem maar zien dat jij niet door dit soort grappen te breken bent.

Nee simpel zal het voor jou niet zijn, en je zult hard toneel moeten spelen om dat voor elkaar te krijgen. Maar laat hem nooit zien hoeveel pijn dit jou doet..

Dat... is eigen waarde...
Natuurlijk beweer ik niet dat ik mijn man( fictief neem ik aan? Heb er geen nl, wel een gekke relatie achter de rug , snap dus best dat je het lastig hebt) eruit zou gooien. Maar als je pas recent met iemand bent en iemand laat zijn ware aard zien kap je er toch mee. Dan is het zelfdestructie om ermee door te gaan. Aangaande je posts kan ik concluderen dat je eigenwaarde behoorlijk mist.
Het is voor een stuk inderdaad loskoppelen en eerlijk, ik heb hem nu een tweetal weken niet gezien en het lukt me wel aardig. Het is nu zaak om niet elke keer weer in die valkuilen van aantrekken-afstoten te stappen. En ik geef toe dat ik een koppig karakter heb. En eigenwaarde/eigenliefde, tja, menigeen die me kent weet dat ik mezelf graag zie. Daar gaat het helemaal niet (meer) om.

En ik weet heus wel hoe ik zaken en privé van elkaar moet scheiden, enkele van mijn klantencontacten zijn in het privé ook vrienden en met hen lukt dat perfect. Met hem ligt dat net ietsje anders, geloof me vrij.

En ja, iedereen die zich inschrijft op een forum, zoekt bevestiging. Waar dient zo'n forum anders voor? Ik was heel benieuwd of er een enkele ziel zo vergevingsgezind zou zijn om na het bedrog van 6 maand mij te adviseren hem toch nog een kans te geven? Achteraf bekeken, inderdaad heel lachwekkend.

Hij zoekt nu op een belachelijke en doorzichtige manier contact, en dat helpt me eigenlijk wel om mij over hem heen te zetten. Vind het iets zieligs hebben.

Dit komt goed, ik voel het! Bedankt aan allen!
Huh? Van gods gift to women is hij ineens naar zielig en lachwekkend gegaan? Heeft het viva forum zo`n invloed op je?
Jij kunt uit het smoezenboek maar 2 smoezen verzinnen, maar dit zijn op zichzelf rare dingen:

- Zij heeft jou met zijn telefoon een sms gestuurd om het contact te verbreken. Waarom laat hij dat dan toe, als zij verder wil? En waarom maakt JOUW reactie uit, in plaats van de zijne? Het gaat er toch niet om hoe jij reageert, maar hoe hij reageert, lijkt me?

- Jij mocht altijd vragen stellen, liever aan hem dan aan anderen... ja, dat lijkt me nogal wiedes: als je ze aan hem stelt, kan hij bepalen wat hij antwoordt. Als je ze aan anderen stelt, weet hij nooit wat die anderen allemaal zullen zeggen.

- Een half jaar lang wist jij van niks. Misschien ben je goedgelovig, maar dan nog blijkt deze man een goed acteur te zijn want een half jaar is vrij lang om niet te weten dat je minnaar een andere vaste relatie heeft.

Kortom: ik zie nog wel wat smoesjes in deze man. En ik denk dat je mensen om hen heen beter kunt geloven dan hemzelf, hij vertelt je toch wat hem uitkomt. Daar kan best een kern van waarheid inzitten, maar als de rest van de wereld denkt dat zij een briljante relatie hebben, lijken ze me niet echt in scheiding te liggen.
Tuurlijk wel. Wat jullie allemaal schrijven is helemaal juist en dat wist ik eigenlijk ook al toen ik het topic startte. Alleen was ik er nog niet klaar voor om deze fase in mijn leven af te sluiten, denk ik. Het zal wel deel uitmaken van de verwerking... Ik denk nog heel veel aan hem, maar dan eerder aan wat hij niet gedaan heeft, dan aan wat hij wel gedaan heeft. En met lachwekkend bedoel ik eigenlijk: eens ik zelf ook inzie en zelf geloof dat hij een ziekelijke leugenaar is, dan worden zijn smoezen inderdaad zielig en lachwekkend. Buitenstaanders die niet met gevoelens tegenover hem te kampen hebben, zien dat natuurlijk allemaal direct. De leugens kwamen ook niet in één keer hé, die waren zo goed gebracht en verspreid over een langere periode. He's out of the picture. En het is aan mij om dat duidelijk te maken en daar ook vastberaden in te zijn, en hoe doe ik dat? Kop en schouders omhoog, professionalisme ten top en voor de rest straal negeren. Niet meer en niet minder. Ik ben al blij dat ik niet meer ganser dagen loop te piekeren over het waarom hij dit gedaan heeft en over hoe hij dan echt over mij moet denken/gedacht hebben. Ware liefde, my ass!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven