informatie tablet

26-12-2012 12:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben van voor de oorlog zeg maar, vandaar mijn vraag.

Omdat het schermstuurprogramma van mijn laptop er regelmatig mee ophoudt denk ik erover om een tablet aan de te schaffen om toch online te kunnen scrabbelen. MIjn laptop is best nog goed te gebruiken voor email, youtube, internet ed.

Mijn vraag is kun je op een tablet ook online spelletjes doen net als op de pc? En wat kun je er verder mee vergeleken met een laptop?
odi et amo
Info van Kieskeurig: 'Mogelijkheden tablets

Met een tablet kun je de gewoonlijke dingen doen. Maar er kan zoveel méér met een tablet. Doordat ze zeer portable zijn en vaak voorzien van een touchscreen, bewegingssensoren en gps, zijn ze uitermate geschikt voor games, navigatie en social media. Het spreekt voor zich dat ze ook uitermate geschikt zijn om er een grote collectie mp3’s, films en e-books op te zetten.

Door de beperkte afmetingen en het geringe gewicht van een tablet-pc is het zeer gemakkelijk om deze apparaten mee te nemen naar bijvoorbeeld kantoor, een afspraak of op vakantie. Internetten op een tablet-pc kan bedraad via een ethernetkabel of draadloos via wifi.'

Kijk voor nog meer info hier: info tablets
Als ik het goed begrijp kun je dan alleen on line met een simkaart.

In dat geval kan ik beter een klein notebook nemen. Toch?
odi et amo
Als je thuis draadloos internet (wifi) hebt, kun je ook gebruik maken van een tablet. Je kunt dan alleen niet buitenshuis op internet.
Dan moet je toch ook weer gebruik maken van een beveiligingsprogramma zeker. Ben niet zo handig met dat spul, wat betreft downloaden enzo.
odi et amo
als je een tv-programma niet wil missen maar absoluut aan het eten moet beginnen is een tablet handig.
it's a big club and you ain't in it
Heb je een router? En zo ja, welk merk? Ik heb zelf een router met WPA2-beveiliging. Je netwerk is dan beveiligd waardoor niet iedereen zomaar op jouw tablet/computer kan komen van afstand.
Ja we hebben een router, maar ik bedoel beveiliging in de zin van een antivirusprogramma
odi et amo
Daar heb je apps voor die je kunt downloaden: Avast is een hele goede.

Het downloaden van een app is supersimpel. Wanneer je een tablet hebt aangeschaft (ik ga in dit geval van een androidtablet uit), kun je op de tablet de Google Play-appstore aanklikken. Vervolgens zoek je de app op en download je deze.
maar verder wordt hij amper gebruikt, misschien als veredelde tv-gids. Die thumbnails van Ziggo zijn handig.
ikzelf heb nog nooit een virus gehad (ipad), maar ik klik nooit op advertenties (waarvan de server gehackt kan zijn).
Ook via apps kun je een virus op je tablet krijgen.
via de appstore? Controleert apple ze dan niet zoals de extensies bij mozilla?
De laatste tijd zijn er steeds vaker berichten van apps die virussen e.d. bevatten, met name androidapps. Hoe dat bij Apple zit weet ik niet, maar het kan geen kwaad om een antivirus app te installeren en regelmatig je tablet te controleren op eventuele virussen.
.
Dank je oddjobx.

Het enigste wat ik speel is scrabble op jijbent en bordspel.

En ja die laptop, daar zijn al nieuwe drivers opgezet, maar ik heb geen zin om weer voor 100 euro reparatiekosten te zitten.

Op zich is er nog goed mee te werken. Ik heb er 3 jaar geleden

700 euro voor betaald ik gebruik hem voor alles. Als hij op zwart gaat dan gaat hij in slaapstand of uit en dan later doet hij het weer wel. Normaal is daar wel mee te leven, maar als je online aan het scrabbelen bent is dat erg vervelend. Mijn man heeft ook een laptop die ik kan gebruiken dus ik dacht dat een tablet wel een goede aanvulling zou zijn. Kan ik ook lekker in bed scrabbelen.

Of het verstandig is weet ik niet, want ik ben nu al verslaafd (haha).

Als er geen toetsenbord kun je dan ook de chat die bij de spelletjes zit niet gebruiken? Hoe zit dat dan.
odi et amo
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven