Vreemde mensen begroeten.

29-12-2012 16:18 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe normaal is het nu om vreemde mensen te begroeten.

Stel, ik loop in een steegje/bos of sta bij de bushalte te wachten op een bus. Als ik dan een onbekende tegenkom dan begroet ik diegene altijd even vriendelijk.

Nou komt het vaak voor dat mensen dan niet terug groeten, wegkijken en soms zelfs vies aankijken, zo van wat mot je!

Vandaar mijn vraag, Hoe normaal is het nu om vreemde mensen te begroeten?
Ligt vast aan de cultuur.......pfffff....

Kom je nog reageren in je andere topic?
Voor werk/studie ben ik regelmatig verhuisd en de logica is mij (tot op heden) ook ontgaan. In de ene plaats wel, in de andere niet...

Waar ik nu woon wordt 't ook vaak gedaan, moest erin het begin erg aan wennen.
Heel normaal.
Als ik in de stad loopt is het geen doen. Maar wat jij zegt, mensen tegemoet komen in het bos, bij de bushalte of als je voor je huis op straat staat, ja dan groet ik altijd.

Ook als ik naast iemand in de trein of bus stap, groet ik degene naast wie ik ga zitten.

Meestal levert het mij een brom terug op, soms ook hele gezellige onverwachte gesprekken! Gewoon blijven doen!
Voor mij vrij normaal.
Hallo olijfolie, mensen even begroeten is in mijn ogen ook heel gewoon. Ben je al achter de verschillen tussen een Turk en een Nederlander?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is dat misschien cultureel bepaald? Kom je nog even in je andere topic langs?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik doe het wel en heb daar meer goeie dan slechte ervaringen mee.
Ligt er denk ik ook aan waar je woont in Nederland.
Ik herken het. Jij bent gewoon normaal en vriendelijk hoor, die mensen die zijn mond niet open doen of wegkijken zijn onbeschoft, ik geef er lekker niks om! Ik heb teminste fatsoen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
In Friesland, in zowel de dorpen als in Leeuwarden is dat volstrekt normaal. Misschien dat het in de Randstad anders is?
Ik groet wel altijd terug, maar vind het wel een beetje gek als mensen dat doen.
Het Viva forum is papaja.
Ik doe het ook altijd (randstad) en ik krijg eigenlijk altijd een reactie.
Waarom zou dat in de Randstad anders zijn? Hier in ieder geval heel normaal.
quote:2Italy2 schreef op 29 december 2012 @ 16:23:

Ligt er denk ik ook aan waar je woont in Nederland.Dat bedoel ik dus. Mijn ervaring; in een (boeren)dorp wel, in 'de stad' of in 't Gooi weer niet.
Verschilt gewoon per persoon. Een heleboel mensen zie je iedere dag weer op het station of in de trein. Tegen sommigen zeg ik niks, sommige zeg ik gedag en met anderen maak ik inmiddels een praatje.

En ik woon in de Randstad :-)
Hier ook randstad, geen dorp, wordt wel gegroet. Altijd spannend wie als eerste gedag zegt
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:wished- schreef op 29 december 2012 @ 16:24:

Ik herken het. Jij bent gewoon normaal en vriendelijk hoor, die mensen die zijn mond niet open doen of wegkijken zijn onbeschoft, ik geef er lekker niks om! Ik heb tenminste fatsoen.+1
Als ik met mn hond in het bos loop groet ik alleen mensen die ook een hond bij zich hebben. Hondloze mensen vinden mijn hond en ik maar raar
Zeg maar Spijker.
quote:rower schreef op 29 december 2012 @ 16:30:

[...]

Dat bedoel ik dus. Mijn ervaring; in een (boeren)dorp wel, in 'de stad' of in 't Gooi weer niet.

Jawel hoor. Hier groet iedereen elkaar ook op straat.

En ik denk maar zo, een beetje vriendelijkheid naar een ander kan nooit kwaad. Wat die ander er mee doet, tja....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Spijk-er schreef op 29 december 2012 @ 16:38:

Als ik met mn hond in het bos loop groet ik alleen mensen die ook een hond bij zich hebben. Hondloze mensen vinden mijn hond en ik maar raar Ja, nog al wiedes, jij groet ze niet maar duikt achter een boom?
Ik knik of zeg 'hoi' als er even oogcontact is geweest. Soms als ik dat wil doen bij een 'tegengligger' tijdens het wandelen en kijken ze je soms expres niet aan. Tja dan zeg ik ook geen hoi, meer als er even een blik is gewisseld. Ik vind het wel altijd zo vriendelijk om elkaar even te groeten als 'de wegen elkaar kruisen'
quote:2Italy2 schreef op 29 december 2012 @ 16:43:

[...]

Ja, nog al wiedes, jij groet ze niet maar duikt achter een boom?

Nee ik kijk ze semi-wantrouwend onderzoekend aan met een vragende blik als in: hond? Geen hond? Waar is je hond? Nou ja zeg, wandelen zonder hond. En mijn hond doet hetzelfde

Nee zonder gekheid, het valt me op dat in het bos de 'hondenuitlaters' elkaar allemaal groeten en van de incidentele wandelaars-zonder-hond krijg ik meestal geen hallo terug!
Zeg maar Spijker.
Raar bos loop jij dan in. Hiero in het bos groeten wij elkaar allemaal. Of je nou een Duitser, alleé een Belgique bent of een Limbo, gezelligheid troef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven